wsj0730.cz

wsj0730.cz

ProjectPCEDT

Javascript seems to be turned off, or there was a communication error. Turn on Javascript for more display options.

Kalifornské loupeže znervózňují pracovníky cestovních kanceláří. PRACOVAT V CESTOVNÍ kanceláři bývalo velmi atraktivní. Nyní se toto povolání stává vyloženě nebezpečným. Podle policie a sdružení cestovních kanceláří bylo v uplynulých měsících přepadeno více než 25 poboček, zatímco v celém minulém roce pouze několika málo poboček. Většina případů se stala v Kalifornii, kde byl jeden pracovník pobodán a další zastřelen. Losangeleská policie uvedla, že zloději jsou zřejmě součástí zločinecké sítě, která dovede přeměnit nevyplněné letenky na platné. Ukradené letenky již byly použity pro lety po celém světě. Podle společnosti Airline Reporting Corp., střediska zpracování letenek, zloději doposud uloupili 3 632 nevyplněných letenek. Policie uvedla, že přepadení většinou provádí skupina dvou pěti mužů, kteří do poboček přicházejí před zavírací dobou nebo před obědem, kdy je tam jen málo zaměstnanců. "Na první pohled vypadali jako obyčejní zájemci o dovolenou," tvrdí Willy LLerena, majitel cestovní agentury Travel Air Service v Monte Bello v Kalifornii, o pěti mužích, kteří vstoupili do jeho kanceláře vloni v červnu. Potom mu ale, jak říká, přiložili dvě nabité pistole ke spánku a dožadovali se otevření trezoru. Když nejprve odmítl, pokračuje, střelili ho do zad a utekli s 2000 dolary a 280 nevyplněnými letenkami. "Řekli, že mi chtějí ukázat, že to myslí vážně," vzpomíná. Jakmile se zvěsti o řádění zločinců rozšířily, mnoho pracovníků cestovních kanceláří začalo zvažovat o změně zásad otevřených dveří. Vstup zákazníků do cestovní agentury El Monte Travel Center v El Monte v Kalifornii je nyní zabezpečen bzučákem a systémem zamykání. "Jednat tímto způsobem s klienty je obtížné, když podnikáte ve službách," říká Ralph "Bud" Conner, majitel agentury oloupené minulý měsíc o 180 nevyplněných letenek a 850 dolarů. "Ale jsme prostě příliš vystrašení." Loupeže také způsobily spory, jejichž součástí se staly i aerolinie. Zástupci cestovních agentur tvrdí, že aerolinie, které sledují čísla všech uloupených letenek, by se měly více snažit polapit zloděje zabavením označených letenek. "Mají nejdůmyslnější počítače na světě," říká LLerena. "Měli by být schopni to udělat." Ale aerolinie tvrdí, že kdyby začaly prověřovat letenky pomocí počítačových čteček u odbavovacích bran, bylo by to příliš drahé a způsobovalo by to zpoždění. Texasané mají přiměřené pojištění půjčených vozů OBHÁJCI zákazníků dlouho upozorňovali na to, že půjčovny automobilů požadují za pojištění půjčených vozů příliš mnoho. Zdá se, že důkazem toho je nyní nový zákon v Texasu. Zákon - první svého druhu - zavazuje společnosti půjčující vozy v Texasu, aby účtovaly pouze "přiměřené" sazby za pojištění osvobozené od náhrady škod způsobené nehodou. Konkrétně zákon stanovuje, že sazby musejí co nejvíce odrážet skutečné náklady společností na výměnu poškozených vozů. Než zákon začal minulý měsíc platit, účtovali půjčovny vozů v Texasu 12 dolarů za den za pojištění osvobozené od náhrady škod. Nyní účtují pouhé 3 dolary. "Pokud nyní mluví pravdu, pak předtím požadovali 300 % přiměřené ceny," tvrdí Steve Gardner, náměstek nejvyššího státního zástupce v Texasu. Mluvčí společnosti Hertz Corp. přiznává: "Pojištění osvobozené od náhrady škod není zdrojem ochrany zákazníků, ale zdrojem příjmů." Společnost Hertz ovšem zdůrazňuje, že sama nyní v Texasu požaduje 3,95 dolaru za den, zatímco někteří konkurenti žádají 6,99 dolaru. Úřad nejvyššího státního zástupce vyšetřuje půjčovny aut, které účtují mnohem vyšší ceny. Letušky a stevardi přestávají poskytovat služby ještě před přistáním letadel POKUD LETUŠKY A STEVARDI vypadají poněkud unaveně, může být příčinou nepřetržitá 20hodinová práce. Současný výzkum pro Federální leteckou správu (FAA) zjistil, že velké aerolinie někdy nutí letušky a stevardy pracovat nepřetržitě 16 a více hodin - přestože kolektivní smlouvy v některých aeroliniích omezují službu na 14 hodin. Výzkum dále zjistil, že letušky a stevardi na některých charterových letech pracují v 20hodinových směnách. Je to proto, že FAA nemá žádná pravidla pro pracovní dobu stevardů a letušek; pro srovnání, nekompromisně omezuje pracovní dobu pilotů a letových dispečerů, většinou nejvýše na 10 po sobě jdoucích hodin. "Z pohledu FAA," říká Matt Finucane, vedoucí letové bezpečnosti Sdružení letušek a stevardů, "mohou letušky a stevardi pracovat neomezený počet hodin." Odborníci uvádějí, že tak dlouhá pracovní doba letušek a stevardů představuje bezpečnostní riziko. Únava letušek a stevardů může například způsobit, že nemusejí dost rychle reagovat během evakuace v případě nouze. "Na konci pracovního dne jsou z nich zombie," tvrdí John Galipault, president Ústavu bezpečnosti letectví, veřejně prospěšného sdružení ve Worthingtonu v Ohiu. "Musejí pracovat tak dlouho a při případné evakuaci očekáváme, že se stanou hrdiny." V reakci na studii FAA uvádí, že uvažuje o změně svých zásad - nebo o jejich nedostatku - ohledně letušek a stevardů. Agentura možná nebude mít velký výběr: V Kongresu byl předložen návrh zákona, který donutit agenturu omezit pracovní dobu letušek a stevardů na 14 hodin na amerických spojích a na 16 hodin na mezinárodních spojích. Všehochuť GOLF SE STAL posledním rozptýlením pro cestovatele, kteří uvízli na některých letištích. Simulátory golfu, na kterých hráči odpalují golfové míčky do sítí, byly postaveny na letištích v Denveru a Pittsburghu... Podle časopisu Corporate Travel je průměrná cena snídaně ve "slušné" hotelové restauraci v New Yorku 17,12 dolaru. Nejlevnější snídaní ve 100 posuzovaných měst byla snídaně v El Pasu v Texasu za 5,11 dolaru.


Download Source DataDownload textDependenciesPML ViewPML-TQ Tree View