wsj2032.cz

wsj2032.cz

Date19
Source typenws
Year19
Text typeinf

Javascript seems to be turned off, or there was a communication error. Turn on Javascript for more display options.

Výbor věřitelů Eastern Airlines, nespokojený s plánem tohoto dopravce na vystoupení z řízení podle zákona o bankrotu, požádal své vlastní experty, aby zpracovali alternativní přístupy k reorganizaci. Zástupci účetní firmy Ernst & Young a firmy cenných papírů Goldman, Sachs & Co., najatých věřiteli na konzultace ohledně finančních plánů Eastern, včera na uzavřeném setkání sdělili výboru, že nejnovější plán Eastern na vystoupení z ochrany podle zákona o bankrotu je mnohem riskantnější než dřívější plán, který získal souhlas věřitelů. Podle jedné osoby přítomné na schůzce je nový plán Eastern finančně "přehnaně optimistický". Na dotaz ohledně zpráv konzultantů odpověděla mluvčí Eastern "zásadně nesouhlasíme". Řekla, že situaci "příliš zjednodušili a dopustili se některých chybných předpokladů, díky kterým je jejich analýza zcela mylná." Na pozdější tiskové konferenci zde Frank Lorenzo, předseda představenstva Texas Air Corp., matky Eastern, řekl, že Eastern překračuje své cíle pro návrat k provozu a předpověděl, že se z ochrany před věřiteli podle Kapitoly 11 dostane na začátku příštího roku a bude provozovat více služeb, než původně plánovala. Tak jako předtím trvá na tom, že podle tohoto plánu bude věřitelům zaplaceno vše. Lorenzo se nezmínil o negativní reakci věřitelů na jeho plán. "V současné době diskutujeme s věřiteli o pozměněném plánu, a očekáváne, že brzy tento pozměněný plán předložíme," řekl Lorenzo reportérům. "Plníme a překračujeme svoje plány," dodal. V červenci se Eastern a její věřitelé dohodli na reorganizačním plánu, který požaduje po Eastern, aby prodala aktiva za 1,8 miliardy USD a po vystoupení z ochrany podle zákona o bankrotu měla jen dvě třetiny své původní velikosti. Ale poté, co prodala položky jako svou kyvadlovou dopravu na východním pobřeží, své centrum ve Philadelphii a různá letadla, narazila Eastern na překážku. Nemohla prodat své jihoamerické linky, jedno z hlavních aktiv určených k odprodeji. Tyto linky, ceněné odborníky věřitelů na přibližně 400 milionů USD, měly být prodány firmě American Airlines, vlastněné AMR Corp. Zádrhel v poslední chvíli vyjednávání s AMR, který se týkal nesouvisejícího právního sporu mezi American a jinou divizí Texas Air, způsobil, že se transakce nezdařila. Eastern se nakonec rozhodla, že bude muset linky udržovat a provozovat sama, což by ponechalo méně hotovosti na reorganizaci. Eastern by také zůstala větším dopravcem než by odpovídalo snížené velikosti navrhované podle původního plánu. Tyto změny jejího postavení znamenaly, že reorganizační plán, dříve předložený věřitelům, musel být přepracován. Od doby Eastern vyjednává s věřiteli o změnách, ale výbor věřitelů s těmito změnami problémy. Výbor dvě skupiny expertů, na které se obrací, aby anylyzovaly plány Eastern. Obě prohlásily, že nový plán nebude fungovat. Podle zdroje přítomného na včerejším jednání Ernst & Young prohlásila, že podle plánu Eastern nebude splněn odhad zisku před platbou úroků, zdaněním a odpisy o 100 milionů USD, a že plán Eastern neposkytoval žádné záruky. Tento zdroj řekl, že odborníci Goldman Sachs předpověděli, že Eastern tento cíl nesplní o 120 milionů USD 135 milionů USD. Odborníci prohlásili, že očekávají, že Eastern bude muset emitovat další dluhy, aby pokryl náklady, a že získá mnohem méně peněz, než se předpokládá. Vzrostou také další náklady, včetně nákladů na údržbu, protože Eastern starší flotilu. Lorenzo a prezident Eastern Phil Bakes na tiskové konferenci prezentovali mnohem růžovější hodnocení. Obklopeni letuškami, piloty a odbavujícími úředníky oblečenými v parádních nových modrých uniformách, prohlásili, že Eastern překročila své provozní plány a obsazuje sedadla. Řekli, že počínaje následujícím měsícem začně Eastern provozovat 775 letů denně namísto původně oznámených 700. Bates odmítl uvést denní ztráty Eastern, ale řekl, že neočekává, že by Eastern musela sáhnout do peněz z prodeje aktiv, které jsou nyní uložené u třetí osoby. Na těchto účtech je několik set milionů dolarů, především z prodeje aktiv. Řekl, že plán, který Eastern chce uskutečnit, předpokládá, že Eastern bude mít do konce roku 390 milionů USD v penězích. On i Lorenzo předpověděli, že plán by mohl být potvrzen v lednu. Co se týče vyjednávání s věřiteli, Lorenzo po konferenci poznamenal, že "musíme počkat, jak se (rozhovory) vyvinou." Dodal, že však "není nutnou podmínkou, že plán bude přijat věřiteli." Musí být přijat soudem." Podle zákona o bankrotu Eastern po určitou dobu výhradní právo na vypracování svého vlastního reorganizačního plánu. Termín byl jednou prodloužen, a mohl by být prodloužen znovu. Jestliže Eastern dokáže získat podporu věřitelů, soudní potvrzení jejího plánu by mohlo být poměrně rychlé. Věřitelé však mohou tlačit na soudní schválení svého vlastního plánu, nebo soud může ignorovat obě strany a vypracovat vlastní. V každém případě někteří lidé, kteří jsou s případem seznámeni, pochybují, že soud rozhodne do ledna, jak to předpovídají Lorenzo a Bakes. Eastern požádal o ochranu podle zákona o bankrotu několik dní poté, co 4. března začala ochromující stávka. Lorenzo řekl reportérům, že reorganizace, již chce Eastern provést, by vedla k vytvoření dopravce o velikosti 85 % 90 % velikosti Easternu před bankrotem. Předpověděl, že do pozdního jara bude provozovat kolem 1000 letů denně, jen o trochu méně než původní objem 1050 denně.


Download Source DataDownload textDependenciesPML ViewPML-TQ Tree View