Podle
lidí
blízkých
této
skupině
připravuje
skupina
vedená
zaměstnanci
přepracovanou
nabídku
na
odkup
společnosti
UAL
Corp.,
mateřské
společnosti
společnosti
United
Airlines,
která
by
převedla
většinové
vlastnictví
na
zaměstnance
a
zároveň
by
nějaké
akcie
ponechala
ve
veřejném
vlastnictví.
Skupina
projednávala
nabídku
o
hodnotě
v
rozsahu
od
225
do
240
dolarů
na
akcii,
neboli
5,09
až
5,42
miliardy
dolarů.
Aby
se
však
vyhnula
nebezpečí
odmítnutí,
nemá
skupina
v
úmyslu
tento
plán
formálně
předložit
na
dnešním
zasedání
správní
rady
společnosti
UAL.
Místo
toho
skupina
návrh
vznáší
neformálně,
aby
otestovala
reakce
rady.
Lidé
blízcí
společnosti
uvádějí,
že
rada
pravděpodobně
nedá
rychlý
souhlas
s
žádnou
nabídkou,
která
bude
podstatně
nižší,
než
byla
nabídka
k
odkupu
ve
výši
300
dolarů
na
akcii,
neboli
6,79
miliardy
dolarů,
která
minulý
týden
zkrachovala
poté,
co
banky
nezískaly
potřebné
úvěry
a
po
odstoupení
klíčového
partnera,
společnosti
British
Airways
PLC.
Při
pátečním
kompozitním
obchodování
na
Newyorské
burze
cenných
papírů
společnost
UAL
uzavřela
na
168,50
dolaru
na
akcii,
což
je
pokles
o
21,625
dolaru.
Zdá
se
však,
že
odborový
svaz
pilotů,
který
o
převzetí
společnosti
usiluje
už
od
roku
1987,
bude
pokračovat
s
revidovanou
nabídko,
aby
nedošlo
k
dalšímu
zastavení
spádu
událostí,
i
když
nenašel
partnera,
který
by
nahradil
společnost
British
Air.
Přestože
tato
nabízející
skupina
neměla
čas
na
plné
rozvinutí
svého
nejnovějšího
plánu
ani
na
jeho
projednání
s
bankami,
věří,
že
může
bankovního
financování
dosáhnout.
Po
krachu
předešlé
snahy
nemá
skupina
v
úmyslu
podat
žádný
formální
návrh
bez
závazného
slibu
bank
na
pokrytí
celé
částky,
kterou
si
chce
půjčit.
Podle
typu
projednávané
transakce
by
si
tato
skupina
vedená
piloty
vypůjčila
od
bank
několik
miliard
dolarů,
které
by
pak
mohly
být
použity
ke
krytí
hotovostní
platby
současným
držitelům.
Tito
současní
držitelé
by
rovněž
obdrželi
minoritní
podíly
v
nové
společnosti.
Skupina
by
například
mohla
nabídnout
200
dolarů
na
akcii
v
hotovosti
plus
akcie
oceněné
na
30
dolarů
na
akcii.
Společnost
UAL
má
v
současnosti
22,6
milionu
plně
rozředěných
akcií.
Nová
struktura
by
byla
podobná
rekapitalizaci,
ve
které
držitelé
dostanou
zvláštní
dividendy,
a
přesto
si
ponechají
rozhodující
vlastnický
podíl.
Rozdíl
je
v
tom,
že
současní
držitelé
by
si
neponechali
majoritní
vlastnictví
či
vedení.
Neúspěšně
skončený
pokus
o
převzetí
měl
dát
zaměstnancům
společnosti
UAL
75%
volební
kontrolu
nad
druhými
největšími
aerolinkami
v
zemi
s
tím,
že
vedení
by
dostalo
10%
a
společnost
British
Air
15%
kontrolu.
Nebylo
jasné,
jak
by
tato
vlastnictví
byla
poskládána
v
rámci
nového
plánu,
ale
zaměstnanci
by
si
podrželi
více
než
50
%.
Celkový
podíl
vedení
by
mohl
být
snížen
a
veřejnost
by
mohla
dostat
více
než
15%
kontrolu,
která
byla
vyčleněna
pro
společnost
British
Air.
Jednou
z
možností,
kterou
bude
dnes
zvažovat
správní
rada,
je
jakési
období
ochlazování.
