wsj0814.cz

wsj0814.cz

Date19
Source typenws
Year19
Text typeinf

Javascript seems to be turned off, or there was a communication error. Turn on Javascript for more display options.

Při hledání kupců pro řetězce luxusních obchodních domů, jako například Bloomingdale's a Saks Fifth Avenue, se investiční bankéři obracejí - na koho jiného než Japonce? Avšak zatím se japonští maloobchodníci oplývající hotovostí projevují jako opatrní kupující. "Máme peníze na nákupy. Ale provozovat americký řetězec obchodních domů by bylo velmi obtížné," říká Motoyuki Homma, výkonný ředitel mezinárodní divize u společnosti Mitsukoshi Ltd., jednoho z předních japonských obchodních domů. Japonští manažeři maloobchodů říkají, že hlavním důvodem, proč váhají vrhnout se do potyčky v USA, je, že maloobchod je - na rozdíl od výroby - extrémně citlivý na místní kulturu a životní styl. Japonci sledovali, jak na americkém trhu klopýtali Evropané a Kanaďané, a dělají si starosti, že obchodní praktiky, které jim doma přinesly obrovské zisky, v USA k úspěchu nepovedou. Japonské obchodní domy jsou také opatrné, aby nepřitáhly negativní publicitu. Po nedávné akvizici společnosti Columbia Pictures společností Sony, která měla velkou publicitu, jich mnoho říká, že nevyčnívat dává dobrý politický smysl. "Je to otázka načasování," říká Mayumi Takayama, výkonný ředitel mezinárodních provozů u společnosti Isetan Co., tokijského obchodního domu. Přesto je nyní pro ty, co dlouhodobě sledují rozsáhlý maloobchodní trh v USA, lákavá doba pro hledání výhodných obchodů. Britská společnost B. A. T Industries PLC zkouší rozvinout své americké maloobchodní aktivity, které zahrnují tak známé obchodní domy jako Saks Fifth Avenue, Marshall Field's, Breuners a Ivey's. A zadlužená společnost Campeau Corp. z Toronta se zbavuje skupiny Bloomingdale's se 17 prodejnami. "Dívá se každý obchodní dům v Japonsku," říká Mike Allen, maloobchodní analytik u (japonské) společnosti Barclay's de Zoete Wedd Securities Ltd. Allen si však nemyslí, že se Japonsko chystá zahájit velkou nákupní horečku. Včera se nicméně spekulace zintenzívnily, když společnost Tokyu Department Store Co. potvrdila zprávu v předním japonském obchodním deníku Nihon Keizai Shimbun, že společnost Tokyu jedná se společností Campeau o koupi řetězce Bloomingdale's. Společnost Tokyu však uvedla, že k žádné dohodě nedošlo. Společnost Tokyu také není jediný japonský maloobchod, který se zajímá o řetězec Bloomingdale's, o němž bankéři v Tokiu odhadují, že by mohl stát mezi 1 a 1,5 miliardy dolarů. Investiční bankéři zastupující předsedu řetězce Bloomingdale's Marvina Trauba oslovili sedm japonských skupin obchodních domů a více než polovina žádá další informace o skupině, říkají bankéři. Investiční bankéři prohlašují, že Traub se snaží dát dohromady skupinu vedenou managementem, kterou řídí z pobočky Federated Department Stores společnosti Campeau, jež by koupila tuto newyorskou skupinu obchodních domů. Společnost Federated spadla do platební neschopnosti poté, co ji loni získala společnost Campeau, která se pro financování transakce značně spoléhala na dluhy. Splácení tohoto dluhu dostalo společnost Campeau a její prodejny do takového tlaku, že se společnost Federated rozhodla odprodat klenoty svého maloobchodního impéria včetně řetězce Bloomingdale's. Ve snaze zabránit dalšímu převzetí si Traub ponechal skupinu Blackstone Group a společnost Drexel Burnham Lambert Inc., aby mu pomohly najít partnery pro odkup vedený managementem. Podle investičních bankéřů chce v ideálním případě získat podporu nějakého