PML View

lk_016.05

a-layerPDTSC/full/lk_016.05.a.gz
m-layerPDTSC/pml/lk_016.05.m.gz
t-layerPDTSC/full/lk_016.05.t.gz
w-layerPDTSC/pml/lk_016.05.w.gz
mrp-layerPDTSC/mrp/lk_016.05.mrp.gz
treex-layerPDTSC/treex/lk_016.05.treex.gz

s-1Mají jenom hroty , které se ohřívají nízkým napětím .

s-2Bylo s tím dost těžké dělat , protože to bylo hodně přehřívané , a v dnešních polovodičích by s tím byl problém letovat .

s-3Pořád se tomu ještě věnujete ?

s-4Ano , pořád se věnuju elektrotechnice , teď hlavně slaboproudu , hifi technice , zesilovačům a samozřejmě všemu kolem .

s-5Takže je to vaše celoživotní vášeň ?

s-6Přesně tak .

s-7Dobře .

s-8Podíváme se dál .

s-9Copak to máme tady ?

s-10Tohleto je hlavní brána vchodu do Škodovky .

s-11Bylo to na konci války , kdy v dubnu bombardovaly americké svazy Škodovku .

s-12Tohle je čelní stěna z Tylovy ulice .

s-13Hlavní brána je rozbitá totálně .

s-14Je to Škodovka .

s-15Kdo to fotil ?

s-16To jsem fotil .

s-17Je to nedokonalé , protože jsme měli obyčejné kodaky .

s-18Je to kontaktní snímek a ještě amatérsky vyvolaný a dělaný .

s-19Ten záběr a fotku mám schované dodnes , protože takto byla poničená Škodovka za náletu v dubnu roku 1945 .

s-20Proč jste to fotil ?

s-21Bylo úžasné vidět , že konec války je na dohled , a byl v tom i kus odvahy .

s-22Němci nesměli vidět , že to někdo fotí , protože to bylo zakázané .

s-23Rozumím .

s-24Bylo to nebezpečné ?

s-25Byl to mžik , kdy jsem to při návštěvě poničené části Škodovky mohl vyfotit .

s-26Bylo to spíš zajímavé z hlediska historického .

s-27Omlouvám se za . . .

s-28Bylo tam hodně zvědavců , přestože to bylo nebezpečné ?

s-29Zvědavců moc ne , protože se tam lidi nesměli shlukovat .

s-30Bylo možné jenom přejít , nezdržovat se a nestát .

s-31Udělal jste více takových fotek ?

s-32Ano , mám těch fotek celou sérii .

s-33Co všechno jste ještě vyfotil ?

s-34Vyfotil jsem to ještě z jiných záběrů .

s-35Pak jsem ještě fotil některá poškozená místa v Plzni .

s-36Bombardování mělo velice špatný důsledek na příjezd vlaku do Plzně .

s-37Bohužel se jim nepovedlo zbořit most .

s-38Kolem bylo velice mnoho kráterů , ale ten železniční most při vjezdu od Prahy do Plzně vydržel .

s-39Takže celá Plzeň nebyla takhle poničena ?

s-40Ne , nebyla .

s-41Vedle nádraží byla čtvrť , teď si netroufám hádat , ale myslím , že se jmenovala Cikánka , kde bylo velice zasažené místo .

s-42Zahynuli tehdy i nějací lidé ?

s-43Samozřejmě .

s-44Když jsme druhý den , protože jsme museli do práce , jeli vlakem , museli jsme vystoupit před Doubravkou .

s-45I když most nebyl zničený , byl poškozený .

s-46Pak jsme šli podél trati přes plzeňské nádraží .

s-47Pamatuju se , že v pravé chodbě , která je dneska v podobě , jak byla , bíle vykachlíkovaná , byli oběti právě z toho seřazovacího nádraží .

s-48Byl to celý vojenský vlak Maďarů .

s-49Byli tam poskládáni a pak byli společně pohřbeni u svatého Václava v Plzni nahoře za Doubravkou .

s-50Dobře .


dependency treetext view