Nejvyšší
soud
souhlasil,
že
učiní
rozhodnutí
o
tom,
zda
federální
penzijní
společnost
Pension
Benefit
Guaranty
Corp.
může
od
společnosti
LTV
Corp.
požadovat,
aby
znovu
převzala
financování
schodku
v
penzijních
programech
společnosti
ve
výši
2,3
miliardy
dolarů.
Rozhodnutí
soudu
nejvyšší
instance,
očekávané
na
jaře
příštího
roku,
může
mít
dopad
na
stabilitu
řady
velkých
penzijních
programů
ve
firmách,
které
spoléhaly
na
dostupnost
penzijního
pojištění,
poskytovaného
federální
agenturou
dohlížející
na
důchod
a
pojištění.
Tato
agentura,
financovaná
z
pojistného
od
zaměstnavatelů,
zajišťuje
výplatu
důchodů
zhruba
pro
30
milionů
pracovníků
v
soukromé
sféře,
kteří
se
účastní
penzijních
programů
individuálních
zaměstnavatelů.
V
nedávné
době
oznámila
aktiva
ve
výši
2,4
miliardy
dolarů
a
pasiva
ve
výši
4
miliardy
dolarů.
Ve
svém
odvolání
k
soudu
nejvyšší
instance
agentura
uvedla,
že
rozhodnutí
odvolacího
federálního
soudu
hovořící
ve
prospěch
společnosti
LTV
přináší
riziko,
že
se
agentura
změní
z
pojistitele
penzijních
programů
sužovaných
problémy
na
"bezedný
zdroj
finanční
pomoci
v
odvětví".
Zmíněné
rozhodnutí
může
rovněž
určit,
jak
rychle
dokáže
společnost
LTV
dokončit
reorganizaci
podle
kapitoly
11.
Společnost
LTV
zažádala
v
roce
1986
u
federálního
konkurzního
soudu
o
ochranu
podle
kapitoly
11.
K
podání
této
žádosti
ji
částečně
přiměl
deficit
ve
výši
2,3
miliardy
dolarů,
který
se
týká
tří
penzijních
programů
společnosti
LTV
vedených
pro
zaměstnance
její
přidružené
společnosti
LTV
Steel
Co.
V
lednu
1987,
když
byla
společnost
LTV
Steel
během
reorganizace
stále
v
provozu,
ukončila
všechny
tři
penzijní
programy
společnosti
LTV,
aby
zamezila
zvyšování
jejích
pojistných
pasiv.
Ukončení
znamená,
že
pojištění
agentury
na
sebe
převezme
pasiva
a
vyplatí
důchody,
které
již
podle
programu
mají
být
vyplaceny,
avšak
nové
důchody
pracovníkům
nepřibývají.
Společnost
LTV
pod
tlakem
odborové
organizace
United
Steelworkers
of
America
po
několika
měsících
zavedla
nový
program,
aby
mohla
poskytovat
důchody
podobné
těm
v
ukončených
programech.
Vzhledem
k
tomu,
že
původní
programy
převzala
federální
agentura
zabývající
se
výplatou
důchodů,
společnost
LTV
by
zodpovídala
pouze
za
dávky
vyplácené
na
základě
nových
penzijních
programů.
Agentura
však
považovala
zakládání
nových
programů
za
zneužití
federálního
zákona
o
důchodech
a
za
pokus
o
přesunutí
pasiv
ve
výši
2,3
miliardy
dolarů
ze
společnosti
LTV
na
federální
pojištění.
Agentura
rovněž
dospěla
k
závěru,
že
se
finanční
situace
společnosti
LTV
v
průběhu
reorganizace
zlepšila.
V
září
1987
nařídila
společnosti
LTV,
aby
pasiva
převzala
zpět
a
financovala
tři
původní
programy.
Společnost
LTV
toto
nařízení
zpochybnila
a
federální
okresní
soud
v
New
Yorku
v
červnu
1988
rozhodl,
že
nařízení
agentury,
aby
společnost
LTV
znovu
převzala
zodpovědnost
za
programy,
bylo
nezákonné.
Federální
odvolací
soud
v
New
Yorku
v
květnu
souhlasil
s
rozsudkem,
že
agentura
jednala
nezákonně.
Odvolací
soud
uvedl,
že
nebyly
k
dispozici
důkazy
o
tom,
že
Kongres
má
v
úmyslu
povolit
zmíněné
penzijní
agentuře,
aby
přistoupila
k
vytvoření
nových
programů
společnosti
na
výplatu
dávek
jako
k
důvodu,
pro
který
by
bylo
možné
společnosti
nařídit
znovu
převzít
odpovědnost
za
původní
programy.
Odvolací
soud
rovněž
uvedl,
že
agentura
má
zvážit
schopnost
společnosti
financovat
penzijní
programy
dlouhodobě,
nejen
za
krátkodobě
zlepšeného
finančního
stavu.
Společnost
LTV
v
Dallasu
uvedla,
že
byla
zklamaná
tím,
že
soud
souhlasil
s
projednáváním
případu,
jelikož
se
domnívá,
že
tento
krok
ještě
více
pozdrží
její
soudní
řízení
podle
kapitoly
11.
Zčásti
kvůli
rozsáhlému
konfliktu
se
zmíněnou
agenturou
spravující
důchody
nebyla
společnost
schopna
navrhnout
plán
reorganizace.
Jenže
společnost
LTV,
koncern
orientující
se
na
ocel,
letectví
a
energetiku,
uvedla,
že
je
přesvědčená,
že
nejvyšší
soud
potvrdí
rozhodnutí
soudů
nižší
instance
a
prohlásila,
že
v
průběhu
projednávání
případu
bude
očekávat
další
jednání
s
agenturou
o
vyrovnání.
(Společnost
Pension
Benefit
Guaranty
Corp.
versus
společnost
LTV
Corp.