lnd94103_090
lnd94103_090
Date | 19 |
---|
Source type | nws |
---|
Year | 19 |
---|
Annotation status | tamw |
---|
Subset | train-5 |
---|
Genre | comment |
---|
Text type | inf |
---|
View options
Tags:
Javascript seems to be turned off, or there was a communication error. Turn on Javascript for more display options.
V
televizní
zábavě
dominují
skládačky
Ve
švýcarském
Montreux
minulý
týden
skončil
34.
ročník
prestižního
televizního
festivalu.
Jedním
z
členů
poroty
v
kategorii
zábavných
pořadů
byl
letos
šéfproducent
České
televize
Jiří
Balvín.
Jan
Foll
Když
zdůrazňujeme
význam
filmové
nové
vlny
let
šedesátých,
občas
zapomínáme,
že
světové
renomé
nám
tehdy
přinášela
i
tvorba
televizní.
Hned
první
festival
v
Montreux
(v
roce
1961)
znamenal
Bronzovou
růži
pro
pořad
Tisíc
pohledů
za
kulisy.
V
následujících
dvou
ročnících
byly
oceněny
legendární
Ztracená
revue
a
Ticho,
ticho,
ticho...
V
roce
1991
získal
Stříbrnou
růži
osobitý
Smyczkův
snímek
o
Originálním
pražském
synkopickém
orchestru,
vloni
byl
Bronzovou
růží
oceněn
jeden
díl
z
cyklu
židovských
anedkot
Uctivá
poklona,
pane
Kohn.
Letos
naše
pořady
neuspěly.
"V
hudební
kategorii,
kde
soutěžil
i
náš
pořad
staropražských
písniček,
dala
porota
zřejmě
přednost
slavným
jménům,"
říká
Jiří
Balvín.
"A
to
jak
u
interpretů
-
byly
tam
programy
s
takovými
hvězdami
jako
Billy
Joel,
Jean-Michel
Jarre
či
Stevie
Wonder
-,
tak
u
tvůrců.
Příkladem
je
vítězný
pořad
celého
festivalu
Sevillanas,
který
jako
svou
první
práci
pro
televizi
natočil
slavný
Carlos
Saura.
Zmapoval
všechny
typy
flamenca
sice
technicky
dokonale,
na
můj
vkus
však
trochu
studeně.
"
Co
z
pořadů,
které
letos
v
Montreux
uspěly,
uvidíme
na
našich
obrazovkách?
"Určitě
bychom
chtěli
koupit
vítězné
dílo
zábavné
kategorie,
půlhodinovou
norskou
parodii
o
vesničce
jménem
Lillehammer
a
o
olympijském
výboru
včetně
pana
Samaranche.
Rozhodně
koupíme
také
pořad
televize
BBC
s
vynikajícím
komikem
Alexeiem
Saylem.
Ten
byl
druhým
nejvážnějším
kandidátem
na
Stříbrnou
růži,"
tvrdí
šéfproducent
Balvín.
"Při
srovnávání
naší
zábavy
se
světovou
rozhodně
nemusíme
mít
komplexy.
Třeba
parodie
na
zpravodajství,
které
v
Montreux
předvedly
americká
i
kanadská
televize,
se
podobaly
České
sodě
nebo
předloňskému
silvestrovskému
Co
týden
dal.
Pokud
jde
o
estrády,
britská
Noel's
House
Party
se
opírá
o
světoznámé
hosty,
ale
stojí
obrovské
peníze.
Dramaturgická
stavba
některých
našich
estrád
se
mi
ovšem
zdá
pevnější
-
třeba
Šance
s
Josefem
Dvořákem
nebo
Televarieté,
když
ho
ještě
dělal
Vladimír
Dvořák.
Za
autorskou
invenci
se
tedy
stydět
rozhodně
nemusíme.
Ve
světové
televizní
produkci
převládají
skládačky
různorodých
skečů.
Problém
je
v
tom,
že
značné
procento
humoru
vychází
ze
specifik
té
které
země
a
do
jiného
jazyka
či
teritoria
je
nepřenosné,"
dodává
Balvín.
Download Source Data • Download text
• Dependencies • PML View • PML-TQ Tree View