Výbor
věřitelů
Eastern
Airlines,
nespokojený
s
plánem
tohoto
dopravce
na
vystoupení
z
řízení
podle
zákona
o
bankrotu,
požádal
své
vlastní
experty,
aby
zpracovali
alternativní
přístupy
k
reorganizaci.
Zástupci
účetní
firmy
Ernst
&
Young
a
firmy
cenných
papírů
Goldman,
Sachs
&
Co.,
najatých
věřiteli
na
konzultace
ohledně
finančních
plánů
Eastern,
včera
na
uzavřeném
setkání
sdělili
výboru,
že
nejnovější
plán
Eastern
na
vystoupení
z
ochrany
podle
zákona
o
bankrotu
je
mnohem
riskantnější
než
dřívější
plán,
který
získal
souhlas
věřitelů.
Podle
jedné
osoby
přítomné
na
schůzce
je
nový
plán
Eastern
finančně
"přehnaně
optimistický".
Na
dotaz
ohledně
zpráv
konzultantů
odpověděla
mluvčí
Eastern
"zásadně
nesouhlasíme".
Řekla,
že
situaci
"příliš
zjednodušili
a
dopustili
se
některých
chybných
předpokladů,
díky
kterým
je
jejich
analýza
zcela
mylná."
Na
pozdější
tiskové
konferenci
zde
Frank
Lorenzo,
předseda
představenstva
Texas
Air
Corp.,
matky
Eastern,
řekl,
že
Eastern
překračuje
své
cíle
pro
návrat
k
provozu
a
předpověděl,
že
se
z
ochrany
před
věřiteli
podle
Kapitoly
11
dostane
na
začátku
příštího
roku
a
bude
provozovat
více
služeb,
než
původně
plánovala.
Tak
jako
předtím
trvá
na
tom,
že
podle
tohoto
plánu
bude
věřitelům
zaplaceno
vše.
Lorenzo
se
nezmínil
o
negativní
reakci
věřitelů
na
jeho
plán.
"V
současné
době
diskutujeme
s
věřiteli
o
pozměněném
plánu,
a
očekáváne,
že
brzy
tento
pozměněný
plán
předložíme,"
řekl
Lorenzo
reportérům.
"Plníme
a
překračujeme
svoje
plány,"
dodal.
V
červenci
se
Eastern
a
její
věřitelé
dohodli
na
reorganizačním
plánu,
který
požaduje
po
Eastern,
aby
prodala
aktiva
za
1,8
miliardy
USD
a
po
vystoupení
z
ochrany
podle
zákona
o
bankrotu
měla
jen
dvě
třetiny
své
původní
velikosti.
Ale
poté,
co
prodala
položky
jako
svou
kyvadlovou
dopravu
na
východním
pobřeží,
své
centrum
ve
Philadelphii
a
různá
letadla,
narazila
Eastern
na
překážku.
Nemohla
prodat
své
jihoamerické
linky,
jedno
z
hlavních
aktiv
určených
k
odprodeji.
Tyto
linky,
ceněné
odborníky
věřitelů
na
přibližně
400
milionů
USD,
měly
být
prodány
firmě
American
Airlines,
vlastněné
AMR
Corp.
Zádrhel
v
poslední
chvíli
vyjednávání
s
AMR,
který
se
týkal
nesouvisejícího
právního
sporu
mezi
American
a
jinou
divizí
Texas
Air,
způsobil,
že
se
transakce
nezdařila.
Eastern
se
nakonec
rozhodla,
že
bude
muset
linky
udržovat
a
provozovat
sama,
což
by
jí
ponechalo
méně
hotovosti
na
reorganizaci.
Eastern
by
také
zůstala
větším
dopravcem
než
by
odpovídalo
snížené
velikosti
navrhované
podle
původního
plánu.
Tyto
změny
jejího
postavení
znamenaly,
že
reorganizační
plán,
dříve
předložený
věřitelům,
musel
být
přepracován.
Od
té
doby
Eastern
vyjednává
s
věřiteli
o
změnách,
ale
výbor
věřitelů
má
s
těmito
změnami
problémy.
