Společnost
British
Airways
PLC
uvedla,
že
po
neúspěchu
nabídky
na
odkup
v
hodnotě
6,79
miliardy
dolarů,
neboli
300
dolarů
na
akcii,
bude
v
případě
jakékoliv
přepracované
nabídky
koupě
mateřské
společnosti
společnosti
United
Airlines,
společnosti
UAL
Corp.,
požadovat
lepší
podmínky
a
výrazně
nižší
cenu.
Derek
Stevens,
finanční
ředitel
společnosti
British
Air,
uvedl
do
zprávy
Dow
Jones
Professional
Investor
Report,
že
cena
230
dolarů
na
akcii
"rozhodně
není
příliš
nízká"
a
naznačil,
že
by
jeho
společnost
ráda
snížila
objem
své
investice
v
hotovosti
o
výši
750
milionů
dolarů.
Dodal,
že
letecká
společnost
nehodlá
přikročit
k
žádné
nové
nabídce
za
každou
cenu,
a
že
na
pokusu
bankéřů
oživit
onu
neúspěšnou
transakci
se
nepodílela.
"Vůbec
nejsme
odhodlaní
obchod
uskutečňovat.
Do
ničeho
se
neženeme.
Nechceme
se
podruhé
setkat
s
odmítnutím,"
řekl
a
dodal,
že
vystoupení
s
přepracovanou
nabídkou
by
mohlo
trvat
i
několik
týdnů.
Stevensovy
poznámky,
které
potvrzují
zprávu
z
listu
The
Wall
Street
Journal,
že
společnost
British
Air
chce
při
jakékoli
nové
nabídce
koupě
této
druhé
největší
letecké
společnosti
v
zemi
začít
od
nuly,
pomohly
čtyři
po
sobě
jdoucí
dny
srazit
cenu
akcií
společnosti
UAL.
Při
smíšeném
obchodování
na
Newyorské
burze
cenných
papírů
klesla
společnost
UAL
o
6,25
dolaru
na
akcii
na
191,75
dolaru
při
objemu
2,3
miliardy
akcií,
když
mezi
obchodníky
s
akciemi
k
převzetí
vzrostly
obavy,
jak
dlouho
bude
trvat
oživení
nákupu.
Podle
původního
odkupu,
který
správní
rada
společnosti
UAL
schválila
14.
září,
plánovali
piloti
společnosti
UAL
nabídnout
200
milionů
dolarů
v
hotovosti
a
za
75%
podíl
tak
vydělat
200
milionů
dolarů
na
každoročních
cenových
úlevách.
Vedení
společnosti
UAL
mělo
zaplatit
15
milionů
dolarů
za
10%
podíl
a
společnost
British
Air
měla
dostat
15%
podíl.
Odkup
ztroskotal
poté,
co
se
společnostem
Citicorp
a
Chase
Manhattan
Corp.
nečekaně
nepodařilo
získat
bankovní
financování.
Od
té
doby
akcie
společnosti
UAL
klesly
o
33
%,
což
může
být
považováno
za
vůbec
největší
neúspěch
akcií
k
převzetí.
Zdá
se,
že
obsah
Stevensových
poznámek
naznačil,
že
společnost
British
Air
při
přikročení
k
jakékoliv
nové
nabídce
zaujme
aktivnější,
rozhodnější
roli.
Uvedl,
že
podle
jeho
názoru
bylo
vedení
společnosti
UAL
o
financování
jejich
původní
transakce
nesprávně
informováno.
Stevens
řekl,
že
společnost
British
Air
zatím
od
zaměstnanecko-manažerské
skupiny,
kterou
vede
předseda
správní
rady
společnosti
UAL
Stephen
Wolf,
neobdržela
žádný
nový
návrh
na
odkup
a
nemá
ani
žádný
náznak
toho,
že
by
k
němu
mohlo
dojít.
