wsj2172.cz

wsj2172.cz

ProjectPCEDT

Javascript seems to be turned off, or there was a communication error. Turn on Javascript for more display options.

Donald Trump, který čelil rostoucí nedůvěře ohledně své nabídky na AMR Corp., mateřskou firmu American Airlines ještě předtím, než se v pátek rozložil odkup American Airlines, svou nabídku 7,54 miliardy dolarů stáhl. Bankéři reprezentující skupinu, která se snaží koupit mateřskou firmu United UAL Corp. se samostatně setkala s dalšími bankami ohledně znovuoživení této koupě za nižší cenu, možná okolo 250$ za akcii, neboli 5,65 miliardy dolarů. Nižší nabídka by se ale mohla setkat s odmítnutím dozorčí rady UAL. Pan Trump, který ve středu slíbil "postoupit" s nabídkou, řekl, že ji nechal padnout "ve světle nedávných změn tržních podmínek." Řekl, že by mohl nyní prodat svůj podíl v AMR, koupit více akcií anebo učinit jinou nabídku za nižší cenu. Manhattanský nemovitostní projektant konal poté, co kupci UAL nesehnali finance na svou dřívější nabídku 300 $ za akcii, která vyvolala prodejní paniku, která se rozrostla na 190 bodový páteční propad Dow Jonesova indexu. Novinky o UAL a AMR, jejichž akcie se nikdy nezačaly obchodovat poté, co bylo obchodování v pátek kvůli oznámení UAL přerušeno, poslaly obě emise do střemhlavého letu ve smíšeném obchodování na Newyorské akciové burze. UAL se propadala o 56,875$ na 222,875$ při objemu 2,3 miliónu akcií a AMR poklesla o 22,125$ na 76,50, když 4,7 miliónu akcií změnilo majitele. Společně tyto dvě akcie napáchaly paseku mezi akciovými obchodníky s převzetími a způsobily 7,3% propad Dow Jonesova Dopravního indexu, podle velikosti jen druhém po krachu akciového trhu 19. října 1987. Někdo říká, že páteční debakl na trhu dává panu Trumpovi omluvu za stažení se z nabídky, která vykazovala znaky přetažení předtím, než se vyjevily problémy týkající se obchodu UAL. Po dosažení jednodenního maxima 107,50$ 5. října, kdy pan Trump zveřejnil svou nabídku, se akcie AMR minulý týden stáhly na nízkých 97,75$. Někteří akcioví obchodníci s převzetími sázeli proti panu Trumpovi, protože je o něm známo, že zveřejňuje zájem ve společnostech, které jsou potenciálním cílem převzetí, aby pak se ziskem prodal, aniž by učinil nabídku. "Dosud nedokázal svou vytrvalost jako extraligového umělce převzetí," řekl letecký analytik Kevin Murphy z Morgan Stanley & Co. "Tohle udělal, když koupil kousek společnosti a pak se z vyprodal. Napsal tuto knihu, "Umění dohody.' Proč jen neprochází jednou z těchto věcí?" Pan Trump stáhl svou nabídku předtím, než ji dozorčí rada AMR, která se sejít zítra, i jen formálně zvážila. AMR zvažovala široký rozsah možných odpovědí, od suchého odmítnutí po rekapitalizace a reinvestice z vykoupení, které mohly zahrnovat jak zaměstnance, tak spřátelené kupce jako je texaský miliardář Robert Bass, nebo oba. AMR se také snažila zhatit plány pana Trumpa v Kongresu prostřednictvím lobování za legislativu, která by podpořila pravomoc ministerstva dopravy nepřijmout odkoupení aerolinek. Včera se pan Trump pokusil obvinit z kolapsu UAL Kongres když řekl, že narychlo spíchl zákon na ochranu představitelů AMR. "Věřím, že dojem, že legislativa v této oblasti mohla být schválena unáhleně, přispěl ke kolapsu transakce UAL a k následnému zničení finančních trhů, které jsme zakusili minulý pátek," napsal pan Trump členům Kongresu. AMR se odmítla vyjádřit a pan Trump na žádosti o rozhovor neodpověděl. Pan Trump nikdy neřekl, kolik akcií AMR koupil, pouze že jeho vlastnictví je "podstatné." Nicméně dostal jen federální povolení na zakoupení akcií za více než 15 miliónů dolarů 20. září, kdy cena vzrostla o 2$ za akcii na 78,50$. Mezi tím a jeho nabídkou 5. října cena kolísala mezi 75,625$ a 87,375$. Ve snaze přesvědčit investory, že jeho nabídka nebyla jen "akciovou hrou," pan Trump minulý týden slíbil uvědomit trh před prodejem jakýchkoli akcií. AMR se včera před jeho oznámením o stažení se obchodovala za zhruba 84$ a pak okamžitě spadla na zhruba 76$. S předpokladem, že zaplatil zhruba průměrnou cenu 80$ za akcii a s předpokladem, že neprodával před tím, než jeho oznámení dorazilo na trh, může pan Trump sedět s mírnou ztrátou s akciemi na 76,50$. Někteří analytici říkají, že