japonského obchodního domu a nějakého evropského obchodního domu, aby vytvořil celosvětovou maloobchodní síť. "Když se podíváte na ekonomickou stránku, potřebuje Traub japonského a evropského partnera, aby to fungovalo," řekl jeden investiční bankéř, který sleduje maloobchodní sektor. "Není to jen v pohledu na úzkou americkou strategii." Analytici říkají, že přesvědčit tradicemi svázaní japonské maloobchodníky, aby se zapojili do vřavy amerického maloobchodu, pravděpodobně nebude tak snadné. dosud postupovala většina obchodů podle stejné základní strategie ohledně zahraničí: Pro dovoz zboží a sledování nových módních trendů nejprve zřídily zahraniční obchodní kanceláře. Pak otevřely malé obchody s dárky, zaměřené hlavně na japonské turisty. Některé obchody, které se zdráhaly postupovat dále samostatně, se spojily se známými specializovanými prodejnami. Loni v březnu investovala společnost Isetan 1,5 miliardy jenů (10,6 milionu dolarů) do společného podniku se společností Barney's Inc., luxusní newyorskou specializovanou prodejnou oděvů. Otevření první prodejny Barney's v Japonsku je naplánováno na příští rok. A společnost Mitsukoshi nedávno zvýšila svůj podíl ve společnosti Tiffany & Co. na 13 %. Na základě dlouhodobého vztahu mezi těmito dvěma společnostmi otevřela společnost Mitsukoshi ve svých prodejnách a pasážích v Japonsku 22 prodejen Tiffany. Plány otevřít pro japonské turisty prodejnu Tiffany na Havaji jsou v plném proudu, přičemž provozovat ji bude převážně společnost Mitsukoshi. Někteří pozorovatelé odvětví říkají, že elegantní vizáž obchodů společnosti Mitsukoshi z činí možného partnera pro řetězec Saks Fifth Avenue. Představitelé společnosti říkají, že zvažují různé návrhy, ale nebudou rozebírat detaily. Společnost Takashimaya Co., nejstarší japonský obchodní dům, je další jméno, které se objevuje jako potenciálně vhodné pro řetězec Saks. Eiji Nakazato, generální manažer společnosti Takashimaya, přiznává, že vizáž jeho společnosti se podobá společnosti Saks, a že o tuto myšlenku je jistý zájem. Ale u toho končí. "Rádi bychom v Americe podnikali," říká. "Ale vypadá to obtížně." Do tohoto článku přispěl Marcus W. Brauchli. Sestavil William Mathewson Vatikán byl loni v minusu. Uvedl, že na základě příjmů ve výši 74,4 milionu dolarů a výdajů 117,9 milionu dolarů dosáhl řádný deficit za rok 1988 43,5 milionu dolarů. Řekl však, že mimořádné výdaje na vlastní rozhlasovou stanici a restaurování budov zvýšily deficit na 57,2 milionu dolarů. V prohlášení rady kardinálů stojí, že po rekordním deficitu 63 milionů dolarů v roce 1987 katolíci štědře odpověděli na loňskou výzvu, aby přispěli více penězi. V prohlášení stojí, že 5% vzrůst ve sbírce "Svatopetrský haléř" - penězích každoročně vybraných od katolíků pro papeže - pomohl deficit pokrýt. Člen rady, kardinál Gerald Carter z Toronta, řekl Vatikánskému rádiu: "Když teď řekneme, že jsme letos deficit pokryli, lidé si oddechnou a řeknou, to je dobře, Svatá stolice je z nesnází venku. Ale příští rok budeme... v naprosto stejné situaci." Ministerstvo zahraničí oznámilo, že bývalý prezident Richard Nixon na pozvání vlády navštívit počínaje sobotou Čínu. Podle Nixonovy kanceláře: "Je to jen cesta za účelem získání informací. Nedojde k žádnému prohlížení památek, žádnému nakupování a žádným společenským událostem." Nixonova kancelář uvedla, že bývalý prezident "očekává rozhovory s vedoucími čínskými představiteli mezi čtyřma očima" a po návratu předá své posouzení těchto představitelů prezidentu Bushovi. Průzkum provedený ve 12 ze 16 zemí NATO ukazuje, že Holanďané