PML View

ml_142.05

a-layerPDTSC/full/ml_142.05.a.gz
m-layerPDTSC/pml/ml_142.05.m.gz
t-layerPDTSC/full/ml_142.05.t.gz
w-layerPDTSC/pml/ml_142.05.w.gz
mrp-layerPDTSC/mrp/ml_142.05.mrp.gz
treex-layerPDTSC/treex/ml_142.05.treex.gz

s-1Ani domácí , ani hospodářská .

s-2Museli jste doma pomáhat ?

s-3Museli jsme pomáhat rodičům , například utírat nádobí , tatínkovi čistit boty , uklízet a takové podobné domácí práce .

s-4Čím jste chtěl jako malý být ?

s-5 jsem toho vystřídal !

s-6Chtěl jsem být truhlářem , učitelem a nevím , co všechno ještě .

s-7Nakonec jsem skončil jako architekt - projektant , stavař .

s-8Člověk mění svoje zájmy během doby .

s-9Teprve po střední škole jsem si vybral architekturu .

s-10Co všechno jste postavil ?

s-11Nic jsem nepostravil , projektoval jsem .

s-12Byl jsem zaměstnaný ve Stavoprojektu v Ústí nad Labem .

s-13Zpracovával jsem různá sídliště v Severočeském kraji , zejména v západní části : v Jirkově , Chomutově , Lounech a Žatci .

s-14Některé stavby , které jsem projektoval , a některá sídliště , která jsem navrhoval , tam stojí dodnes .

s-15Většinou jsou to sídliště z tehdejší doby , to znamená obytné panelové domy .

s-16K tomu je tam postavená občanská vybavenost : škola , mateřská školka , jesle , prodejny , služby .

s-17Na každém sídlišti se to projektovalo komplexně od obytných domů , přes občanské vybavenosti , po komunikace a technickou vybavenost .

s-18Byla to spolupráce řady dalších spolupracovníků , kteří se zabývali technickými záležitostmi .

s-19Architekt jako hlavní projektant to musel koordinovat a dát dohromady , aby to působilo a fungovalo .

s-20Děkuji .

s-21Odkud je tato fotka ?

s-22To je fotografie ze závěru roku první třídy tehdejší obecné školy ve Starém Plzenci .

s-23Je tam slečna učitelka Peroutková , jak jsem se o již zmínil .

s-24Sedím v první řadě po pravici slečny učitelky .

s-25Vedle sedí dvě děvčátka a pak sedím .

s-26Jinak si ty spolužáky vůbec nepamatuju .

s-27Akorát vím , že po levici slečny učitelky vedle dívky sedí jeden hoch , kterého si pamatuju .

s-28Nějaký Jirka Kraft .

s-29S tím jsme byli kamarádi .

s-30 nevím , jak se jmenovali ostatní , ani co je s nimi dál .

s-31Těšil jste se jako malý do školy ?

s-32 jsem chodil do školy docela normálně .

s-33Akorát jsem tenkrát uměl dost číst , tak moc nebavilo čtení .

s-34Učit se číst podle jednotlivých slabik a slov , když jsem to celkem uměl , dost nudilo .

s-35Kam jste chodil do školy potom ?

s-36Potom když jsme se přestěhovali do Plzně do Mánesovy ulice , tak jsem chodil do dalších tříd obecné školy v Plzni na Klatovském náměstí .

s-37Tam jsme měli pana řídícího učitele .

s-38Taky si pamatuju na jméno Františka Hrůzy .

s-39To byl učitel ze staré školy .

s-40Vždycky byl perfektně oblečený .

s-41Míval vestičku , ve které měl hodinky s řetízkem a podle těch se při hodině řídil .

s-42Potrpěl si na přesnost , pořádek a úpravu .

s-43Všichni ho celkem respektovali a měli ho rádi .

s-44Pak tam nastoupil nový ředitel a on přestal být řídícím učitelem a byl jenom učitelem .

s-45 byl starší , ale ještě pořád vyučoval .

s-46Ještě nebyl v důchodu .

s-47Byl perfektní .

s-48Když jsem chodil do čtvrté třídy , tak jsme se přestěhovali do Prahy .

s-49Náš tatínek byl přeložen do Škodovky v Praze na Smíchově .

s-50Tam jsem chodil do posledních tříd obecné školy .


dependency treetext view