mf930713_067
mf930713_067
Date | 19 |
---|
Source type | nws |
---|
Year | 19 |
---|
Annotation status | tamw |
---|
Subset | train-3 |
---|
Genre | news |
---|
Text type | pub |
---|
View options
Tags:
Javascript seems to be turned off, or there was a communication error. Turn on Javascript for more display options.
Na
plyn
jezdí
jen
policisté
Brno
(jh,bau)
-
Policejní
vůz
Škoda
Favorit-
-Forman
je
zatím
jediným
vozidlem,
které
využívá
novou
plnící
stanici
na
zemní
plyn
v
Brně-Slatině.
Vedle
klasické
benzínové
nádrže
má
tlakovou
láhev
na
plyn
a
druh
pohonu
je
volen
přepínačem.
Dojezd
při
použití
sedmdesátilitrové
lahve
je
250
kilometrů
a
například
oxidy
dusíku
ve
výfukových
plynech
jsou
patnáctkrát
nižší
než
u
benzínových
zplodin.
Přestavba
prvního
policejního
favoritu
na
plyn
u
nás
stála
včetně
daně
z
přidané
hodnoty
kolem
40 000
korun,
a
protože
provoz
je
o
polovinu
levnější,
náklady
na
úpravu
by
se
měly
vrátit
po
ujetí
30 000
kilometrů.
Brněnská
plnící
stanice,
vybudovaná
z
bývalého
policejního
kontrolního
objektu
na
staré
výpadovce
do
Vyškova,
zatím
čeká
na
20
autobusů
Dopravního
podniku.
Jejich
přestavbu
podnik
pro
nedostatek
finančních
prostředků
musel
odložit.
Podle
údajů
Ivana
Moudrého,
ředitele
firmy
EKOSS
Velké
Opatovice,
je
u
nás
již
osm
plynových
čerpacích
stanic.
Na
levnější
a
ekologický
pohon
jezdí
např.
autobusy
městské
dopravy
v
Praze
a
v
Uherském
Hradišti.
Zemědělské
družstvo
v
Tečovicích
na
Zlínsku
svá
vozidla
pohání
bioplynem.
Kromě
výstavby
dalších
stanic
probíhá
i
vývoj
směšovačů
na
plyn
pro
běžné
benzínové
i
naftové
motory.
Náklady
na
plynofikaci
dopravy
zatím
prodražuje
dovoz
italských
tlakových
lahví,
které
jsou
jako
jediné
u
nás
k
tomuto
účelu
homologovány.
Itálie
je
také
se
171
plnícími
stanicemi
nejdál
v
zapojení
do
eurosystému
ekologické
dopravy,
rozsáhlou
plynofikaci
realizuje
i
Německo.
Download Source Data • Download text
• Dependencies • PML View • PML-TQ Tree View