Výbor
věřitelů
společnosti
Eastern
Airlines
vzal
zpět
krok
směrem
k
uvedení
vlastního
alternativního
návrhu
na
plán
konkurzní
reorganizace
tohoto
přepravce,
jak
uvedly
zdroje
obeznámené
s
výborem.
Zdroje
uvedly,
že
na
včerejším
jednání
v
New
Yorku
výbor
zrušil
pokyny,
které
dal
před
dvěma
týdny
svým
odborníkům,
aby
posoudili
další
možnosti
pro
budoucnost
společnosti
Eastern.
Poradci
měli
zprávu
dokončit
tento
týden.
Znamená
to,
že
společnost
Eastern,
jednotka
společnosti
Texas
Air
Corp.
z
Houstonu,
může
přistoupit
k
věřitelům
s
žádostí
o
souhlas
už
dnes,
kdy
se
očekává,
že
výboru
dodá
revidovaný
reorganizační
plán.
Výbor
se
chce
sejít
příští
týden,
aby
se
k
novému
plánu
vyjádřil.
Podle
jednoho
zdroje
bylo
včera
v
jiných
souvislostech
věřitelům
sděleno,
že
40
milionů
dolarů,
o
kterých
předpokládali,
že
budou
dostupné
pro
provedení
reorganizace,
možná
nebudou
k
dispozici.
Zmíněná
osoba
uvedla,
že
společnost
Texas
Air
se
ve
věci
opětovného
prodeje
dlužných
cenných
papírů
v
hodnotě
20
milionů
dolarů
dostala
do
potíží
kvůli
problémům
na
trhu
s
rizikovými
obligacemi.
A
plány
získat
dalších
20
milionů
dolarů
prostřednictvím
změn
v
pojišťovací
politice
narazily
na
překážku,
uvedl
zdroj.
Mluvčí
společnosti
Eastern
řekl,
že
"oněch
40
milionů
dolarů
stejně
nebude
mít
na
strukturu
aktiv
v
plánu
společnosti
Eastern
žádný
vliv.
Čtyřicet
milionů
není
v
celé
záležitosti
nijak
významných".
Není
jisté,
co
věřitele
přimělo
k
tomu,
aby
při
zjišťování
alternativ
nového
reorganizačního
plánu
společnosti
Eastern
udělali
obrat
o
sto
osmdesát
stupňů.
Od
9.
března,
kdy
společnost
Eastern
poprvé
požádala
o
ochranu
na
základě
kapitoly
11,
však
neustále
slibuje,
že
věřitelům
zaplatí
100
centů
za
dolar.
Vzhledem
k
tomu,
že
tento
přepravce
i
nadále
tvrdí,
že
to
udělá,
někteří
členové
výboru
úspěšně
argumentovali,
že
k
prověření
jiného
plánu
zatím
není
mnoho
důvodů,
jak
uvedla
jedna
osoba
obeznámená
s
postavením
věřitelů.
Účetní
firma
Ernst
&
Young
a
makléřství
Goldman,
Sachs
&
Co.,
tedy
odborníci,
které
věřitelé
najali,
na
začátku
tohoto
měsíce
prohlásili,
že
společnost
Eastern
bude
mít
problémy
s
dosažením
cílových
výdělků,
které
tato
letecká
společnost
předpokládala.
Společnost
Ernst
&
Young
uvedla,
že
plán
společnosti
Eastern
by
se
od
předpokladů
odchýlil
až
o
100
milionů
dolarů.
Společnost
Goldman
prohlásila,
že
společnost
Eastern
by
stejný
cíl
minula
přinejmenším
o
120
milionů
dolarů.
Poradci
trvali
na
tom,
že
společnost
Eastern
nesežene
hotovost,
kterou
potřebuje,
a
aby
plnila
své
cíle
podle
plánu,
bude
se
muset
znovu
zadlužit.
Společnost
Eastern
se
tehdy
proti
těmto
tvrzením
ohradila
a
zprávu
poradců
označila
za
"zcela
mimo
realitu".
Joel
Zweibel,
právní
zástupce
výboru
věřitelů
společnosti
Eastern,
se
včera
odmítl
vyjádřit
k
tomu,
zda
byli
odborníci
vůbec
požádáni,
aby
zvážili
i
jiné
možnosti,
a
zda
byli
nyní
vyzváni,
aby
tak
nečinili.
Řekl
jen
to,
že
výbor
dosud
nezaujal
k
plánu
reorganizace
společnosti
Eastern
žádné
stanovisko,
a
že
obě
strany
nadále
jednají.
"Lidé
by
každopádně
rádi
viděli
plán
založený
na
dohodě,"
řekl.
Společnost
Eastern
a
její
věřitelé
se
v
červenci
dohodli
na
reorganizačním
plánu,
podle
něhož
měl
tento
přepravce
prodat
1,8
miliardy
dolarů
v
aktivech
a
koncem
roku
1989
vystoupit
z
ochrany
podle
kapitoly
11
při
dvou
třetinách
své
původní
velikosti.
Nakonec
se
společnost
Eastern
rozhodla,
že
hlavní
část,
své
trasy
v
Jižní
Americe,
která
mají
hodnotu
400
milionů
dolarů,
neprodá.
Tato
změna
znamenala,
že
reorganizační
plán,
s
nímž
věřitelé
souhlasili,
již
neplatí,
a
že
obě
strany
musejí
začít
jednat
znovu.
Společnost
Eastern
veřejně
oznámila,
že
překračuje
cíle
stanovené
pro
návrat
do
provozu
a
předpověděla,
že
by
z
řízení
podle
kapitoly
11
měla
vystoupit
na
začátku
roku,
přičemž
bude
provozovat
více
letů,
než
původně
plánovala.