wsj0682.cz
wsj0682.cz
Date | 19 |
---|
Source type | nws |
---|
Year | 19 |
---|
Text type | inf |
---|
View options
Tags:
Javascript seems to be turned off, or there was a communication error. Turn on Javascript for more display options.
Federální
vyšetřovatelé
odhalili
problém,
který
vloni
v
červenci
vedl
k
havárii
letu
společnosti
United
Airlines
ve
státě
Iowa:
konstrukční
vada
při
výrobě
titanového
lopatkového
kola
motoru.
Představitelé
Federální
letecké
správy
(FAA)
a
Rady
pro
bezpečnost
celostátní
dopravy
měli
několik
měsíců
podezření,
že
metalurgická
vada
na
lopatkovém
kole
způsobila
trhlinu,
která
nakonec
zapříčinila
oddělení
ocasního
motoru
během
letu.
Výbuch
rozprášil
úlomky
kovu,
které
přerušily
hydraulické
a
kontrolní
systémy
letounu
DC-10,
a
způsobil
havárii,
při
které
zahynulo
112
lidí.
Vyšetřovatelé
však
mohli
svoji
teorii
potvrdit
až
po
nedávném
nalezení
velkého
kusu
ocasního
motoru
letu
232
v
kukuřičném
poli
poblíž
letiště
Sioux
City
ve
státě
Iowa.
Bezpečnostní
rada
zahájí
zítra
v
Sioux
City
čtyřdenní
vyšetřování
nehody.
Rada
bude
kromě
jiného
zjišťovat,
zda
společnost
United
Airlines,
jednotka
společnosti
UAL
Corp.,
mohla
odhalit
trhliny
během
technických
kontrol.
Jednalo
se
o
motor
CF6-6,
který
vyrobila
společnost
General
Electric
Co.
Anthony
Broderick,
současný
výkonný
ředitel
pro
regulační
standardy
a
normy
u
Federální
letecké
správy,
uvedl,
že
nedávné
testy
vadného
lopatkového
kola
motoru
naznačují,
že
vada
-
známá
jako
"hard
alpha"
-
vznikla
v
titanu
během
jeho
výroby
před
téměř
dvaceti
lety.
Dodal,
že
v
té
době
neexistoval
žádný
způsob,
jak
vadu
objevit,
a
že
postup
se
od
té
doby
změnil,
aby
se
možnost
vzniku
takových
vad
snížila.
Federální
letecká
správa
již
nařídila,
aby
všech
232
lopatkových
kol
vyrobených
starou
metodou
bylo
z
letadel
vyjmuto
a
podrobeno
ultrazvukovému
testu
v
komoře
s
vodní
lázní.
Tyto
testy
zajistí
Federální
letecké
správě,
že
nehody
podobné
té
v
Sioux
City
"se
nestanou
znovu",
tvrdí
Broderick.
Mluvčí
společnosti
GE
uvedl,
že
společnost
na
tomto
případu
po
celou
dobu
spolupracovala
s
Federální
leteckou
správou
a
"plně
se
podrobí
požadovaným
kontrolám".
Také
však
zdůraznil,
že
tato
stažení
z
oběhu
nebudou
mít
žádný
vliv
na
výrobu
motorů
ve
společnosti
GE.
Uvedl,
že
motory
řady
CF6-6
se
již
nevyrábějí
a
používají
se
výhradně
v
letadlech
DC-10
řady
10,
která
jsou
dosud
v
provozu.
Download Source Data • Download text
• Dependencies • PML View • PML-TQ Tree View