se zdají být nejsilnějšími zastánci aliance. Průzkum, který pro holandský deník De Telegraaf provedla společnost Gallup International, uvádí, že NATO podporuje 81 % Holanďanů. Kanada byla zemí s druhou největší podporou NATO se 78 % podporujícími alianci, následována USA se 75 %, Británií se 71 %, Belgií se 69 % a západním Německem se 63 %. Všechny ostatní země zaznamenaly podporu pod 50 %. Sdružení izraelských výrobců podalo u policie stížnost na arabského výrobce těstovin kvůli používání čtyř barev zakázané palestinské vlajky na obalech od špaget. "Požádali jsme policii, aby vyšetřila, proč je jim povoleno tímto způsobem propagovat vlajku. Mělo by to být shledáno protizákonným," řekl Danny Leish, mluvčí sdružení. Špagety vyrábí společnost Al Ghazel Macaroni Co. v Betlémě a prodávají se v obalu ozdobeném zelenými, černými, červenými a bílými pruhy. Britské poštovní orgány říkají, že odhalily rozsáhlý podvod, v němž nepoctiví prodejci známek chemicky odstranili razítka, znovu opatřili známky lepidlem a prodávali je americkým sběratelům nebo ve velkém britským firmám. Za posledních 12 měsíců podvod údajně připravil poštovní úřad o tržby ve výši 10 milionů liber (16,1 milionu dolarů). Prodejci levně kupovali použité známky od nadací včetně Sdružení vodící psi pro slepé. Nadace běžně prodávají použité známky, které vybírají od dětí a dalších dárců, aby získaly finanční prostředky. Akio Tanii, prezident japonské společnosti Matsushita Electric Industrial Co., předal velvyslanci USA v Osace šek na 1 milion dolarů na pomoc obětem zemětřesení v San Francisku. Mluvčí společnosti uvedl, že americká pobočka společnosti, společnost Matsushita Electric Corp. of America, darovala krátce po katastrofě obyvatelům svítilny a baterie v hodnotě více než 35 000 dolarů, vyrobené společností Matsushita. Pomoc do San Franciska poslalo několik dalších japonských společností a místních vládních orgánů. Banka Sumitomo Bank darovala 500 000 dolarů, tokijská prefektura 15 000 dolarů a město Osaka 10 000 dolarů. Čínští představitelé se pokouší použít Kantonský veletrh k tomu, aby po krvavém zátahu na disidenty přilákali zpátky zahraniční obchodníky. Účast však oproti minulým letům poklesla. Jeden hongkongský obchodník s textilem říká, že někteří čínští vývozci ve státem řízených podnicích navíc protestují proti zátahu tím, že otálejí s vyjednáváním nových obchodů. "Jsou naštvaní na vládu... tak zadržují zboží," řekl. Tento podzimní veletrh, který se koná dvakrát ročně, potrvá do 31. října. Uvnitř skleněného výstavního komplexu o 156 000 čtverečních yardech jsou vystaveny výrobky od oděvů po samopaly AK-47. Představitelé veletrhu říkají, že během prvních pěti dnů navštívilo veletrh 21 000 návštěvníků, což je oproti jarní výstavě pokles o 10 %. Avšak oficiální čínská zpravodajská agentura Xinhua News Agency oznámila, že počet zahraničních obchodníků byl větší než na předchozím veletrhu - aniž by poskytla statistiky. Jako další známka glasnosti je dlouho zakázaná kronika sovětské represe, "Souostroví Gulag" od Alexandra Solženicyna, nyní doporučenou četbou v hodinách dějepisu jednoho 11. moskevského ročníku.... Britští celníci uvedli, že zadrželi osm mužů, kteří do Británie pašovali 111 vzácných hadů - včetně jednoho muže, který si do podpaží připevnil párek hroznýšů. Představitel celní správy sdělil, že zatčení následovala po "Hadím dnu" na Utrechtské univerzitě v Nizozemí, což je událost, kterou někteří sběratelé využívají jako příležitost k získání vzácných hadů.


Download Source DataDownload textDependenciesPML ViewPML-TQ Tree View