wsj0141.cz

wsj0141.cz

Date19
Source typenws
Year19
Text typeinf

Javascript seems to be turned off, or there was a communication error. Turn on Javascript for more display options.

Spotřebitelská důvěra zůstala v říjnu velká navzdory zneklidňujícím výkyvům na trhu cenných papírů. "Zdá se, že prudký trh cenných papíru klesající koncem října měl malý nebo žádný vliv na spotřebitele," řekl Fabian Linden, výkonný ředitel spotřebitelského výzkumného centra Conference Board. "Průzkum, který vrací údaje po poklesu Dow Jonesova indexu, byl zhruba stejný jako stanoviska před touto událostí". Nezisková, průmysl podporující skupina řekla, že její index spotřebitelské důvěry byl v říjnu 116,4, stěží odlišný k revidovanému 116,3 v září. Tento index byl v říjnu 1988 116,4 a v minulém roce se pohyboval v rozmezí od 112,9 do 120,7. Používá jako výchozí bod 100 z roku 1985. V říjnu více lidí řeklo, že současné podnikatelské podmínky jsou "dobré" ve srovnání se zářím. Stejný počet v každém měsíci řekl, že podmínky pro zaměstnanost jsou dobré. A 19,6 % kontaktovaných spotřebitelů, v porovnání s 18,3 % v září, věřilo, že podnikatelské podmínky se budou v nadcházejících šesti měsících zlepšovat. Více lidí také řeklo, že podmínky budou v tomto období horší. (Méně řeklo, že podmínky se nebudou měnit.) V říjnu 1988 21,1 % řeklo, že podnikatelské podmínky se budou zlepšovat. V říjnu 1989 16,9 % řeklo, že v nadcházejících šesti měsících bude vytvořeno více práce ve srovnání se 17,4 % v září a 18,6 % v říjnu roku 1988. Jen 26,8 % řeklo v říjnu, ve srovnání s 28,5 % v září a 26,8 % v říjnu roku 1988, že příjem se bude zvyšovat. "Udržující se úroveň důvěry může být přisuzována pokračujícím příznivým okolnostem, které ovlivňují dennodenní hospodářský život spotřebitele," řekl pan Linden. "Nezaměstnanost pokračuje na relativně nízké úrovni, poskytujíce pocit jistoty práce, a nízká míra inflace držela kupní sílu týdenních mezd rozumně silnou." Výzkum spotřebitelské důvěry, zahrnující 5000 amerických domácností, provádí během prvních dvou týdnů každého měsíce pro organizaci Conference Board výzkumník trhu, firma National Family Opinion Inc. z Toleda v Ohiu. Nákupní plány byly namixovány v říjnu s menšími domácnostmi, které naznačovaly plány koupit auta a více prohlašovaly, že budou nakupovat v nadcházejících šesti měsících domy a zařízení. V říjnu 6,7 % respondentů řeklo, že bude kupovat auto, což je zmírnění od září, kdy 8,1 % předpovídalo nákup. V říjnu 1988 7,3 % řeklo, že budou kupovat auto. Ve dvou posledních měsících se plány nákupů domů zvýšily ze 3,1 % na 3,3 %. V říjnu 1988 3,7 % řeklo, že budou kupovat dům. V 1989 se plány nákupů domů pohybovaly měsíčně od 2,9 % do 3,7 % respondentů. V říjnu 30,6 % řeklo, že budou kupovat zařízení v nadcházejících šesti měsících, ve srovnání s 27,4 % v září a 26,5 % v říjnu 1988.


Download Source DataDownload textDependenciesPML ViewPML-TQ Tree View