wsj0634.cz

wsj0634.cz

ProjectPCEDT

Javascript seems to be turned off, or there was a communication error. Turn on Javascript for more display options.

Společnost Dentsu Inc., díky svému vlivu na japonském trhu největší reklamní agentura na světě, zvažuje expanzi do zámoří. V loňském roce společnost Dentsu rozjela činnost společnosti HDM, což je společná síť s americkou reklamní agenturou Young & Rubicam a francouzskou společností Eurocom. Před několika měsíci získala společnost Dentsu 69 % australské agentury Fortune Communication Holdings Ltd. za 5,9 milionu australských dolarů (4,6 milionu amerických dolarů). Společnost Dentsu v USA dceřiné společnosti, ty se však drží zpátky. V současné době tato gigantická marketingová společnost, která drží 25 % japonského reklamního trhu v hodnotě 4,4 bilionu jenů (30,96 miliardy dolarů), zvažuje akvizici nějaké reklamní sítě v USA nebo v Evropě. To, co žene společnost Dentsu do mezinárodní expanze, je z velké části potřeba držet krok se svými japonskými klienty, jejichž počet v USA i v Evropě narůstá. "Pokud něco neuděláme... nebudeme schopni uspokojit poptávku," říká mluvčí společnosti Dentsu. "Náš prezident řekl, že akvizice je účinný způsob." V loňském roce tvořila zahraniční činnost společnosti Dentsu méně než 10 % celkového ročního obratu, ale společnost ji hodlá v blízké budoucnosti zvýšit na 20 %. Zatím se zdá, že tento velký krok opatrně zvažuje. Mluvčí například říká, že společnost Dentsu několikrát oslovily banky a společnosti obchodující s cennými papíry s tím, aby investovala do problémové britské marketingové skupiny Saatchi & Saatchi PLC. Řekl však, že společnost Dentsu o Saatchi vážně neuvažuje. Přestože společnost Dentsu uvádí, že nemá žádné konkrétní plány či termíny akvizice, pokládá základy pro mezinárodní růst. Vytváří zvláštní tým, který se věnovat mezinárodním trhům a školení pracovníků, kteří budou pracovat v zahraničí. Za rok, který skončil 31. března, stoupla tržba společnosti Dentsu ze 7,5 miliardy dolarů o 19 % na 8,9 miliardy dolarů a čistý zisk vyskočil ze 64 milionů dolarů o 59 % na 102 milionů dolarů. Roční obrat společnosti Dentsu byl loni podle průzkumu uveřejněného v Advertising Age vyšší než ve společnosti Young & Rubicam, druhé největší reklamní agentury na světě. Úspěch v zámoří na neznámých trzích by však mohl být komplikovanější než u jiných průmyslových odvětví, například u výrobců. Samotná síla společnosti Dentsu v Japonsku by mohla mít na velkých zahraničních trzích u nejaponských klientů jen malou hodnotu. Akvizice se tedy může prokázat jako nezbytná. Japonské agentury jsou však ohledně expanze do zahraničí opatrné, neboť vztahy s klienty jsou odlišné. Japonské agentury spolupracují s klienty soupeřícími ve stejném průmyslovém odvětví, což je praktika, "která by byla podle tradičního západního pojetí konfliktu zájmů nepřijatelná," uvádí Roy Warman, generální ředitel komunikační divize společnosti Saatchi & Saatchi v Londýně. Ačkoli by akvizice zahraniční společnosti rozšířila působnost japonských reklamních agentur i na zahraniční klienty, mnohými klienty by opět byly japonské společnosti rovněž expandující do zahraničí, říká mluvčí společnosti Dentsu. Odlišný systém podnikání by však společnosti Dentsu ztížil situaci, kdyby těmto japonským společnostem chtěla poskytovat služby stejného druhu, jaké poskytuje v Japonsku.


Download Source DataDownload textDependenciesPML ViewPML-TQ Tree View