wsj1105.cz

wsj1105.cz

ProjectPCEDT

Javascript seems to be turned off, or there was a communication error. Turn on Javascript for more display options.

CHICAGO - Společnost Sears, Roebuck & Co. bojuje ze všech sil, jelikož vstupuje do kritického vánočního období. Včera tento gigant na poli maloobchodních a finančních služeb oznámil 16% pokles výnosů za třetí čtvrtletí na 257,5 milionu dolarů, neboli 75 centů za akcii, z loňských vykázaných 305 milionů dolarů, neboli 80 centů za akcii. Tato zpráva však byla ještě horší pro klíčový americký maloobchodní provoz společnosti Sears, největší ve Státech. Společnost Sears uvedla, že její americké obchodní řetězce vykázaly ztrátu 6,9 milionu dolarů, což je jejich první schodek za období delší než pět let. I analytici odhadovali, že prodej v amerických obchodech v daném čtvrtletí klesne. Tyto výsledky podtrhují problémy společnosti Sears při realizaci strategie "nízké ceny každý den", kterou přijala v březnu coby součást širšího pokusu, jak oživit svůj maloobchodní prodej. Na základě nového přístupu zavedla společnost Sears ceny, které se pohybovaly někde mezi jejími starými "obvyklými" a "výprodejními" cenami. Společnost uvedla, že se k radikálnímu snižování cen kvůli přilákání zákazníků bude uchylovat mnohem méně. Zástupci společnosti Sears však trvají na tom, že kvůli chabým výsledkům nehodlají zavrhnout postup, kdy provádí každý den přeceňování. Mluvčí spíš dává deprimující třetí čtvrtletí za vinu "prostředí, které je narušováno velmi drsným klimatem výprodeje zboží dlouhodobé spotřeby", které tvoří zhruba dvě třetiny ročního maloobchodního objemu společnosti Sears. Nová strategie tvorby cen "funguje", tvrdil mluvčí. Dodal, že po úvodním vzedmutí vyvolaném intenzivní březnovou reklamní kampaní společnost Sears očekávala, že program tvorby cen nebude mít žádný vliv na příjmy. Společnost spoléhala na růst vycházející z velkoplošného vystavování značkového zboží, které bude dodávat do svých obchodů v příštích dvou letech v rámci akce, kterou nazvala "síla formátu". Analytici však uvádějí, že společnost Sears čelí na prahu vánočního nákupního období obzvláště znepokojivému úkolu. "Myslím si, že každodenní přeceňování v současném prostředí nefunguje," říká Walter Loeb ze společnosti Morgan Stanley & Co. a poukazuje na chabý prodej zboží dlouhodobé spotřeby. "Společnost Sears patrně neuspěje, bude-li ve své politice tvorby cen pokračovat i tehdy, kdy všichni ostatní nabízejí neobvyklé hodnoty." Způsobem, který se podobá přiznání toho, že přechod neproběhl tak hladce, jak společnost Sears doufala, zkouší nyní tento maloobchodní gigant nové způsoby, jak probudit obchod, aniž by evidentně zavrhl svou sedm měsíců starou strategii. Společnost klade důraz na detailnější řešení otázky reklamy a prodejen a na svou nabídku odložit finanční úhradu za určité nákladné položky. Společnost rovněž zintenzivňuje televizní reklamu a mění svou sebeprezentaci. V jedné nové televizní reklamě například žena listuje nedělními přílohami novin, kde reklamní taháky jiných obchodů prohlašují, že nabízejí zboží "se slevou 50 %, 60 % a 70 %. "Sears snižuje ceny ve všech svých obchodech," říká ta žena, "a to je ten nejlepší nápad." Reklama však také zmiňuje výprodeje společnosti Sears - což je téma, kterému se tento maloobchodník od doby, co přešel ke každodennímu přeceňování, vyhýbal. "-li Sears výprodej za speciální ceny," prohlašuje žena v oné televizní reklamě, "pak je to něco, co si nenecháte ujít." Nedávné průzkumy, které provedla společnost Leo J. Shapiro & Associates z Chicaga, zabývající se průzkumem trhu, ukazují, že společnost Sears co dělat, aby přilákala zákazníky, jelikož ještě neudělala dost pro to, aby zlepšila své služby nebo nabídku zboží. Počet lidí, kteří uvedli, že by spíš nakupovali u společnosti Sears, v září klesl na 37 % z 66 % v březnu, kdy společnost Sears zahltila rozhlasové a televizní kanály reklamami o své nové cenové strategii. Navíc počet lidí, kteří sami od sebe uváděli nižší ceny coby důvod svého zájmu o společnost Sears, v září poklesl na 16 % oproti 33 % v březnu. Pouze 5 % dotazovaných v září zmínilo značky, což je slabý vzestup oproti 2 % v březnu. Pouze 2 % lidí v září uvedla "přátelský personál" společnosti Sears. "Síla ceny coby lákadla, která byla v březnu a dubnu pro povzbuzení nákupů významná, se snížila," uvedl George Rosenbaum, prezident společnosti Shapiro & Associates. "V dalších oblastech je sice znát jisté zlepšení, avšak je to nenápadný a pomalý proces." Společnost Sears uvedla, že za třetí čtvrtletí její celkové příjmy stouply z loňských 12,57 miliardy dolarů o 4,8 % na 13,18 miliardy dolarů. Čistý příjem obchodní skupiny společnosti Sears, zahrnující mezinárodní operace a operace s kreditními kartami a rovněž obchodní řetězce ve Spojených státech, klesl o 25 %. Zisk pojišťovací jednotky Allstate společnosti Sears klesl kvůli hurikánu Hugo o 38 % na 126,1 milionu dolarů, což způsobilo největší ztrátu ze škod z jediné bouře v historii společnosti. Společnost Sears uvedla, že pojistné škody v důsledku bouře snížily podle očekávání její čistý příjem za třetí čtvrtletí o 80 milionů dolarů, neboli o 23 centů za akcii. Pojišťovna Allstate by měla podle očekávání zakusit další velkou ránu ve čtvrtém čtvrtletí, neboť pojistné události ze zemětřesení v San Francisku již přicházejí. Mluvčí společnosti však uvedl, že zemětřesení nebude mít na pojišťovnu Allstate tak velký finanční dopad, jako měl hurikán Hugo. Čistý příjem skupiny Dean Witter Financials Services společnosti Sears naopak vzrostl téměř o 32 % na 35,7 milionu dolarů, což odráží zlepšení jejích obchodů se základním kapitálem a obchodů s kreditními kartami Discover. Zisk skupiny Coldwell Banker Real Estate Group společnosti Sears se téměř zčtyřnásobil na 81,2 milionu dolarů díky ziskům z prodejů nemovitostí. Při včerejším kompozitním obchodování na Newyorské burze cenných papírů akcie společnosti Sears uzavřely na 40,50 dolaru, což je zvýšení o 87,5 centu.


Download Source DataDownload textDependenciesPML ViewPML-TQ Tree View