wsj1317.cz

wsj1317.cz

ProjectPCEDT

Javascript seems to be turned off, or there was a communication error. Turn on Javascript for more display options.

Právě pět měsíců poté, co byla společnost Ogilvy Group pohlcena v nevyžádaném převzetí, oznámil Kenneth Roman, předseda a generální ředitel společnosti Ogilvy, že odchází, aby převzal řídící pozici ve společnosti American Express Co. 59letý Roman náhle oznámil, že opustí ctihodnou reklamní agenturu, jejímž největším klientem je společnost American Express, aby se stal výkonným viceprezidentem společnosti American Express pro podnikové záležitosti a komunikaci. Bude následníkem 57letého Harryho L. Freemana, který oznámil, že v prosinci odejde do důchodu. Freeman v srpnu řekl, že na konci roku odejde do důchodu, aby převzal "výkonnou zodpovědnost" za trapné úsilí diskreditovat bankéře Edmonda Safru. Představitelé společnosti American Express zjevně ovlivnili uveřejňování nepříznivých článků o Safrovi. Společnost se později omluvila a souhlasila, že poskytne příspěvek ve výši 8 milionů dolarů na jím vybrané dobročinné účely. Ačkoli jde Freeman do důchodu, bude pro společnost American Express nadále pracovat jako konzultant na základě projektů. Vedoucí pracovníky odvětví Romanovo rozhodnutí opustit společnost Ogilvy nepřekvapilo. Předtím, než v květnu podlehla, agentura pod jeho vedením urputně bojovala s pokusem o převzetí ze strany londýnské společnosti WPP Group PLC. A ačkoli se Roman a vedoucí představitel společnosti WPP Martin Sorrell přestali veřejně vzájemně podporovat, lidé blízcí Romanovi říkají, že je nešťastný, že se musí řízení společnosti vzdát. Někteří vedoucí pracovníci také zmiňují napětí způsobené úsilím Sorrella, zodpovědného za finance, snížit náklady agentury. Nástupcem Romana jakožto ředitele vlajkové reklamní agentury společnosti Ogilvy, agentury Ogilvy & Mather Worldwide, bude 50letý Graham Phillips, který byl prezidentem provozů v severní Americe a který je, stejně jako Sorrell, Brit. 56letý Alexander Brody zaujme nově vytvořenou pozici prezidenta této celosvětové agentury a výkonného ředitele jejích mezinárodních provozů. Dříve byl prezidentem mezinárodních provozů. Roman také dohlížel na další dvě jednotky společnosti Ogilvy Group, reklamní agenturu Scali McCabe Sloves a její výzkumnou divizi, ale tyto jednotky budou nyní podřízeny přímo společnosti WPP. Roman se zdá být pro práci ve společnosti American Express jako stvořený. S pověstí tradičního manažera velmi dobře zapadne do konzervativního stylu společnosti American Express. Navíc si po 26 letech u společnosti Ogilvy získal pověst čestného a spravedlivého člověka - což může společnosti American Express těsně po incidentu se Safrou jen pomoci. také blízko k předsedovi a generálnímu řediteli společnosti American Express, Jamesi D. Robinsonovi III. Kromě toho, že přibližně 11 let pracoval s Robinsonem na zakázkách na reklamu pro společnost American Express, funguje Roman v několika stejných charitativních organizacích a správních radách jako Robinson. Náhlá změna vedení podnítila rozsáhlé spekulace, že Romana z nejvyššího místa u společnosti Ogilvy vytlačil Sorrell. Roman však tyto spekulace rázně popřel a řekl, že Sorrell se jej několikrát pokoušel přesvědčit, aby zůstal, přičemž mu nabízel různé výhody a v jednom případě mu zároveň se vzkazem poslal bednu vína (víno bylo přirozeně značky firmy Seagram, klienta společnosti Ogilvy). "Žádal , abych nerezignoval. Závěr, že jsem byl odsunut stranou, by nebyl přesný," řekl Roman. Sorrella, který cestuje po Dálném východě, se nepodařilo zastihnout. Roman řekl, že s nabídkou práce za ním přišel Robinson ze společnosti American Express poprvé na konci září. Podle vedoucích pracovníků odvětví byl vážným konkurentem na místo ve společnosti American Express také Peter Sutherland, bývalý komisař Evropského společenství z Irska. Ačkoli mu nakonec nabídnuto nebylo, bude mít smlouvu se společností American Express jako poradce v mezinárodních záležitostech. Roman řekl, že po několika rozhovorech uskutečněných během posledních čtyř týdnů souhlasí, že tuto práci přijme, protože "je to ve správný čas, je to obrovská příležitost a myslím, že nechávám společnost ve velmi silných rukou. Bylo to rozhodnutí, ne někoho jiného". Roman také odmítl zprávy o rivalitě mezi ním a Phillipsem, jeho nástupcem u společnosti Ogilvy. Tito dva vedoucí pracovníci by jen těžko mohli být více odlišní. Roman působí jako tichý řídící pracovník, Phillipsova osobnost je okázalejší. Roman se ve volném čase stará o zahradu, Phillips se přiznává ke