cmpr9416_036

cmpr9416_036

Date19
Source typej
Year19
Annotation statusamw
Subsettrain-3
Text typeinf

Javascript seems to be turned off, or there was a communication error. Turn on Javascript for more display options.

Poradna

Dívat se očima zákazníka

Naše firma se rozhodla pro rozsáhlou reklamní kampaň. Vyčlenili jsme na to finanční prostředky, naplánovali média. Máme připravený slogan, výtvarný leitmotiv, texty inzerátů a letákou jsou téměř hotové. Nezapomněli jsme na nic?

Martin Pichl, Praha

Než zahájíte reklamní kampaň, projděte si znova jednotlivé úseky a pokud možno objektivně zhodnoťte kapacitu své firmy, připravenost na vedení reklamní kampaně a personálu. Zamyslete se i nad interiérem vašich kanceláří, prodejny, skladů. Zvlášť kriticky posuzujte ta místa, kde se budete nejvíce setkávat se zákazníkem. Proto si položte i následující otázky:

Firma prezentující se půlstránkovými inzeráty by neměla mít zaprášené a poloprázdné výklady. Jsou plné? Pokud ano, výborně. Ale jsou také dobře upravené, naaranžované? Nevržou či nedrhnou vchodové dveře? Chová se personál ke klientům uctivě, zdvořile a je zároveň dostatečně odborně zdatný? V létě přijde horko, ale prodávat třeba televize Sony v rozdrbaných kraťasech asi není to nejlepší. Není v prodejně, skladu či kanceláři nesnesitelné dusno? Klient se pak u vás velmi rychle přestane cítit dobře a pohodlně, a spíše se bude snažit nenápadně zakrýt propocená místa na košili. Měl by však hlavně sledovat vaše informace. Možná by stálo za to koupit ventilátor.

To jsou jen některé otázky, které si musí odpovědný manažer položit společně s propagačním pracovníkem či týmem. Zároveň je nutné posoudit vaši schopnost doplňovat prodejny nebo sklady. Velmi nekompromisní kritéria se vyplatí si stanovit u dodacích lhůt, které nabízíte. Při skutečně odpovědném přístupu nebudete zahajovat kampaň, aniž by nevyřešili alespoň ty největší problémy. Snažte se na svou firmu dívat očima zákazníka. Při absenci nebo podcenění uvedených přípravných kroků můžete velmi snadno a za hodně peněz dosáhnout kvalitní antireklamní kampaně. Špatný prodavač a dlouhé dodací lhůty jsou hlavními důvody bezprostředně snižujícími efekt reklamy.

Přemysl Souček,

Agentura AG 7

Kontakt: AG 7, Karlovo nám. 7, 120 00 Praha 2, tel.: (02) 2491 335á, tel. + FAX: (02) 2491 3357.


Download Source DataDownload textDependenciesPML ViewPML-TQ Tree View