wsj1162.cz

wsj1162.cz

ProjectPCEDT

Javascript seems to be turned off, or there was a communication error. Turn on Javascript for more display options.

Je mnoho důvodů, proč lidé zakládají vlastní podniky. Možnost vyplnit daňové přiznání je však jen zřídka jedním z nich. Byrokracie je strašákem drobného podnikání. Je ironií, že osoba, která chce rozběhnout svůj vlastní podnik, bývá aktivní, na výsledky orientovaný typ pravděpodobně bude nenávidět dodržování pravidel a požadavků na vedení evidence, které vydávají federální, státní a místní tvůrci předpisů. Nicméně každý vlastník podniku musí čelit hromadě formulářů a nařízení, a často se s nimi musí vypořádat jen on sám. Existuje naděje na změnu. Senátor Malcolm Wallop (republikán za Wyoming) minulý týden projednával návrh zákona na posílení již existujícího zákona určeného k redukci zmatků v nařízeních pro drobné podnikatele. "Velmi mnoho federálních nařízení je určeno pro větší subjekty a pro drobné podnikatele se vskutku nehodí," říká Marian Jacobová, legislativní poradkyně senátora Wallopa. Jiní zákonodárci jsou zaměstnáni snahou o oživení nyní zrušeného Zákona o redukci administrativy, který mnozí považují za prospěšný pro malé podniky. Optimističtí podnikatelé tedy čekají na zemi zaslíbenou, kde bude méně byrokracie - jen co si strýček Sam najde čas, aby to zařídil. Prozatím vyřizují hromady papírů a představují si vysněný svět, kde neexistují poštovní směrnice o hromadném zasílání, ani státní inspektoři. Deník Journal chtěl zjistit, jaká byrokracie podnikatele nejvíce popuzuje, a proto zcela nevědecky požádal náhodný vzorek vlastníků podniků, aby si představili formuláře a nařízení, které by ze všeho nejraději nechali, aby se ztratily v poště. Někteří podnikatelé říkají, že byrokracie, kterou nejvíce nenávidí, je byrokracie, kterou by také velmi neradi ztratili. Připouštějí, že hodně vládního obtěžování, které je trápí, je nezbytné pro veřejný prospěch, a dokonce i pro jejich vlastní podniky. Pravidla, která stanovují normy pro výrobky nebo předepisují chování podniku, což je obvykle ta nejlépe viditelná forma byrokracie, "vytvářejí vyrovnanou hrací plochu a drží stranou bezohlednou konkurenci," říká Sydney West, prezident společnosti TechDesign International Inc. ze Springfieldu ve Virginii, podniku, který navrhuje telekomunikační i jiné výrobky. West cituje Federální komunikační komisi a její normy pro telekomunikační zařízení: "Kontrolují kvalitu výrobků a předcházejí zaplavování trhu aušusy." Některé stížnosti na byrokracii jsou předvídatelné: architekti si stěžují na velké množství stavebních nařízení, automobilové leasingové společnosti zas na pravidla pojišťování vozidel. Mark Dooling, prezident společnosti Dooling & Co., architektonické firmy z Newtonu ve státě Massachusetts, říká, že pro architekty může být noční můrou rozhodnout, kdy je zapotřebí bezbariérový přístup. Je to taková změť federálních, státních a místních zákonů, že "je stavební inspektoři přestávají vykládat," říká Dooling. Taxislužby, leasingové a další společnosti, které udržují vozový park, vynakládají značné prostředky, aby vyhověly státním zákonům o pojištění a velkému množství státních úřadů. "Je to velmi nákladné a časově náročné," říká Phil Rosen, společník ve společnosti Fleet & Leasing Management Inc., automobilové leasingové společnosti z Bostonu. Říká, že jeden hlavní vedoucí pracovník v jeho firmě vynakládá přibližně 20 % svého času na pojištění. Jiné formy byrokracie jsou ještě