Neúspěch
výkupu
společnosti
UAL
Corp.,
mateřské
společnosti
společnosti
United
Airlines,
ve
výši
6,79
miliardy
dolarů
jejími
zaměstnanci
nemusí
pro
některé
mozky
na
Wall
Street
znamenat,
že
zastaví
výběr
53,7
milionu
na
poplatcích.
Podle
jedné
osoby,
která
zná
leteckou
společnost,
začala
skupina
organizující
výkup,
vedená
odborovou
organizací
pilotů
ze
společnosti
United
a
předsedou
společnosti
UAL,
Stephenem
Wolfem,
účtovat
společnosti
UAL
poplatky
a
výdaje,
které
společnost
dluží
investičním
bankéřům,
právním
firmám
a
bankám.
Účet
dokonce
zahrnuje
i
poplatky
za
poskytnutí
úvěru
dlužené
společnostem
Citicorp
a
Chase
Manhattan
Corp.
v
hodnotě
8
milionů
dolarů,
ačkoli
právě
to,
že
se
nepodařilo
získat
od
bank
úvěr
na
výkup
ve
výši
7,2
milionu
dolarů,
bylo
hlavním
důvodem
neúspěchu.
Na
základě
smlouvy
o
fúzi
ze
14.
září
souhlasilo
představenstvo
společnosti
UAL
s
tím,
že
neporuší-li
skupina
dohodu,
část
nákladů
vykupující
skupiny
bude
hrazena
z
fondů
společnosti,
i
kdyby
transakce
nebyla
dokončena.
Pokud
se
nepodaří
získat
finance,
nepředstavuje
to
samo
o
sobě
porušení
dohody.
Ve
smlouvě
o
fúzi
se
uvádí,
že
vykupující
skupina
má
nárok
na
úhradu
26,7
milionu
dolarů
za
poplatky
investičním
bankám,
Lazard
Freres
&
Co.
a
Salomon
Brothers
Inc.,
a
své
právní
firmě,
Paul
Weiss
Rifkind
Wharton
&
Garrison.
Vykupující
skupina
má
rovněž
nárok
na
16
milionů
dolarů
na
financování
fondu,
který
vybudovala
unie
pilotů
na
podporu
plánu
přednostního
prodeje
akcií
vlastním
zaměstnancům.
Kromě
8
milionů
dolarů
pro
společnosti
Citicorp
a
Chase
jsou
ještě
3
miliony
dolarů
dluženy
společnosti
Salomon
Brothers
za
slib,
že
poskytne
překlenovací
úvěr
ve
výši
200
milionů
dolarů.
Mluvčího
vykupující
skupiny
nebylo
možno
zastihnout,
aby
se
vyjádřil.
Nezávisle
na
zprávách,
že
losangeleský
investor
Marvin
Davis
požádal
odbory
společnosti
United
Airlines,
zda
by
neměly
zájem
spolupracovat
s
ním
na
nové
nabídce
na
společnost
UAL,
stouply
akcie
společnosti
UAL
při
kompozitním
obchodování
na
Newyorské
burze
cenných
papírů
o
4
dolary
na
akcii
na
175
dolarů.
Jenže
piloti
ani
mechanici
o
to
patrně
nemají
zájem
a
pan
Davis
nemůže
na
základě
podmínek
smlouvy,
kterou
uzavřel
se
společností
UAL
v
září,
předložit
novou
nabídku,
pokud
UAL
nepřijme
nabídku
nižší
než
300
dolarů
na
akcii.