ln94208_3

ln94208_3

Date19
Source typenws
Year19
Annotation statustamw
Subsetetest
Genretopic_interv
Text typepub

Javascript seems to be turned off, or there was a communication error. Turn on Javascript for more display options.

Vůz roku nebyl doceněn

Japonský Nissan čeká na zkušenější motoristy Tomáš Pudil Automobilka Nissan patří v západní Evropě i ve světě k nejprodávanějším. Drží druhou příčku v Japonsku a čtvrtou ve světě, ovšem místo na českém žebříčku tomuto trendu neodpovídá. Kde hledat příčinu takového rozdílu, o tom jsme mluvili s obchodním ředitelem Nissan ČR ing. Lubomírem Tvrdíkem.

Jedním z důvodů je pozdější a od našeho zakladatele poněkud opatrnější nástup na tehdy- v roce 1991- ještě československý trh. Mnozí konkurenti ho zpracovávali intenzivněji a uvolnili i větší prostředky na investice. To se projevilo jak poměrně pomalým růstem počtu dealerů, tak i počtem nabízených typů. V roce 1992 jsme měli k dispozici tři modely a Mazda například osm. V tom jsme byli určitým způsobem handicapováni ve srovnání s jinými evropskými i světovými výrobci.

o To ovšem nemohl být jediný důvod. Seat ještě užší škálu vozů než vy a jeho vozy patří mezi nejprodávanější.

Český zákazník dosud jiná měřítka než ten ve světě. Hodně se ovlivnit reklamou a vzhledem, nejvíce pak cenou. Nissan je mezi odborníky znám svým soustředěním na technické provedení. Motor, podvozek. Proto ho také evropský kupec, který již vystřídal několik značek, vyhledává. U nás ještě stále kupují oči a hlavně zmíněná peněženka, takže naše o něco dražší modely nejdou tolik na odbyt jako třeba velmi líbivé mazdy. Důležitý je i způsob prodeje. Zákazník nemá všude možnost se s autem projet, takže se spoléhá na informace z tisku a od přátel. Důkazem mých slov může být Nissan Micra, vyhlášený za vůz roku 1993. Ačkoliv se jedná o prostorný malý automobil s výbornými motorickými i jízdními vlastnostmi, jimiž právě odborníky přesvědčil, aby ho označili za vůz roku, u nás zůstal nedoceněný a odbyt nebyl úměrný této jeho pozici. Lidi odrazovala vyšší cena, ovšem třeba v Itálii, kde si řidiči potrpí na dobré vozy, se stal doslova trhákem.

o Výchova motoristy se nedá uspěchat. Máte jiné způsoby, jak přesvědčit zákazníky?

Provádíme různé prodejní akce, nabízíme výhodní leasing. Na podzim letošního roku snižujeme koeficient na 1.15, u užitkových vozidel základní sazbu dokonce na 1.12 při 35procentní akontaci a 36 splátkách. Dovezeme nový model Micra, u kterého půjdeme díky pochopení firmy s cenou dolů o 39000 korun. Na příští rok chystáme uvedení na trh modelu Nissan Maxima, který je velice úspěšný v USA. Měsíčně se tam prodává deset tisíc vozů. Tak obsadíme i kategorii, kterou jsme dosud neměli.


Download Source DataDownload textDependenciesPML ViewPML-TQ Tree View