wsj0968.cz

wsj0968.cz

Date19
Source typenws
Year19
Text typeinf

Javascript seems to be turned off, or there was a communication error. Turn on Javascript for more display options.

Společnost National Convenience Stores Inc. ve snaze rozptýlit stagnaci v obchodech se zbožím denní spotřeby uvedla, že v příštích 18 měsících změní uspořádání zboží ve všech svých prodejnách, aby lépe zásobovala okolí svých prodejen. Součástí tohoto plánu bude nové zaměření 1 100 prodejen typu rychlého občerstvení Stop'N Go této houstonské společnosti na cílovou skupinu černochů, Hispánců a lidí z vyšších vrstev a z jádra střední třídy. Prodejny ve čtvrtích, kde žijí lidé s vyššími příjmy, budou například nabízet drahá vína, časopisy, jako je Vanity Fair, gurmánské omáčky na těstoviny, ovesné cereálie a výrobky společností Weight Watchers a Pritikin. Prodejny v hispánských oblastech budou mít na skladě různé časopisy ve španělštině, suroviny na mexická jídla a cukrovinky. Prodejny této společnosti pro lidi z jádra střední třídy budou mít více mražených jídel a jídel pro rychlou přípravu a větší výběr balené vody. V. H. Van Horn, prezident a generální ředitel společnosti National Convenience, uvedl, že tento krok odráží názor firmy, že slabé výkony z podnikání pramení spíše než z větší konkurence benzinových stanic a non-stop otevřených obchodů s potravinami, z toho, že nejsou schopni dodat zákazníkům to, co chtějí. "Prodejny se zbožím denní spotřeby nedrží krok se současnými trendy spotřebitelských zájmů," uvedl v projevu na roční valné hromadě společnosti. Analytikové a konkurenti říkají, že tento krok odráží rostoucí potřebu prodejen rozšířit zákaznickou základnu, kterou nyní tvoří tradiční dělníci, kteří si zaskočí do prodejny pro sendvič, cigarety, nealko nebo pivo. "Lidí, kteří mají málo času, stále přibývá," řekl Chris Vroom, maloobchodní analytik u baltimorské společnosti Alex. Brown & Sons. "Jsou to hlavně úředníci, zákaznický segment, který se v minulosti ukázal pro prodejny se zbožím denní spotřeby jako těžko postižitelný." Tento krok společnosti National Convenience bude mít pravděpodobně odezvu u jiných řetězců, ačkoli analytikové tvrdí, že společnost Southland Corp. jako vlastník obchodů 7-Eleven a společnost Circle K Corp. jsou příliš zadluženy, než aby zahájily tak rozsáhlé kroky. Společnost Southland ale uvedla, že provozovatelé jejích licencí přizpůsobují svůj sortiment zákazníkům již léta, a tato společnost tedy jen začala dělat totéž. Společnost Southland například v některých prodejnách zvětšila výběr balené vody a do některých prodejen přidala čerstvé sendviče. Před několika měsíci také přidala do mnoha prodejen pulty se zdravotnickými a kosmetickými prostředky pro černochy, uvedla mluvčí. "My samozřejmě vidíme v této věci rostoucí trend," dodala. Společnost National Convenience uvedla, že zkusila tento nový mix zboží ve 100 prodejen a výsledky jsou slibné. Analytikové uvedli, že úsilí společnosti pomůže i loňské rozhodnutí dát do 200 prodejen pokladní skenery, které umožní společnosti National Convenience rychle procházet položky, které se prodávají a které nikoli. Společnost National Convenience uvedla, že k propagaci nové strategie hodlá za rok končící 30. června utratit asi 12 milionů dolarů za reklamu, což je zvýšení oproti 10 milionům dolarů ve fiskálním roce 1989.


Download Source DataDownload textDependenciesPML ViewPML-TQ Tree View