Výbor
má
dvě
skupiny
expertů,
na
které
se
obrací,
aby
anylyzovaly
plány
Eastern.
Obě
prohlásily,
že
nový
plán
nebude
fungovat.
Podle
zdroje
přítomného
na
včerejším
jednání
Ernst
&
Young
prohlásila,
že
podle
plánu
Eastern
nebude
splněn
odhad
zisku
před
platbou
úroků,
zdaněním
a
odpisy
o
100
milionů
USD,
a
že
plán
Eastern
neposkytoval
žádné
záruky.
Tento
zdroj
řekl,
že
odborníci
Goldman
Sachs
předpověděli,
že
Eastern
tento
cíl
nesplní
o
120
milionů
USD
až
135
milionů
USD.
Odborníci
prohlásili,
že
očekávají,
že
Eastern
bude
muset
emitovat
další
dluhy,
aby
pokryl
náklady,
a
že
získá
mnohem
méně
peněz,
než
se
předpokládá.
Vzrostou
také
další
náklady,
včetně
nákladů
na
údržbu,
protože
Eastern
má
starší
flotilu.
Lorenzo
a
prezident
Eastern
Phil
Bakes
na
tiskové
konferenci
prezentovali
mnohem
růžovější
hodnocení.
Obklopeni
letuškami,
piloty
a
odbavujícími
úředníky
oblečenými
v
parádních
nových
modrých
uniformách,
prohlásili,
že
Eastern
překročila
své
provozní
plány
a
obsazuje
sedadla.
Řekli,
že
počínaje
následujícím
měsícem
začně
Eastern
provozovat
775
letů
denně
namísto
původně
oznámených
700.
Bates
odmítl
uvést
denní
ztráty
Eastern,
ale
řekl,
že
neočekává,
že
by
Eastern
musela
sáhnout
do
peněz
z
prodeje
aktiv,
které
jsou
nyní
uložené
u
třetí
osoby.
Na
těchto
účtech
je
několik
set
milionů
dolarů,
především
z
prodeje
aktiv.
Řekl,
že
plán,
který
Eastern
chce
uskutečnit,
předpokládá,
že
Eastern
bude
mít
do
konce
roku
390
milionů
USD
v
penězích.
On
i
Lorenzo
předpověděli,
že
plán
by
mohl
být
potvrzen
v
lednu.
Co
se
týče
vyjednávání
s
věřiteli,
Lorenzo
po
konferenci
poznamenal,
že
"musíme
počkat,
jak
se
(rozhovory)
vyvinou."
Dodal,
že
však
"není
nutnou
podmínkou,
že
plán
bude
přijat
věřiteli."
Musí
být
přijat
soudem."
Podle
zákona
o
bankrotu
má
Eastern
po
určitou
dobu
výhradní
právo
na
vypracování
svého
vlastního
reorganizačního
plánu.
Termín
byl
už
jednou
prodloužen,
a
mohl
by
být
prodloužen
znovu.
Jestliže
Eastern
dokáže
získat
podporu
věřitelů,
soudní
potvrzení
jejího
plánu
by
mohlo
být
poměrně
rychlé.
Věřitelé
však
mohou
tlačit
na
soudní
schválení
svého
vlastního
plánu,
nebo
soud
může
ignorovat
obě
strany
a
vypracovat
vlastní.
V
každém
případě
někteří
lidé,
kteří
jsou
s
případem
seznámeni,
pochybují,
že
soud
rozhodne
do
ledna,
jak
to
předpovídají
Lorenzo
a
Bakes.
Eastern
požádal
o
ochranu
podle
zákona
o
bankrotu
několik
dní
poté,
co
4.
března
začala
ochromující
stávka.
Lorenzo
řekl
reportérům,
že
reorganizace,
již
chce
Eastern
provést,
by
vedla
k
vytvoření
dopravce
o
velikosti
85
%
až
90
%
velikosti
Easternu
před
bankrotem.
Předpověděl,
že
do
pozdního
jara
bude
provozovat
kolem
1000
letů
denně,
jen
o
trochu
méně
než
původní
objem
1050
denně.