ln94208_5

ln94208_5

Date19
Source typenws
Year19
Annotation statustamw
Subsettrain-2
Genrereview
Text typepub

Javascript seems to be turned off, or there was a communication error. Turn on Javascript for more display options.

Malý bratr golfu zahajuje kariéru

Nové Polo se představilo pod Eiffelovkou, u nás premiéra v listopadu Vladimír Šulc, Paříž Německý Volkswagen vstupuje do nejobsazenější, ale zároveň komerčně nejlákavější třídy automobilů v Evropě s modernizovaným modelem Polo. V minulých dnech se odborné veřejnosti představil v Paříži a Lidové noviny byly u toho.

Z fotografií je patrné, že nové polo se starým modelem, kterého se mezi roky 1975 1991 vyrobilo tři miliony kusů, jen pramálo společného.

A nejen vzhledově. Základní filozofií pola je' druhý vůz do rodiny'. Čili auto využívané především v městském provozu, při cestách na kratší vzdálenosti nebo za nákupy. při prvním seznámení a osahání novinky při prezentaci na pařížském dostihovém závodišti d' Auteuil jsme se však přesvědčili, že návrháři šli tentokrát zřejmě šťastnou cestou. Ne náhodou připomíná polo úspěšný model VW Golf, a tak si brzy získal přezdívku' Malý bratr golfu'. Zavazadlový prostor 245 l je pro potřeby většiny rodin dostatečný, takže se polo bude nepochybně vehementně ucházet o přízeň i na našem trhu. Jeho hlavními konkurenty by se měly stát Opel Corsa, Fiat Punto, ale díky zajímavé ceně i dlouho ohlašovaná mladoboleslavská felicie. Šéf importu Petr Lange zatím pouze prozradil, že se s uvedením na český trh počítá v polovině listopadu a cena základní verze by neměla přesáhnout 300000 korun.

Zástupci Volkswagenu tvrdí, že polo je stejně proslulé kvality jako osvědčené golfy nebo passaty a při seznámení s jízdními vlastnostmi na testovacím okruhu kolem Versailles jsme jim museli dát za pravdu. Na trh je polo uváděno se třemi motory o obsahu 1, 1.3 a 1.6 l s výkony 33, 40, respektive 55 kW. Naftový motor je ve výrobním plánu na příští rok. Překvapením bylo především svezení s nejslabší, litrovou verzí. Tichý motor dává sice zrychlení z 0 na 100 km/ hod. 21.4 s, ale zato se vyznačuje úsporným provozem. Výrobcem udávaná spotřeba (90, 120 km/ hod., město) je 5.3, 7.1 a 7.5 l na 100 km. Stejně slibné jsou však hodnoty i u silnějších motorů a šestnáctistovka svou dynamikou dává možnosti sportovnější jízdy. K tomu přispívá i výborný tuhý podvozek.

Polo však také další přednosti. K dispozici byly vozy vybavené airbagy před sedadly řidiče i spolujezdce a k dobré kontrole přispívá i ABS. Polo tak napodobuje a předhání v bezpečnostních prvcích vůz roku 1993 Nissan Micra. Unifikace ovládacích prvků je v koncernu VW stále patrnější. Přístrojová deska se téměř v ničem neliší od Seatů Ibiza nebo Cordoba. Pouze případné elektrické ovládání vnějších zrcátek se přestěhovalo ze středového panelu na dveře řidiče. Airbag spolujezdce sice ruší zavedenou odkládací schránku, v předních dveřích jsou však dostatečně hluboké kapsy. U modelů s motorem 1.6 l je možno objednat i jednoduchou, ale účinnou klimatizaci.

Polo před sebou zřejmě dobrou budoucnost. Vždyť ještě před uvedením na trh jen němečtí dealeři zaznamenali na 10000 objednávek. A to svědčí o mnohém.


Download Source DataDownload textDependenciesPML ViewPML-TQ Tree View