wsj2320.cz

wsj2320.cz

ProjectPCEDT

Javascript seems to be turned off, or there was a communication error. Turn on Javascript for more display options.

Odměrné nádobky mohou být v prádelně brzy nahrazeny polévkovými lžícemi. Společnost Procter & Gamble plánuje na příští měsíc začátek testování superkoncentrovaného saponátu, který umožní dávkování pouze pár lžiček na dávku prádla. Věc se dala do pohybu díky lekcím absolvovaným v Japonsku, kde konkurenční firma zaznamenala fenomenální úspěch s koncentrovanými mýdly. Vzrůstjí také obavy společnosti P&G, že jejich japonští rivalové, jako například společnost Kao, přinesou své superkoncentráty na americký trh. Obří společnost se spotřebním zbožím Cincinnati byla před dvěma lety přebita v Japonsku, když Kao představila silný saponát nazvaný Attack, který dosáhl na japonském trhu ihned odbytu 30 %. "Nechtějí být znovu chyceni", říká jeden průmyslový pozorovatel. Maloobchodníci v Phoenixu, Ariz., říkají, že nový silnější saponát společnosti P&G - měl by se jmenovat Cheer with Color Guard - bude v regálech obchodů začátkem listopadu. Tisková mluvčí společnosti P&G potvrdila, že lodní přeprava zboží do Phoenixu začala minulý měsíc. Uvedla také, že společnost bude analyzovat výsledky tohoto trhu před tím, než expanduje na další. Superkoncentráty nejsou pro P&G úplnou novinkou. Společnost představila v Japonsku superkoncentrát Lemon Cheer poté, co zaznamenala úspěch Attacku. Když Attack v roce 1987 dobyl regály, podíl společnosti P&G na japonském trhu klesl na 8 % z původních více než 20 %. S pomocí koncentrátu Lemon Cheer tvoří nyní podíl společnosti P&G zhruba 12 %. Zatímco Japonci přijali kompaktní balení a pohodlí koncentrátů, pro společnost P&G bude pravým testem 4 miliardový americký trh se saponáty, kde je růst pomalý a tekutiny získaly prioritu před prášky. Společnost se patrně rozhodla distribuovat produkty pod názvem Cheer, protože již rozšířila svůj nejlépe prodávaný produkt Tide do 16 různých kolekcí, včetně největšího hitu tohoto roku, Tide with Bleach. Nicméně se superkoncentráty není vždy jednoduché přesvědčit spotřebitele, že méně je více; mnoho lidí tendenci lít do pračky příliš mnoho saponátu v dobré víře, že odměrka prášku navíc prádlo opravdu vyčistí. Na začátku osmdesátých let zde zkoušela společnost P&G uvést koncentrovaný saponát pod značkou Arielu, jak je prodáván v Evropě. Ale tento produkt, který nebyl tak koncentrovaný jako Cheer, vybouchl na testech trhu v Denveru a bylo od něho upuštěno. P&G a jiné společnosti opakovaně zkoušely získat spotřebitele pro saponát a změkčovač tkanin v jednom, ale ani přes výhodnost nabízeného zboží mnoho neprodali. Ale společnost P&G tvrdí, že nový Cheer je jedinečný složením a nabízí i ingredience, které ochrání barvy před vyblednutím. A od maloobchodů je očekáváno přijetí produktu částečně proto, že zabere méně místa v regálech. "Když byl regálový prostor levný, větší bylo lepší," říká Hugh Zurkuhlen, analytik společnosti Salomon Bros. Ale s takovým množstvím druhů soupeřících o prostor to není ten případ. Bude-li se nový Cheer dobře prodávat, trend k menším balením zesílí tím, že konkurenti vystoupí s vlastními superkoncentráty. Maloobchody pak "budou pravděpodobně prodávat (méně uznávané) značky bez rozlišení," říká. Konkurence je musí být silnější, pokud společnost Kao představí produkt jako Attack na americkém trhu. Pravda, pro společnost Kao nebude snadné získat možný podíl na americkém trhu po společnosti P&G, která nyní zhruba 23 %. Úředníci společnosti Kao již dříve oznámili, že se zajímají o prodej saponátů v Americe, ale společnost se dosud soustředí na akvizice, jako je loňský nákup společnosti Andrew Jergens, výrobce krémů na ruce společnosti Cincinnati. také zařízení na testování produktů v Kalifornii. Je možné, že účast společnosti P&G na superkoncentrovaných saponátech probíhá pod kontrolou Japonců. "Toto je něco, co by P&G dělala i bez existence společnosti Kao," říká pan Zurkuhlen.


Download Source DataDownload textDependenciesPML ViewPML-TQ Tree View