Kongres
poslal
prezidentu
Bushovi
rozpočtový
zákon
Ministerstva
financí
a
Pošt
pro
rok
1990,
přidělující
prostředky
ve
výši
18,4
miliardy
dolarů,
který
poskytuje
5,5
miliardy
dolarů
Federálnímu
daňovému
úřadu
(IRS)
a
navyšuje
prostředky
pro
program
vzdušné
protidrogové
ochrany
celní
správy
téměř
o
třetinu.
Konečné
schválení
proběhlo
v
hlasování
v
Senátu
prostou
většinou
hlasů
a
hladký
průchod
zákona
kontrastoval
s
měsíci
jednání
o
tomto
zásadním
zákonu,
který
je
propojen
s
ustanoveními,
na
nichž
měli
zvláštní
zájem
jak
členové
Kongresu,
tak
výkonná
moc.
Odhadem
33
milionů
dolarů
bylo
přidáno
na
univerzitní
a
vědecké
granty,
z
toho
1,5
milionu
dolarů
pro
Smith
College.
Zákonodárci
z
Jihozápadu
stáli
za
prosazením
54,6
milionu
dolarů
na
zařízení
na
americko-mexické
hranici,
což
je
víc
než
dvojnásobek,
než
požadovala
vláda.
Více
než
1,8
milionu
dolarů
je
přiděleno
na
penze
a
výdaje
bývalých
prezidentů
a
rozpočet
oficiálního
sídla
viceprezidenta
Quaylea
se
více
než
zdvojnásobil,
když
bylo
na
vylepšení
nemovitosti
přiděleno
200 000
dolarů.
Pamatovalo
se
i
na
Úřad
pro
řízení
a
rozpočet
s
1
milionem
dolarů
navíc,
který
má
pomoci
vyrovnat
platební
náklady,
které
mají
pohltit
ostatní
ministerstva.
V
rámci
IRS
je
téměř
1,95
miliardy
dolarů
určeno
na
zpracování
daňových
přiznání,
což
je
oproti
fiskálnímu
roku
1989
nárůst
o
12
%
a
dvojnásobek
toho,
co
vláda
vydávala
před
pěti
lety.
Účty
pro
vyšetřování
a
platby
daně
narostou
na
1,6
miliardy
dolarů
a
Kongres
výslovně
přidal
7,4
milionu
dolarů
na
intenzivnější
vyšetřování
nezákonného
praní
špinavých
peněz
souvisejícího
s
obchodem
s
drogami.
Výrazný
nárůst
prostředků
celní
správy
na
vzdušnou
protidrogovou
ochranu
má
také
za
úkol
bránit
pašování,
přičemž
výše
ročně
přidělovaných
prostředků
se
za
pět
let
více
než
zečtyřnásobila.
196,7
milionu
dolarů
poskytnutých
na
fiskální
rok
1990
předpokládá
nákup
průzkumného
letadla
Lockheed
P-3
a
pěti
tryskových
letadel
Cessna
Citation
II.
Přes
výhrady
administrativy
má
plán
tichou
podporu
celních
úředníků
i
vlivných
zákonodárců
z
domovského
státu
Cessny,
Kansasu.
Mezi
legislativními
ustanoveními
připojenými
k
zákonu
je
zákaz
jakýchkoli
výdajů
Ministerstva
financí
na
vymáhání
daňového
opatření
z
roku
1986,
jehož
účelem
bylo
bojovat
s
diskriminací
v
plánech
zaměstnaneckých
dávek.
Zastánci
drobného
podnikání
lobbovali
proti
takzvaným
daňovým
pravidlům
podle
paragrafu
89.
Dnes
je
jejich
zrušení
považováno
za
pravděpodobné,
ale
zákon
Ministerstva
financí
byl
použit
jako
prostředek
k
zviditelnění
tohoto
tématu
a
zablokování
jakéhokoli
dění
do
doby,
než
se
tak
stane.
Méně
povšimnuty
zůstaly
legislativní
triky
houstonských
republikánů
v
zájmu
texaské
HEI
Corp.
s
cílem
"přestěhovat"
se
zpětnou
platností
jistou
missourskou
nemocnici
z
jednoho
okresu
do
sousedního
ke
zdůvodnění
vyšších
úhrad
za
zdravotní
péči
v
systému
Medicare.
Toto
ustanovení
má
za
cíl
eliminovat
nároky
odhadované
na
1,4
milionu
dolarů,
které
vůči
HEI,
jež
nemocnici
v
Sullivanu
v
Missouri
vlastnila
po
většinu
čtyřletého
období
-
1983-1987
-
na
něž
se
změna
vztahuje,
uplatňuje
Správa
financí
pro
zdravotní
péči.
Zároveň
s
tím
je
na
dnešní
ráno
naplánována
schůzka
mezi
předsedou
Sněmovního
výboru
pro
přerozdělování
Jamie
Whittenem
(demokrat
za
Mississippi)
a
senátorem
Dalem
Bumpersem
(demokrat
za
Arkansas)
ve
snaze
ukončit
spor,
který
po
dva
týdny
zdržuje
práci
na
zákoně
o
zemědělství,
který
má
rozdělit
44
milionů
dolarů.
Společná
schůze
Sněmovny
a
Senátu
5.
října
dosáhla
shody
téměř
ve
všech
ustanoveních
zákona,
ale
konečné
vyřešení
bylo
zablokováno
kvůli
rozporům
mezi
těmito
dvěma
muži
ohledně
osudu
drobného
programu
s
centrem
v
Arkansasu,
který
má
poskytnout
odborné
informace
farmářům,
kteří
chtějí
omezit
závislost
své
výroby
na
chemických
hnojivech
a
pesticidech.
Neziskoví
sponzoři
programu
obdrželi
ve
fiskálním
roce
1989 900 000
dolarů
prostřednictvím
grantu
pro
přenos
univerzitního
vzdělávání
do
praxe
Extension
Service,
ale
Whitten
tvrdošíjně
trval
na
tom,
aby
zmíněný
program
byl
v
roce
1990
omezen.
Tento
devětasedmdesátiletý
politik
z
Mississippi
zaujímá
neměnné
a
ortodoxnější
postoje
k
zemědělské
politice
než
ti,
kteří
usilují
o
omezení
používání
chemikálií,
ale
jako
mistr
politiky
regionálního
lobbingu
byl
pravděpodobně
také
rozhořčen
tím,
že
se
projekt
přesunul
z
centra
v
Tennessee
poblíž
Memphisu
a
severní
hranice
státu
Mississippi
do
Arkansasu.