by předseda AMR Robert Crandall mohl využít šanci představovanou propadem ceny akcií k ochraně největších aerolinek ve státě pomocí obranné transakce, jako například prodejem akcií spřátelenému vlastníkovi nebo zaměstnancům společnosti. Avšak další obeznámení pozorovatelé říkají, že byli přesvědčeni, že se pan Crandall a dozorčí rada AMR mohli také rozhodnout přečkat to bez provedení kroků navíc. Někteří analytici řekli, že důvěřovali panu Trumpovi, jehož impozantní ego bylo některými vnímáno jako důvod domnívat se, že se nestáhne, že se může vrátit s nižší nabídkou. Ray Neidl z Dillon Read & Co. řekl, že pan Trump "couvá a čeká, se prch usadí. Jsem si jistý, že stále chce AMR." Jiní ale zůstali skeptičtí. "Nikdy jsem nevěděl, jestli Donald Trump doopravdy chce převzít AMR," řekl John Mattis, analytik dluhopisů u Shearson Lehman Hutton Inc. "Co se stalo s United byla pro něj pohodlná cesta, jak vycouvat." Pan Trump nikdy pro svou nabídku nezískal finance. Zmíněná nedůvěra by mu způsobila ještě větší problémy s důvěryhodností, pokud by se vrátil, což by jej oslabilo v jakékoli snaze vyšoupnout dozorčí radu z boje o moc. Mezitím se Citicorp a Chase Manhattan Corp., dva hlavní věřitelé v převzetí UAL, včera setkaly s dalšími bankami, aby určily, zda budou ochotné financovat převzetí za nižší cenu. Představitelé obeznámení s jednáními řekli, že Citicorp zvažovala snížení nabídky na 250$ za akcii, ale řekli, že cena byla tématem rozhovoru a že nebylo učiněno žádné rozhodnutí. Při 250 dolarech za akcii by si skupina musela půjčit od bank asi 6,14 miliardy dolarů. První obchod UAL byl rozmetán poté, co Citibank a Chase nemohly získat 7,2 miliardy dolarů. Citibank a Chase souhlasily se závazkem 3 miliard dolarů a řekly, že byly "hluboce přesvědčeny," že získají další 4,2 miliardy dolarů. Citicorp a Chase společně přijaly 8 miliónů dolarů na poplatcích, aby získaly zbytek financí. Jiné banky ale odmítly nízké úrokové míry a bankovní poplatky, které jim skupina UAL chtěla platit. Představitelé obeznámení s bankovními jednáními řekli, že skupina odkupu UAL - piloti UAL, management a British Airways PLC - nyní chce platit vyšší bankovní poplatky a úroky, ale asi nezvýší svůj kapitálový příspěvek 965 miliónů dolarů. Skupina také asi nepřijde s přehodnocenou nabídkou během následujících 48 hodin navzdory naději mnohých obchodníků. Poradci skupiny chtějí ujistit, že napodruhé mají spolehlivé bankovní závazky. I když je odkupní skupina schopná získat finance, transakce stále čelí překážkám. Dozorčí rada UAL může novou cenu odmítnout jako příliš nízkou, především když neexistují konkurenční nabídky. Losangeleský investor Marvin Davis, jehož nabídka 275$ za akcii byla dozorčí radou UAL zamítnuta, nevykázal známky zájmu o záložní nabídku 300 $ za akcii, kterou udělal minulý měsíc. Navíc koalice pracovníků a managementu, dlouhodobých nepřátel, kteří spojili síly jen v nebezpečí nabídky pana Davise, by se teď mohla rozpadnout. Odolnost skupiny podstoupí svou první zkoušku dnes, kdy se 30 nejvyšších vůdců pilotů shromáždí mimo Chicago na předem naplánované schůzce. Předseda Union F.C. (Rick) Dubinsky čelí těžkému úkolu vysvětlit, proč banky odmítly financovat odkup, který členové minulý týden převážnou většinou schválili. Svaz pilotů slíbil uskutečnit převzetí, dozorčí rada rozhodne jakkoli. Avšak jestli dozorčí rada odmítne redukovanou nabídku a rozhodne se prozkoumat jiné alternativy, mohlo by to původně harmonický proces přeměnit na nepřátelský. Piloti by mohli hrát tvrdě a poznamenat, že jsou zásadní v každém prodeji nebo restrukturalizaci, protože mohou odmítnout s letadly létat. Pokud by trvali na nízké nabídne například 200$ za akcii, dozorčí rada by nemusela být schopná získat vyšší nabídku od dalších zájemců, protože by banky mohly váhat s financováním transakce, proti níž jsou piloti. Také, protože se předseda UAL Stephen Wolf a další vysocí činitelé UAL k nabídce pilotů připojili, dozorčí rada by mohla být nucena vyloučit jej ze svých rozhodování, aby byla spravedlivá k dalším zájemcům. To by jej mohlo stát příležitost mít vliv na výsledek a snad i připojit se k vítězné nabídce.


Download Source DataDownload textDependenciesPML ViewPML-TQ Tree View