I
když
se
očekává,
že
piloti
budou
i
nadále
předkládat
nabídku,
může
být
předseda
správní
rady
společnosti
UAL
Stephen
Wolf
vyzván,
aby
úsilí
o
odkup
alespoň
dočasně
zanechal
a
vrátil
se
k
plnému
řízení
společnosti.
Rada
by
se
nakonec
mohla
dostat
pod
jistý
tlak,
aby
společnost
prodala,
protože
její
členy
může
vytlačit
hlas
majoritního
akcionáře,
zejména
proto,
že
třetinu
akcií
společnosti
UAL
drží
spekulanti
s
akciemi
pro
převzetí,
kteří
upřednostňují
prodej.
Skupina
pro
odkup
vedená
zaměstnanci
má
v
úmyslu
ponechat
svoji
nabídku
na
stole
v
jasné
snaze
o
udržení
své
vyjednávací
pozice
vzhledem
k
radě.
Jediný
outsider,
který
se
vynořil,
aby
takový
hlas
akcionářů
vedl,
investor
Marvin
Davis
z
Los
Angeles,
který
tento
odkup
počátkem
srpna
spustil
nabídkou
ceny
5,4
miliardy
dolarů,
se
však
drží
stranou
-
zřejmě
proto,
aby
se
vyhnul
obvinění
z
toho,
že
přispěl
ke
krachu
této
dohody.
Tři
Davisovi
špičkoví
poradci
navštívili
koncem
minulého
týdne
New
York,
alespoň
zčásti
proto,
aby
jednali
s
vedoucími
pracovníky
společnosti
Citicorp.
Za
to,
že
společnost
Citicorp
jeho
poslední
nabídku
podpoří,
zaplatil
Davis
6
milionů
dolarů.
Společnost
Citicorp
ale
část
věrohodnosti
ztratila,
protože
zároveň
vedla
neúspěšnou
snahu
o
získání
bankovních
úvěrů
pro
skupinu
vedenou
zaměstnanci.
V
pátek
společnost
British
Air
vydala
prohlášení,
ve
kterém
stojí,
že
"v
dohledné
době
nemá
v
úmyslu
zúčastnit
se
žádné
nové
dohody
ohledně
akvizice
společnosti
UAL".
Někteří
lidé
ale
uvedli,
že
se
společnost
British
Air
přesto
může
k
nabízející
skupině
připojit
a
že
tento
přepravce
vydal
prohlášení,
aby
odpověděl
na
otázky
britských
regulátorů
o
tom,
jak
zamýšlí
využít
zisk
z
nabídky
cenných
papírů,
původně
určených
pro
odkup
společnosti
UAL.
Koncem
minulého
týdne
také
stewardi
společnosti
UAL
souhlasili
s
tím,
že
společně
s
piloty
vytvoří
novou
nabídku.
Odbory
mechaniků,
jejichž
opozice
pomohla
zničit
první
cenovou
nabídku
na
odkup,
ale
pravděpodobně
upřednostní
rekapitalizaci
s
nějakým
spřáteleným
investorem
jakožto
třetí
stranou.
Jednou
výhodou,
kterou
hodlá
tato
skupina
pro
odkup
tlačit
na
radu
je
to,
že
piloti
souhlasili
vyčlenit
z
ročních
nákladů
200
milionů
dolarů
na
pomoc
financování
nabídky.
Objevily
se
rovněž
spekulace,
že
se
finanční
ředitel
John
Pope,
vedoucí
pracovník
společnosti
UAL,
který
je
nejtěsněji
spojován
s
neúspěšným
získáním
bankovního
financování,
může
dostat
pod
tlak,
aby
odstoupil.
Lidé
blízcí
skupině
pro
odkup
však
uvedli,
že
odchod
Popa
by
v
kritické
chvíli
oslabil
vedení
aerolinek.
I
přes
neúspěch
skupiny
pro
odkup
ohledně
získávání
financování
je
společnost
UAL
stále
povinna
poradcům
skupiny,
společnostem
Lazard
Freres
&
Co.,
Salomon
Brothers
Inc.
a
Paul
Weiss
Rifkind
Wharton
&
Garrison,
zaplatit
26,7
milionu
dolarů
na
poplatcích
z
investičního
bankovnictví
a
právních
poplatcích.