wsj2225.cz

wsj2225.cz

Date19
Source typenws
Year19
Text typeinf

Javascript seems to be turned off, or there was a communication error. Turn on Javascript for more display options.

Řetězce restaurací s kuřecím sortimentem znepokojeny ztrátou zákazníků ŘETĚZCE RYCHLÉHO OBČERSTVENÍ s kuřecím sortimentem čelí prohlubujícímu se poklesu obchodu a snaží se vymyslet nové marketingové strategie. Zpráva Crest Report, která monitoruje nákupy zákazníků, uvádí, že počet zákazníků v restauracích s kuřecím sortimentem se ve druhém čtvrtletí snížil o 10 %, zatímco celkový počet zákazníků rychlého občerstvení klesl o 2 %. Pokles prodeje kuřat zapříčinil zejména prodej konkurenčního zboží, jako jsou předvařená jídla, domů dovážené pizzy a podobné pokrmy, říká mluvčí zprávy, která byla publikovaná firmou NPD Group zabývající se výzkumem trhu v Port Washington ve státě New York. Ztráta dalších zákazníků je nejnovějším z řady problémů. Řetězce Church's Fried Chicken Inc. a Popeye's Famous Fried Chicken Inc., které se spojily, mají stále potíže kvůli tomu, že jejich restaurace jsou umístěné ve stejných oblastech. Řetězcům s kuřecím sortimentem stále více konkuruje i společnost McDonald's Corp., protože letos začala prodávat sendvič McChicken a nedávno zkušebně prodávala i samostatné kousky kuřat. Nové vedení společnosti Kentucky Fried Chicken, která je součástí společnosti PepsiCo Inc., reagovalo prodejem nových kuřecích sendvičů větší a střední velikosti pro obědvající zákazníky. Společnost testuje nesmažené výrobky, například "grilované kuře", a snaží se tak přilákat zákazníky upřednostňující zdravější stravu. Společnost Kentucky Fried Chicken zkouší dodávat kuřata i domů, což by mohlo mít úspěch u lidí, kteří se stravují doma. Někteří analytici zabývající se rychlým občerstvením však tvrdí, že nejprve je nutné přijít na způsob, jakým kuře udržet teplé a čerstvé. Mluvčí společnosti Kentucky Fried Chicken však odmítá, že by se donášková služba potýkala s problémy na trzích, kde její testování bylo ukončeno. Uvedl, že zkušební provoz pokračuje ve městech Chicago, Columbus, Ohio a v několika dalších. V reklamním průmyslu se šušká, že společnost Kentucky Fried Chicken plánuje ukončení spolupráce s agenturou Young & Rubicam a uvažuje o najmutí jiné reklamní agentury. Společnost se k tomu však odmítá vyjádřit. Emanuel Goldman, analytik společnosti PaineWebber Inc., předpokládá, že společnost Kentucky Fried Chicken za rok 1989 oznámí 11% pokles čistého zisku. "Opožďovali se," říká, "ale je na čase, aby přidali na agresivitě." Váhaví inzerenti používají nevtíravou reklamu TOMU SE ŘÍKÁ nulová reklama. David Bear, konzultant z Pittsburghu, tyto služby prodává klientům, kteří se chtějí zviditelnit, ale příliš agresivní reklamě se vyhýbají. Jeho trik - 60sekundové spoty v rádiu, které dávají posluchačům užitečné tipy. Jediné spojení se sponzorem je krátká zmínka na konci spotu. Zprávičky jsou podobné sérii Business Traveler denně servírující tipy na cesty, kterou vymyslel David Bear a platí si ji cestovní kanceláře v několika větších městech. Mezi firmy s touto nulovou formou reklamy patří i architektonická firma Burt Hill Kosar Rittlemann Associates, která spadá pod společnost Butler z Pensylvánie. V jejích rádiových sériích se objevují takové spoty jako "Reflektory - večerní háv urbanistických komplexů" a "Jak vybudovat místo k parkování". Agresivnější způsob prodeje, říká John Kosar, prezident firmy, by "odpoutával pozornost od profese". Nemocnice budou tento způsob prezentace používat ke zviditelnění sbírek a společnost Equitable Gas uvažuje o tom, že spotřebitelům bude takto radit, jak ušetřit energii. Takovéto spoty však mohou být příliš nevtíravé. "Stále zde existuje riziko ztracených poselství," říká John Fitzgerald, předseda společnosti Ketchum Advertising USA, která podobné rádiové spoty vyrobila pro banku Pittsburgh National Bank. "Otázkou je, kolik důvěry získáte při riziku, že vaši firmu nikdo neidentifikuje." Maloobchodníci vidí v nátlaku na ochranu přírody past OBJEVIL SE obchodník, který přitvrzuje v prosazování ekologicky nezávadných balení a výrobků. Řetězec supermarketů Big Bear Supermarkets Inc. se sídlem v San Diegu plánuje jednak umístit označení do regálů, a jednak distribuovat letáky doporučující výrobky, o kterých se předpokládá, že jsou ekologicky nezávadné. Vybrané výrobky se budou zakládat na výsledcích výzkumu provedeném Koalicí za zdraví životního prostředí ze San Diega a najdeme mezi nimi výrobky jako tekuté mýdlo od firmy Murphy a další čistící prostředky neobsahující žíraviny. Avšak řetězec si rychle uvědomuje zrádnost tohoto doporučování. Tak například doporučují nechlórovaný čistící prostředek do myčky na nádobí a značku Sunlight dali i na seznam ekologicky nezávadného zboží. Společnost Procter & Gamble, která vyrábí čistící prostředek do myčky na nádobí značky Cascade, z toho není právě nadšená. Mluvčí této společnosti zpochybnil přesvědčivost tohoto seznamu s tím, že chlór obsahují všechny rozšířené čistící prostředky do myčky. Firma Lever Bros. v podstatě potvrdila, že její značka Sunlight obsahuje roztok chlóru, přestože není uveden na štítku práškového provedení výrobku. Thomas G. Dahlen, výkonný viceprezident společnosti Big Bear, uvedl, že firma seznam výrobků stále reviduje, aby se podobným problémům vyhnula. "Naším cílem je podporovat tu nejlepší variantu," říká. "A je důležité, abychom byli přesní." Nakonec však stejně zvítězí přání zákazníka. Společnost Big Bear nemá zájem o jednorázové plenky, protože se biologicky nerozkládají. Přesto je však o mezi rodiči zájem. Thomas Dahlen podotýká: "Vždycky budeme nuceni prodávat zboží, které se nemusí shodovat s naší filozofií." Maličkosti POŘÁDEK se vyplatí - alespoň v obchodě. Podle průzkumu trhu, který provedla společnost Safeway, prodej mýdla vzrostl o 5 %, když bylo zboží úhledně naskládané v regálech, a ne naházené v drátěných koších... Kterým známým reklamním osobnostem věří lidé nejvíce? Podle newyorské společnosti Video Storyboard Tests zvolili spotřebitelé potřetí za sebou Billa Cosbyho a Jamese Garnera jako prvního a druhého nejpřesvědčivějšího účinkujícího v televizních reklamách. Na třetím místě vystřídal Michael J. Fox Bruce Willise a Cher se podruhé umístila na čtvrté příčce.


Download Source DataDownload textDependenciesPML ViewPML-TQ Tree View