wsj1531.cz

wsj1531.cz

ProjectPCEDT

Javascript seems to be turned off, or there was a communication error. Turn on Javascript for more display options.

Podle lidí blízkých této skupině připravuje skupina vedená zaměstnanci přepracovanou nabídku na odkup společnosti UAL Corp., mateřské společnosti společnosti United Airlines, která by převedla většinové vlastnictví na zaměstnance a zároveň by nějaké akcie ponechala ve veřejném vlastnictví. Skupina projednávala nabídku o hodnotě v rozsahu od 225 do 240 dolarů na akcii, neboli 5,09 5,42 miliardy dolarů. Aby se však vyhnula nebezpečí odmítnutí, nemá skupina v úmyslu tento plán formálně předložit na dnešním zasedání správní rady společnosti UAL. Místo toho skupina návrh vznáší neformálně, aby otestovala reakce rady. Lidé blízcí společnosti uvádějí, že rada pravděpodobně nedá rychlý souhlas s žádnou nabídkou, která bude podstatně nižší, než byla nabídka k odkupu ve výši 300 dolarů na akcii, neboli 6,79 miliardy dolarů, která minulý týden zkrachovala poté, co banky nezískaly potřebné úvěry a po odstoupení klíčového partnera, společnosti British Airways PLC. Při pátečním kompozitním obchodování na Newyorské burze cenných papírů společnost UAL uzavřela na 168,50 dolaru na akcii, což je pokles o 21,625 dolaru. Zdá se však, že odborový svaz pilotů, který o převzetí společnosti usiluje od roku 1987, bude pokračovat s revidovanou nabídko, aby nedošlo k dalšímu zastavení spádu událostí, i když nenašel partnera, který by nahradil společnost British Air. Přestože tato nabízející skupina neměla čas na plné rozvinutí svého nejnovějšího plánu ani na jeho projednání s bankami, věří, že může bankovního financování dosáhnout. Po krachu předešlé snahy nemá skupina v úmyslu podat žádný formální návrh bez závazného slibu bank na pokrytí celé částky, kterou si chce půjčit. Podle typu projednávané transakce by si tato skupina vedená piloty vypůjčila od bank několik miliard dolarů, které by pak mohly být použity ke krytí hotovostní platby současným držitelům. Tito současní držitelé by rovněž obdrželi minoritní podíly v nové společnosti. Skupina by například mohla nabídnout 200 dolarů na akcii v hotovosti plus akcie oceněné na 30 dolarů na akcii. Společnost UAL v současnosti 22,6 milionu plně rozředěných akcií. Nová struktura by byla podobná rekapitalizaci, ve které držitelé dostanou zvláštní dividendy, a přesto si ponechají rozhodující vlastnický podíl. Rozdíl je v tom, že současní držitelé by si neponechali majoritní vlastnictví či vedení. Neúspěšně skončený pokus o převzetí měl dát zaměstnancům společnosti UAL 75% volební kontrolu nad druhými největšími aerolinkami v zemi s tím, že vedení by dostalo 10% a společnost British Air 15% kontrolu. Nebylo jasné, jak by tato vlastnictví byla poskládána v rámci nového plánu, ale zaměstnanci by si podrželi více než 50 %. Celkový podíl vedení by mohl být snížen a veřejnost by mohla dostat více než 15% kontrolu, která byla vyčleněna pro společnost British Air. Jednou z možností, kterou bude dnes zvažovat správní rada, je jakési období ochlazování. I když se očekává, že piloti budou i nadále předkládat nabídku, může být předseda správní rady společnosti UAL Stephen Wolf vyzván, aby úsilí o odkup alespoň dočasně zanechal a vrátil se k plnému řízení společnosti. Rada by se nakonec mohla dostat pod jistý tlak, aby společnost prodala, protože její členy může vytlačit hlas majoritního akcionáře, zejména proto, že třetinu akcií společnosti UAL drží spekulanti s akciemi pro převzetí, kteří upřednostňují prodej. Skupina pro odkup vedená zaměstnanci v úmyslu ponechat svoji nabídku na stole v jasné snaze o udržení své vyjednávací pozice vzhledem k radě. Jediný outsider, který se vynořil, aby takový hlas akcionářů vedl, investor Marvin Davis z Los Angeles, který tento odkup počátkem srpna spustil nabídkou ceny 5,4 miliardy dolarů, se však drží stranou - zřejmě proto, aby se vyhnul obvinění z toho, že přispěl ke krachu této dohody. Tři Davisovi špičkoví poradci navštívili koncem minulého týdne New York, alespoň zčásti proto, aby jednali s vedoucími pracovníky společnosti Citicorp. Za to, že společnost Citicorp jeho poslední nabídku podpoří, zaplatil Davis 6 milionů dolarů. Společnost Citicorp ale část věrohodnosti ztratila, protože zároveň vedla neúspěšnou snahu o získání bankovních úvěrů pro skupinu vedenou zaměstnanci. V pátek společnost British Air vydala prohlášení, ve kterém stojí, že "v dohledné době nemá v úmyslu zúčastnit se žádné nové dohody ohledně akvizice společnosti UAL". Někteří lidé ale uvedli, že se společnost British Air přesto může k nabízející skupině připojit a že tento přepravce vydal prohlášení, aby odpověděl na otázky britských regulátorů o tom, jak zamýšlí využít zisk z nabídky cenných papírů, původně určených pro odkup společnosti UAL. Koncem minulého týdne také stewardi společnosti UAL souhlasili s tím, že společně s piloty vytvoří novou nabídku. Odbory mechaniků, jejichž opozice pomohla zničit první cenovou nabídku na odkup, ale pravděpodobně upřednostní rekapitalizaci s nějakým spřáteleným investorem jakožto třetí stranou. Jednou výhodou, kterou hodlá tato skupina pro odkup tlačit na radu je to, že piloti souhlasili vyčlenit z ročních nákladů 200 milionů dolarů na pomoc financování nabídky. Objevily se rovněž spekulace, že se finanční ředitel John Pope, vedoucí pracovník společnosti UAL, který je nejtěsněji spojován s neúspěšným získáním bankovního financování, může dostat pod tlak, aby odstoupil. Lidé blízcí skupině pro odkup však uvedli, že odchod Popa by v kritické chvíli oslabil vedení aerolinek. I přes neúspěch skupiny pro odkup ohledně získávání financování je společnost UAL stále povinna poradcům skupiny, společnostem Lazard Freres & Co., Salomon Brothers Inc. a Paul Weiss Rifkind Wharton & Garrison, zaplatit 26,7 milionu dolarů na poplatcích z investičního bankovnictví a právních poplatcích.


Download Source DataDownload textDependenciesPML ViewPML-TQ Tree View