wsj0062.cz

wsj0062.cz

Date19
Source typenws
Year19
Text typeinf

Javascript seems to be turned off, or there was a communication error. Turn on Javascript for more display options.

V současné době zběsilého soutěžení o dolary z inzerce se začíná spousta časopisů toužících po zisku důvěrně přátelit s inzerenty - podlézá jim ve článcích a nabízí celé stránky inzertní plochy. Může tedy časopis přežít, když se bude točit zády k hlavním inzerentům? Časopis Garbage, uváděný jako "Praktický časopis pro životní prostředí", se to právě chystá zjistit. Časopis Garbage, založený vydavatelkou Patricií Pooreovou z Brooklynu ve státě New York, byl poprvé uveden na trh letos na podzim se slibem, že poskytne spotřebitelům atraktivní informace o krizi na americkém trhu s odpady. Časopis kombinuje instruktážní články, např. jak si založit za domem kompost, s eseji vysvětlujícími, co se děje, když spláchnete záchod, a útočnými články o údajných znečišťovatelích životního prostředí. Redaktoři časopisu Garbage s velkou vervou pobíhali v uličkách supermarketu ve snaze určit hodné a zlé firmy, působící v Americe. V jednom článku nazvaném "V popelnici" redaktoři probírají výrobek, který považují za obzvlášť velkého znečišťovatele. Z reklamního hlediska je problém v tom, že viníci budou pravděpodobně identičtí s některými hlavními současnými inzerenty. Pouhými dvěma ranami pod pás si tak časopis Garbage některé budoucí inzerenty znepřátelil a další rozhněval. Jeden z nich, společnost Campbell Soup, se zlobí, že její výrobek Souper Combo pro mikrovlnné trouby byl potrestán ve sloupku "V popelnici" zveřejněném v první čísle. Redaktoři časopisu stvořili obrovské schéma výrobku se šipkami poukazujícími na obal z pěnového polystyrenu s polypropylénovým a polyesterovým povlakem - všechny tyto plasty jsou uváděny jako biologicky neodbouratelné. "Je to přesně ten druh výrobku, který vytvořil hrůznou městskou skládku," napsali redaktoři. "Myslím, že tento časopis se nejen jmenuje Garbage, smetí, ale také produkuje novinářské smetí," vzteká se mluvčí společnosti Campbell Soup. Tvrdí, že společnost Campbell nebyla ani časopisem kontaktována, aby mohla záležitost komentovat. Výrobek Souper Combo byl v době zveřejnění článku upraven, říká, takže škodí méně, než bylo uvedeno. Připouští však, že z hlediska recyklovatelnosti nepatří mezi nejlepší výrobky společnosti Campbell Soup. Nikoho nepřekvapí, že společnost Campbell Soup nemá podle mluvčího v plánu inzerovat v tomto časopise. Někteří mediální experti zpochybňují, zda nový časopis může riskovat, že odradí firmy z Madison Avenue, které utrácejí nejvíce peněz. "Skutečně potřebujete, aby se velké světové společnosti typu Campbell Soup zajímaly o váš časopis, jestliže chcete, aby byl úspěšný," říká Mike White, hlavní viceprezident a mediální ředitel společnosti DDB Needham z Chicaga. "Ekonomika vydávání časopisů do značné míry vyžaduje, abyste měli dosti silnou základnu velkých inzerentů," dodává. První dvě čísla obsahovala reklamy jen pár velkých inzerentů, včetně společnosti General Electric a Adolph Coors, ale většina byla od společností, jako je Waste Management Inc. a Bumkins International, které neutrácejí za reklamu příliš mnoho peněz a u nichž se nedá spolehnout, že by časopis podporovaly dlouhodobě. Mluvčí společnosti Waste Management říká, že jejich reklama v prvním čísle časopisu byla jednorázovou investicí a že do dalších vydání inzerci neplánují. "Nevydáváme moc peněz na reklamu v tisku," říká. Šéfredaktorka a vydavatelka časopisu Pooreová však tvrdí, že Garbage může přežít, alespoň ze začátku, díky příjmům z předplatného. Jednotlivé výtisky časopisu se prodávají za 2,95 dolaru a roční předplatné stojí 21 dolarů. (Jsou samozřejmě tištěny na recyklovaném papíře.) Podle Pooreové společnost Old-House Journal Corp., její vydavatelská firma, vytiskla a prodala všech 126 000 výtisků prvního čísla. První a druhé číslo se prodalo na novinových stáncích, říká, a časopis objednávky na 93 000 předplatných. Na otázku, zda přímá politika časopisu neodradí potenciální inzerenty, odpovídá séfredaktorka Pooreová: "Nevím a je mi to jedno. Netvrdím, že příjmy z reklamy nejsou důležité," říká, "ale nemohla bych v noci spát", kdyby se časopis podřizoval nějaké firmě jen proto, že stáhla reklamu. Poznámky k reklamě.... SPOLEČNOST INTERPUBLIC V TELEVIZI: Společnost Interpublic Group oznámila, že její provozy výroby televizních programů - které začátkem tohoto roku rozšířila - se dohodly na dodání více než 4 000 hodin vlastních programů v roce 1990 do celé Evropy. Společnost uvedla, že programy, většinou televizní soutěže, budou dodány jednotkou E. C. Television spolu se společností Fremantle International, producentem a distributorem televizních soutěží, v níž nedávno zakoupila 49% podíl. Společnost uvedla, že tento objem z činí největšího dodavatele původních televizních programů v Evropě. Společnost Interpublic poskytuje programy výměnou za reklamní čas, jenž podle bude mít v roce 1990 hodnotu přes 75 milionů dolarů a v roce 1991 to bude 150 milionů dolarů. Společnost plánuje prodávat reklamní čas svým klientům se slevou. NOVÁ REKLAMA: Společnost CoreStates Financial Corp. z Filadelfie jmenovala společnost Earle Palmer Brown & Spiro z Filadelfie agenturou pro natočení reklamy v hodnotě 5 milionů dolarů. Obchod byl zprostředkován společností VanSant Dugdale z Baltimore. FAXY SPOLEČNOSTI AT&T: General Business Systems, newyorská divize společnosti Amarican Telephone & Telegraph, přidělila reklamu na své výrobky faxové řady společnosti Ogilvy & Mather z New Yorku, agentuře ze skupiny WPP Group. Rozúčtování tohoto malého účtu, který dříve vedla společnost Young & Rubicam z New Yorku, nebylo zveřejněno. PRVNÍ KAMPAŇ: Společnost Enterprise Rent-A-Car Inc. přichází tento týden se svou první celostátní reklamní kampaní. Tato společnost se sídlem v St. Louis se specializuje na pronájem náhradních vozidel poskytovaných pojišťovnami za vozidla poškozená při nehodě. Reklamní kampaň za 6 milionů dolarů vyrobená společností Avrett, Free & Ginsberg z New Yorku uvádí služby zákazníkům společnosti Enterprise a služby bezplatné nakládky a vykládky. SPOLEČNOST LANDOR ASSOCIATES: Společnost Young & Rubicam oznámila, že dokončila akvizici společnosti Landor Associates, sanfranciské firmy zabývající se řízením podnikové identity. AKVIZICE: Společnost Ketchum Communications z Pittsburku získala společnost Braun & Co. z Los Angeles, která se zabývá vztahy s investory a marketingovou komunikací. Podmínky nebyly zveřejněny.


Download Source DataDownload textDependenciesPML ViewPML-TQ Tree View