ln94206_103

ln94206_103

Date19
Source typenws
Year19
Annotation statustamw
Subsettrain-4
Genreletter
Text typepub

Javascript seems to be turned off, or there was a communication error. Turn on Javascript for more display options.

Komerční banka vypovídá... (LN 25. 8. 1994)

Ačkoliv jsem pouze běžným nevelkým klientem Komerční banky a žádný termínovaný vklad u této instituce nemám, její jednání mne uráží. Nejsem žádný odborník v bankovnictví ani v obchodě vůbec, ale domnívám se, že existuje cosi jako riziko podnikání. To podle mne znamená, že v každém obchodě, tedy i v bankovnictví, se může časem ukázat, že smlouva kdysi oboustranně dobrovolně uzavřená je pro jednu smluvní stranu nevýhodná. V takovém případě je jistě možné po dohodě uzavřít smlouvu novou a lepší pro obě strany. Pokud však k dohodě nedojde, musí být, podle mého laického názoru, dodržena smlouva stará. Nepochybuji, že Komerční banka každého klienta, který nedodrží vůči smlouvu, požene k soudu, a tedy k odpovědnosti. Podle jednání představitelů banky a podle jejich projevů ve sdělovacích prostředcích se však zdá, že opačný případ, tedy nedodržení uzavřené smlouvy bankou, je činem nejen možným, ale dokonce záslužným vzhledem k akcionářům. Dokonce se dozvídáme, že drobné vkladatele banka nepotřebuje, neboť může dostat peníze levněji ze zahraničí.

Jak se tedy může drobný vkladatel této instituci bránit, zvlášť když si ona nechá své jednání podložit odbornou expertizou. Celá situace je obrazem staré Ezopovy bajky o myši a lvu. Lev si připadá zcela nezranitelný, neboť kdo z nás by šel do soudního sporu s institucí Komerční banky?

Snad je ale již na čase, abychom se i my myši začali nějak bránit. Co kdybychom například v tomto týdnu ze solidarity s postiženými všichni zrušili svá konta a své vklady u této instituce. to tedy určitě udělám, neboť kdo mi zaručí, že další podobnou akcí nepostihne tato banka právě mne?

Z dopisu Miloslavy Šimanové,


Download Source DataDownload textDependenciesPML ViewPML-TQ Tree View