slabosti, kromě jiného, pro rychlá auta a letadla. Vedoucí pracovníci odvětví říkají, že ačkoliv se oba manažeři dříve dostávali do rozporů častěji, ono převzetí společností WPP je k sobě přiblížilo. " jsem ten, kdo z něj udělal ředitele v New Yorku, ředitele v USA, prezidenta pro severní Ameriku a doporučil jsem ho (Sorrellovi) jako svého nástupce. Udělal bych postupně všechny tyto kroky, kdybych si nemyslel, že je to ten pravý člověk?" zeptal se Roman. Zprávy o neshodách označil za "směšné" a řekl, že část víkendu strávil na Phillipsově člunu v Connecticutu. Roman bude pro společnost American Express kromě jiného dohlížet na styk s veřejností a vládní záležitosti, ale nebude zapojen do její reklamní činnosti, kterou mají na starosti provozní jednotky. "Považuji to za druhou kariéru," řekl. Bude také sedět ve výboru společnosti pro firemní plánování a strategie, který tvoří vrcholní vedoucí pracovníci firem a provozů. Neočekává se, že by Romanův odchod měl mít u společnosti Ogilvy po některé stránce obrovský dopad. Představitelé společností American Express, Kraft General Foods a Mattel řekli, že tento krok jejich vztahy se zmíněnou reklamní agenturou neovlivní. "Vztah společnosti General Foods k jejím agenturám je založen na práci těchto agentur a bude tomu tak i nadále," řekl David Hurwitt, viceprezident společnosti Kraft General Foods. Někteří klienti a analytici ale vyjádřili obavy, že Phillipse mnozí klienti tak dobře neznají. "Ken byl můj klíčový kontakt," řekl J. Nicholas Hahn, prezident a generální ředitel společnosti Cotton Inc., která reprezentuje pěstitele bavlny. "Neznám (Phillipse) tak dobře. Neviděl jsem ho ani jsem s ním nemluvil několik let." A někteří analytici se ptali, zda bude Phillips mít schopnosti, které společnost Ogilvy potřebuje, aby se tato agentura odrazila ode dna. Zatímco si agentura v mnoha částech světa vedla dobře, její vlajková newyorská kancelář vykazovala v poslední době neradostný výkon, když získala jen málo nových zakázek na reklamu, zatímco o velké přišla, včetně společnosti Maxwell House. "Myslím, že (Phillips) bude potřebovat trochu pomoci. Domnívám se, že potřebují tvůrčí vedení a myslím si, že ho nemají," řekla Emma Hillová, analytička u společnosti Wertheim & Co. Vrcholový tvůrčí vedoucí pracovník společnosti Ogilvy & Mather, Norman Berry, opustil agenturu již dříve tohoto roku. "Norm Berry byl ve společnosti tvůrčí inspirací a toto prázdno nikdo nevyplnil," řekla Hillová. Jiní analytici však prohlásili, že Phillipsův nástup na Romanovo místo přispěje k hladké přeměně. "Graham Phillips je tam již dlouho, dobře zná onu kulturu, je agresivní a zjevně dobře vychází se" Sorrellem, řekl Andrew Wallach, analytik u společnosti Drexel Burnham Lambert. "Asi je to rozumná přeměna. Doufejme, že on bude odpovědí na problémy, které měli v New Yorku." Prodej jednotky Saatchi se blíží Společnost Computer Sciences Corp. z El Segunda v Kalifornii oznámila, že je blízko uzavření konečné dohody ohledně koupě společnosti Cleveland Consulting Associates od společnosti Saatchi & Saatchi Společnost Computer Sciences nezveřejnila navrhovanou kupní cenu za společnost Cleveland Consulting, která radí firmám v oblasti logistiky a zásobování. David Lord, šéfredaktor časopisu Consultants News, oborové publikace se sídlem ve Fitzwilliamu v New Hampshire, však řekl, že standard odvětví by předpokládal kupní cenu mezi jedno a dvojnásobkem ročního příjmu společnosti Cleveland Consulting v přibližné výši 15 milionů dolarů. Společnost Saatchi & Saatchi, která v červnu oznámila svůj úmysl prodat většinu svých konzultačních firem, i společnost Cleveland Consulting odmítly navrhovaný prodej komentovat. Poznámky ze světa reklamy... NOVÁ ZAKÁZKA NA REKLAMU: Společnost AmBase Corp. z New Yorku přidělila zakázku na reklamu na svoji jednotku Home Insurance Co. společnosti Biederman, Kelly & Shaffer z New Yorku. Fakturace nebyly zveřejněny... Společnost Puerto Rico Telephone Co. přidělila svou zakázku na reklamu v hodnotě 3 miliony dolarů firmě West Indies & Grey, kanceláři společnosti Grey Advertising v Portoriku. DIETNÍ KOLA: Společnost Coca-Cola Co. včera oznámila, že zpěvák Elton John včera podepsal dohodu, že vystoupí v reklamě na dietní kolu. Podrobnosti o reklamním spotu, který bude součástí reklamní kampaně této značky pro rok 1990, nebyly zveřejněny. Elton John se stává nejnovějším přírůstkem v řadě hudebních hvězd včetně George Michaela a Whitney Houstonové, které se objeví v reklamách na tento dietní nápoj.


Download Source DataDownload textDependenciesPML ViewPML-TQ Tree View