wsj1010.cz

wsj1010.cz

ProjectPCEDT

Javascript seems to be turned off, or there was a communication error. Turn on Javascript for more display options.

Na Wall Street by chtěli, aby správní rada letecké společnosti UAL změnila názor na udržení nezávislosti společnosti. Ale to, co se stane v pokračujícím dramatu převzetí dále, bude spíše záležet na dvou nejsilnějších a vzpurných odborových organizacích společnosti: na pilotech a mechanicích. Někteří lidé znalí situace věří, že kolaps předchozího výkupu za 6,79 miliardy dolarů mohl, když nic jiného, alespoň posílit pozice těchto dvou odborových skupin. Výsledkem je, že možná mají nyní obě organizace virtuální právo veta na jakoukoliv transakci týkající se společnosti UAL. Jeden důvod: banky - které pravděpodobně zareagují na jakýkoli nový obchod týkající se společnosti UAL ještě obezřetněji než poprvé - budou pravděpodobně trvat na souladu odborářů, než budou souhlasit s vydáním peněz na jakoukoliv novou nabídku nebo i na nějaký méně ambiciózní rekapitalizační plán. "Sjednocení piloti již ukázali při mnoha příležitostech, že jsou ochotni a schopni stávkovat," řekl vedoucí pracovník ve Fuji Bank, jednom z velkých věřitelů společnosti UAL. "Máte-li obě (odborové) skupiny ve stávce, nemáte žádné příjmy, a to je pro banku velmi děsivá představa." Právě minulý týden požádala přední japonská banka o schůzku s předáky odborů mechaniků, aby zjistila, na které straně budou stát, pokud by se naskytla další možnost nabídky nebo rekapitalizace. Další důvod: Mechanici, povzbuzeni svým úspěchem, kdy pomohli potopit předchozí transakci, budou pravděpodobně agresivnější, objeví-li se nějaký další pokus o výkup. Obě odborové organizace mají výhodné postavení v tom, že se jejich zaměstnavatel musí s každou z nich dohodnout na nových smlouvách. To dává oběma možnost hrozit stávkou a schopnost odolávat jakýmkoliv ústupkům na mzdách, které by mohly být nutné k uskutečnění transakce. Takže i investoři, kteří tlačí správní radu k rekapitalizaci, která by vyplatila akcionářům speciální dividendy a možná zaručila zaměstnancům vlastnický podíl, uznávají, že odbory hrají klíčovou roli. "Pravděpodobnost vytvoření a dokončení transakce je bez spolupráce odborů a ústupků na mzdách menší," řekl Richard Nye z firmy Baker, Nye Investments, newyorské společnosti obchodující s akciemi při převzetích. Pan Nye se domnívá, že by se správní rada společnosti UAL měla rozpustit, pokud brzy nepodnikne kroky ke zvýšení hodnoty akcionářských podílů. Piloti i mechanici dali jasně najevo, že hodlají zablokovat všechny transakce, které se jim nebudou líbit. "Piloti se budou účastnit všech transakcí, které se zde budou odehrávat," prohlásil včera předseda odborové organizace pilotů Frederick C. Dubinsky. Ale zda se piloti dokáží spojit s mechaniky, svými dlouholetými protivníky, je jiná otázka. Zástupce pilotů Dubinsky říká, že jeho odbory chtějí majoritní podíl pro zaměstnance. Piloti chtějí přinejmenším nějakou formu kontroly nad leteckou společností, možná prostřednictvím volebního práva kvalifikované většiny. Mechanici byli na druhou stranu ze zásady vždy proti většinovému vlastnictví a říkali, že podle jejich názoru by zaměstnanci neměli být vlastníky. Nicméně v posledních dnech ukázali předáci odborové organizace mechaniků jistou flexibilitu. "Možná budeme moci dosáhnout kompromisu, v němž bude místo pro zájmy (odborové organizace pilotů) i pro naše," uvedl Brian M. Freeman, finanční poradce mechaniků. Pan Freeman řekl, že poradci odborové organizace mechaniků plánují tento týden schůzku, kde se pokusí vypracovat návrh určité formy rekapitalizace, která by mohla zahrnovat speciální dividendu pro akcionáře, zaměstnanecký podíl a možná investici do akciového kapitálu od spřáteleného investora. Nepůjde-li dosáhnout kompromisu, trvají piloti na tom, že mohou provést transakci bez podpory mechaniků. Ale v této chvíli je to možná jen zbožné přání. Mechanici tvrdě lobovali za společnost proti původní nabídce pilotů a vedení společnosti UAL. Jejich odpor pomohl odradit některé japonské banky. Trvání pilotů na majoritním vlastnictví také může ztížit dosažení myšlenky rekapitalizace. "Kdo by chtěl být veřejným akcionářem investujícím do společnosti ovládané odborovou organizací pilotů?" ptá se Candace Browningová, analytička ze společnosti Wertheim Schroeder & Co. "Pro koho by správní rada pracovala - pro veřejné akcionáře nebo pro piloty?" dodává. Browningová říká, že věří, že rekapitalizace zahrnující vlastnický podíl zaměstnanců uspěje pouze tehdy, pokud piloti zmírní své požadavky na kontrolu. Také poznamenává, že když piloti nyní přijmou nějaký minoritní podíl, mohou se později vrátit k původní myšlence a pokusit se převzít kontrolu. Další možností je, že se piloti spojí s vnějším investorem, který by se mohl pokusit vynutit si vypuzení správní rady pomocí vyžádaného souhlasu. Tímto způsobem by piloti mohli přinutit radu, aby schválila rekapitalizaci, která by dala zaměstnancům majoritní podíl, nebo aby zvážila poslední návrh vedení odborové skupiny. Tato skupina neučinila formální nabídku, ale namísto toho sdělila poradcům společnosti UAL před poslední schůzí správní rady, že pracuje na nabídce v hodnotě od 225 do 240 dolarů za akcii. Ale opět budou možná potřebovat pomoc mechaniků. "Myslím, že dynamika situace je taková, že se něco musí stát," řekl jistý představitel znalý situace. Správní rada a management společnosti UAL se podle něho "nemohou jen tak vrátit" k běžným povinnostem. "Piloti jim to totiž nedovolí.


Download Source DataDownload textDependenciesPML ViewPML-TQ Tree View