wsj0116.cz

wsj0116.cz

Date19
Source typenws
Year19
Text typeinf

Javascript seems to be turned off, or there was a communication error. Turn on Javascript for more display options.

Pokud byste skutečně radši chtěli Buicka, neodcházejte z domova bez karty American Express. Tak nějak by ten slogan mohl znít. Společnost American Express Co. a sužovaná divize Buick společnosti General Motors Corp. (GM) spojují síly v propagační akci orientované na zvýšení prodejů Buicku a zároveň rozšíření karty American Express. Obě společnosti nabízejí čtyřdenní dovolenou pro dva těm kupcům Buicku, kteří uhradí celou částku nebo její díl zelenou kartou American Express. Asi pěti milionům držitelů karet začaly společnosti rozesílat dopisy vysvětlující tento program, který bude zahájen 18. října a skončí 18. prosince. Náklady na program nesdělila ani jedna společnost. Buick nabídl společnosti American Express společnou propagační akci, protože držitelé jejích karet zpravidla mívají "dobrou úvěrovou historii" a "dobře platí", uvedla mluvčí divize. American Express rovněž zastupuje vysokoúrovňový obraz, "o jehož zavedení usilujeme," dodala. Buick se v posledních několika letech snaží vrátit ke své pověsti "auta pana doktora" - produktu pro majetné odborníky. Prodej modelu roku 1989 byl ve srovnání s předešlým rokem zhruba stejný, ačkoli prodeje v tomto průmyslu klesly. Ale od 1. října, kdy byl na trh uveden model 1990, se prodej Buicku propadl o 33 %. Pro společnost American Express je propagace součástí snah rozšířit používání své karty při maloobchodních prodejích, kde společnost očekává většinu svého budoucího růstu. Karta byla tradičně používána především při cestování a výdajích na zábavu. Phillip Riese, výkonný viceprezident American Express, říká, že propagační akce s Buickem je první společná akce jeho společnosti s výrobcem aut, ale že " naději, že (bude) první z mnoha" v rámci snah společnosti propagovat svou zelenou kartu jako "jedinou kartu, kterou pro péči o auto budete potřebovat". American Express za tímto účelem podepisuje smlouvy s čerpacími stanicemi, opravnami, pneuservisy a prodejci aut, aby i oni kartu přijímali. Řada prodejců aut nyní umožňuje kupujícím, aby část nebo celou částku hradili kartou American Express, ovšem využívá toho jen málo majitelů karet, říká Phillip Riese. Dosud však kupující, kteří chtěli část kupní ceny uhradit prostřednictvím General Motors Acceptance Corp. (GMAC), nemohli realizovat platbu kartou kvůli potenciálnímu porušení zákonů o zveřejňování podmínek poskytnutí úvěru a zákona o utajovaných skutečnostech ohledně finančních částek, uvádí mluvčí finanční sekce společnosti GM. GMAC nakonec program Buicku schválila, říká, protože zelenou kartou American Express je možno platit jen přímo částku uvedenou v pokladně, takže se žádné informace o jiných částkách nepřenášejí. Phillip Riese též říká: American Express považuje GM a Buicka za "velmi sofistikované přímé prodejce", takže "společnými silami jsme dokázali maximalizovat potenciál přímého prodeje". Buick je navíc v řadách držitelů karet American Express velmi vážená značka, uvádí mluvčí American Express. Když společnost provedla poštovní výzkum mezi držiteli svých karet, o jakých autech by se rádi dozvěděli kvůli případné koupi, umístil se Buick na čtvrtém místě mezi americkými auty a v první desítce všech aut, uvedla mluvčí. American Express přes 24 milionů držitelů karet ve Spojených státech, přičemž více než polovina zelenou kartu. GMAC sledovala členský seznam držitelů karet starších třiceti let v rodinách, jejichž příjmy přesahují 45 000 dolarů, kteří "nevynechali žádnou platbu", uvedla mluvčí. Asi 3,8 milionu z pěti milionů, kteří obdrží dopis, byla ze strany GMAC předem schválena půjčka. Těchto 3,8 milionu rovněž velkou naději, že získá srážku jednoho procentního bodu ze sazeb, které uvádí GMAC a jež začínají na 6,9 % u smluv na dva roky. Mluvčí pobočky Visa International ve Spojených státech uvádí, že jeho společnost využívá reklamu, aby podnítila používání karet, ale neplánuje nic podobného, jako je spolupráce mezi Buickem a American Express. Na propagační akci s Buickem se podílejí tři divize American Express: divize služeb zodpovídající za všechny obchodníky a společnosti, které přijímají kartu, divize cestování a divize obchodního prodeje. Balíčky na dovolenou zahrnují ubytování v hotelu a v některých případech výlety a vstupenky na různé atrakce, nikoliv ovšem stravování. Místy určení jsou Chicago, Honolulu, Las Vegas v Nevadě, Los Angeles, Miami Beach na Floridě, New Orleans, New York, Orlando na Floridě, San Francisco a Washington. Kupec, který se rozhodne, že na místo určení poletí, si sice musí zaplatit letenku, ale pro společníka dostane letenku zdarma, poletí-li se společností United Airlines. Na místě určení si mohou tito kupci vybrat z několika odměn včetně starožitných hodin nebo videorekordérů. Držitelé karet, kteří obdrží dopis, rovněž mohou v rámci soutěže získat jako odměnu auta Buick nebo dovolenou na Havaji. Pokud se zúčastní zkušební jízdy Buickem, obdrží kalkulačku od American Express. Nejedná se o první propagaci Buicku spojenou s cestováním. Tato společnost před několika lety nabízela kupcům svého luxusního vozu Riviera dva lístky na okružní výlet se společností Trans World Airlines. Buick tenkrát uvedl, že propagační akce přispěla k tomu, že prodej Riviery překročil předpoklad divize o více než 10 %.


Download Source DataDownload textDependenciesPML ViewPML-TQ Tree View