"Co
se
nás
týče,
čekáme,
až
se
situace
uklidní,"
řekl.
Ačkoliv
společnost
British
Air
vyčkává,
s
jakým
návrhem
tato
odkupující
skupina
přijde,
Stevens
uvedl,
že
nová
transakce
s
menším
koeficientem
zadlužení
bude
pro
banky
pravděpodobně
přitažlivější.
Řekl,
že
původní
návrh
je
mrtvý,
a
že
na
základě
změn
tržní
ceny
společnosti
UAL,
výše
dluhu,
kterou
jsou
banky
ochotny
financovat
a
ceny,
kterou
by
společnost
British
Air
byla
ochotna
zaplatit,
lze
novou
verzi
po
všech
stránkách
pozměnit.
Stevens
řekl,
že
očekává,
že
nová
cena
bude
značně
nižší,
avšak
odmítl
uvést
konkrétní
částku.
Na
dotaz,
zda
je
částka
230
dolarů
na
akcii,
která
včera
kolovala
na
trhu,
moc
nízká,
odpověděl:
"Příliš
nízká
v
žádném
případě
není."
Dodal,
že
původní
nabídka
byla
"přehnaná",
a
že
vklad
společnosti
British
Air
"pro
ně
představoval
poměrně
velké
sousto".
Společnost
British
Air
původně
lákala
možnost
získat
15%
podíl
ve
společnosti,
ale
nebyla
nijak
nadšená,
že
by
měla
zaplatit
750
milionů
dolarů.
"Pokud
bychom
v
rámci
(nového)
obchodu
mohli
vynaložit
méně
peněz
a
přesto
bychom
získali
15
%,
byl
by
to
bod
v
náš
prospěch,"
uvedl.
V
jakémkoliv
novém
návrhu
bude
společnost
British
Air
očekávat
větší
míru
návratnosti
než
byla
původně
navrhovaná
ve
výši
20
%
a
více.
V
případě,
že
bude
odkupující
skupina
obnovení
své
nabídky
oddalovat,
mohla
by
správní
rada
společnosti
UAL
i
nadále
zůstat
pod
tlakem,
aby
hledala
jinou
transakci,
ačkoliv
k
tomu
není
nijak
právně
zavázána.
Panuje
přesvědčení,
že
zhruba
jednu
třetinu
akcií
vlastní
obchodníci
s
akciemi
k
převzetí,
kteří
by
v
případě,
že
jim
dojde
trpělivost,
mohli
hlasovat
pro
odvolání
správní
rady.
Kvůli
neúspěchu
nabídky
a
vnitřní
opozici
dvou
dalších
skupin
zaměstnanců
je
úkol
odkupující
skupiny
udržet
křehkou
koalici
pohromadě
ještě
více
komplikován
zjevnými
neshodami
v
řadách
samotného
odborového
svazu
pilotů.
Pilot,
který
zastupuje
skupinu
220
pilotů
najatých
během
stávky
odborového
svazu
United
v
roce
1985,
podal
v
pátek
žalobu
u
federálního
soudu
v
Chicagu,
aby
se
převzetí
společnosti
zablokovalo.
Nesouhlasící
piloti
se
proti
plánu
staví
proto,
že
by
zapříčinil
ztrátu
jejich
hodnostního
zařazení.
Vedení
společnosti
UAL
souhlasilo
se
snížením
hodnostního
zařazení
těchto
pilotů
výměnou
za
podporu
ze
strany
odborového
svazu
pilotů
United
při
návrhu
na
odkup.
220
pilotů,
kterých
se
žaloba
týká,
nejsou
členy
odborového
svazu.
Letecká
společnost
jim
po
stávce
v
roce
1985
umožnila
přeskočit
v
hodnostním
zařazení
některé
členy
odborů,
což
byl
krok,
který
odbory
napadly
v
předchozí
soudní
při.
Do
tohoto
článku
přispěla
Judith
Valenteová.