pronikavější. Nejnáročnější, říká mnoho podnikatelů, je vedení evidence a archivování dokladů, které požadují daňové úřady. Vyhovět nařízením o životním prostředí a o pracovišti je hned na druhém místě. Stížností je však celá škála. Tady jsou formy byrokracie, které dotazované vlastníky podniků zlobí nejvíce: EKOLOGICKÁ NAŘÍZENÍ: "Náklady na splnění předpisů" jsou hned za zdravotním pojištěním nejrychleji rostoucím zdrojem výdajů chemické společnosti Impco Inc. z města Providence ve státě Rhode Island. Peter Gebhard, vlastník společnosti, říká, že výdaje na právní agendu a lidi, kteří ji povedou - většinou, aby vyhověli federálním, státním a místním ekologickým zákonům - tento rok vzrostou téměř o 30 % na 100 000 dolarů. Gebhard dodává, že výdaje na byrokracii spojenou s životním prostředím činí něco mezi 6,5 % a 7,5 % všech provozních nákladů společnosti Impco. Robert Maguire, prezident společnosti Eastern Reproduction Corp. z Walthamu ve státě Massachusetts, která vyrábí přesné součástky z tenkého kovu, říká, že společnost musí obesílat pět federálních a státních úřadů, a také místní požární, policejní, nemocenské a instalatérské instituce. Maquire tvrdí, že jeden státní zřízenec v oblasti životního prostředí vrátil zprávu, protože "na to, aby byla správná, neměla dost velkou hmotnost". PŘEDPISY O SRÁŽKÁCH DANĚ: Daň vybíranou srážkou, která převyšuje 3 000 dolarů, musí zaměstnavatelé složit do tří dnů po výplatě - jinak zaplatí přísnou pokutu - a to je pro malé podniky velký problém. Mimořádně nepříjemné to je, "když jste zodpovědný člověk a zrovna cestujete," říká Eddie Brown, prezident společnosti Brown Capital Management Inc. z Baltimoru, která spravuje finance. PŘÍRUČKY PRO ZAMĚSTNANCE: Berta Giguierea, prezidenta společnosti Professional Agricultural Management Inc. z města Fresno v Kalifornii, poskytovatele obchodních služeb farmářům, stojí přepracovávání zaměstnaneckých příruček o penzích, zdravotní péči a dalších tématech více než 25 000 dolarů ročně. Říká, že když příručky neodrážejí nejnovější zákony, je zaměstnavatel vystaven velkému riziku. Jenže všechny stále se měnící zákony jsou většinou tak složité a matoucí, že "potřebujete pomoc profesionálů, sám to dělat nemůžete," dodává. PŘEDPISY O DŮCHODECH A PODÍLECH NA ZISKU: Jejich dodržování stačí k tomu, aby se vlastníci podniků těšili na dny svého vlastního důchodu. Každoroční změny ve federálních zákonech o přídavcích nutí malé podniky opětovně přehodnocovat a předělávat existující plány. Alice Fixxová, která v New Yorku provozuje svoji vlastní firmu pro styk s veřejností, říká, že v posledních třech letech musela přepracovat své programy penzí a podílů na zisku celkem třikrát. "Dávky se tím nezvýší, je to jen nákladné a časově náročné," říká Fixxová. Říká, že minulý rok dodržování zvedlo účetní soupis o 15 % 20 %. PŘIZNÁNÍ DANĚ Z OBRATU: Ve většině lokalit jsou reklamní agentury a jiné společnosti poskytující služby od obecní a státní daně z obratu osvobozeny, ale osvobození dostanete jen za cenu úplných záznamů a přísných kontrol. Aby tyto podniky odůvodnily svoje osvobozené postavení a vyhnuly se pokutám, musí jednou ročně prokázat, že jedna každá transakce, ze kterých neplatí daň z obratu, byla zákonitým obchodním výdajem. "Potřebujete jednu osobu jen na to, aby se starala o daň z obratu," říká Jennie Tongová, výkonná viceprezidentka společnosti Lee Liu & Tong Advertising Inc. z New Yorku.


Download Source DataDownload textDependenciesPML ViewPML-TQ Tree View