Předseda
představenstva
společnosti
Chrysler
Corp.
Lee
A.
Iacocca
řekl,
že
tento
třetí
největší
výrobce
automobilů
v
zemi
bude
muset
kvůli
zpomalení,
které
zasáhlo
odvětví,
zavřít
jeden
nebo
dva
ze
svých
montážních
závodů.
Pan
Iacocca
v
rozhovoru
s
obchodním
časopisem
Automotive
News
odmítl
říci,
které
závody
budou
zavřeny,
nebo
kdy
společnost
Chrysler
tyto
kroky
podnikne.
Řekl
však:
"V
našem
systému
máme
příliš
mnoho
závodů.
Takže
ty
starší
nebo
nejméně
výkonné
musí
zmizet."
Podle
analytiků
tohoto
odvětví
jsou
mezi
podniky
společnosti
Chrysler,
které
budou
nejpravděpodobněji
uzavřeny,
prvotřídní
závod
ze
St.
Louis,
který
vyrábí
modely
Chrysler
LeBaron
a
Dodge
Daytona,
závod
na
výrobu
džípů
v
Toledu
v
Ohiu,
který
existuje
od
začátku
dvacátého
století,
a
dva
kanadské
závody,
které
vyrábí
vozy
Jeep
Wrangler
a
dodávky
horní
třídy
společnosti
Chrysler.
Společnost
Chrysler
musela
nedávno
dočasně
uzavřít
závody
v
St.
Louis
a
Toledu
kvůli
skladovému
nadbytku
vozů,
které
tam
byly
vyrobeny.
Na
představení
modelů
společnosti
Chrysler
pro
rok
1990,
které
proběhlo
minulý
měsíc,
řekl
prezident
společnosti
Chrysler
Motors
Robert
A.
Lutz,
že
pokud
se
nezlepší
tržní
poptávka,
může
být
tento
třetí
největší
výrobce
automobilů
spolu
s
dalšími
americkými
výrobci
donucen
"přeorganizovat...
kapacitu".
Poznámky
pana
Iacoccy
jsou
ale
nejpřesnějším
náznakem
toho,
kolik
závodů
by
mohlo
být
k
dnešnímu
datu
ohroženo.
Společnost
General
Motors
Corp.
naznačila,
že
až
pět
z
jejích
amerických
a
kanadských
závodů
by
nemuselo
přečkat
polovinu
90.
let,
protože
se
snaží
snížit
nadměrnou
kapacitu
výroby
vozidel.
Problém
nadměrné
kapacity
v
posledních
letech
zesílil,
jelikož
zahraniční
výrobci
automobilů
začali
vyrábět
automobily
a
nákladní
vozy
v
USA.
Když
takové
společnosti,
jako
jsou
společnosti
Honda
Motor
Co.,
Toyota
Motor
Corp.
a
Nissan
Motor
Co.
spustí
takzvané
přemístěné
automobilové
provozy,
dosáhne
letos
japonská
výroba
automobilů
v
USA
jednoho
milionu
vozidel.
"Pokud
trh
nedosáhne
19
milionů
kusů
-
čehož,
jak
všichni
víme,
nedosáhne
-,
máme
tu
nevyhnutelnou
skutečnost
že
kapacitu
zvyšují
přemístěné
provozy,"
řekl
minulý
měsíc
pan
Lutz.
Závody,
které
řídí
Japonci,
nakonec
budou
mít
kapacitu
pro
výrobu
2,5
milionu
vozů
v
USA,
a
to
se
promítne
v
"podílu
na
trhu,
který
bude
muset
někdo
uvolnit",
dodal.
Společnost
Chrysler
již
zavřela
závod
ve
městě
Kenosha
ve
Wisconsinu,
který
získala,
když
v
roce
1987
koupila
společnost
American
Motors
Corp.
Společnost
Chrysler
také
zahájila
program
na
snížení
nákladů
ve
výši
1
miliardy
dolarů,
který
v
několika
příštích
měsících
škrtne
z
výplatní
listiny
2 300
administrativních
pracovníků.