PML View

hs_120.04

a-layerPDTSC/full/hs_120.04.a.gz
m-layerPDTSC/pml/hs_120.04.m.gz
t-layerPDTSC/full/hs_120.04.t.gz
w-layerPDTSC/pml/hs_120.04.w.gz
mrp-layerPDTSC/mrp/hs_120.04.mrp.gz
treex-layerPDTSC/treex/hs_120.04.treex.gz

s-1Jak poznáte , že je dítě nadané ?

s-2To jsou takové určité parametry .

s-3Dítě musí mít základní předpoklady .

s-4To je sluch , vrozený rytmus .

s-5Hlavně je potřeba píle .

s-6Sebevětší nadání je naprosto k ničemu , když žák systematicky necvičí , nepracuje .

s-7Každopádně nutně musí mít podporu rodiny , obzvlášť v začátcích , když jako šesti , sedmileté dítě začíná .

s-8Není nutné , aby někdo z rodičů uměl hrát , to vůbec ne .

s-9Právě tahleta moje žákyně , Alice , neměla v rodině nikoho , kdo by hrál .

s-10Začínala v první třídě .

s-11Úspěšně jsme spolu pojezdily spoustu soutěží .

s-12Těsně než šla na konzervatoř , byla dokonce v celostátním kole klavírní soutěže .

s-13Byla druhá z celé republiky , což byl výborný úspěch .

s-14A je to dítě z nehudební rodiny .

s-15Její bratr taky konzervatoř .

s-16Studoval bicí a skladbu .

s-17Je taky výborný muzikant .

s-18Rodina nemusí umět , ale musí to podporovat .

s-19Když je dítě hodně nadané a rodiče v pátek odjedou na chatu , v neděli se vrátí a to dítě tři dny nemá možnost cvičit , tak jde bohužel veškeré nadání vniveč .

s-20Bez práce to nejde .

s-21Děkuji .

s-22Podíváme se na další fotku .

s-23Odkud je tato fotka ?

s-24Tato fotografie je z posledního srazu ze základní školy .

s-25Byli jsme báječná třída a dodneška se scházíme .

s-26Řady samozřejmě taky trošku prořídly .

s-27Hlavně je mezi spolužačkami mimořádně moc vdov .

s-28Tohle bylo setkání letos v červnu .

s-29Je to vždycky skvělé .

s-30Přijedou lidi z různých končin republiky , co jsou odstěhovaní .

s-31Dost často přijedou i ze zahraničí , co bydlí někde mimo .

s-32Vždycky se na to moc těším .

s-33Myslím , že se na to těšíme všichni .

s-34Lituju lidi , kteří nemají někoho , kdo by zorganizoval , aby se scházeli taky .

s-35Je to velice přínosné a tak nějak to obohatí dneska pro většinu důchodcovský věk .

s-36Co zajímavého dělají vaši spolužáci ?

s-37Spíš řeknu , co dělali .

s-38Dneska ( v době tohoto posledního srazu ) pracujeme jenom dvě - jedna spolužačka , která pracuje v kanceláři , a , která teda pořád učím klavír .

s-39Jinak si všichni takříkajíc užívají zaslouženého odpočinku a maximálně se věnují svým koníčkům , zahrádce , eventuelně vnoučatům nebo něčemu takovému .

s-40Byli jsme ročník , který vlastně vycházel z povinné školní docházky v roce 1953 , což byla z politického hlediska velice špatná léta .

s-41Mnozí nadaní nemohli jít studovat to , co chtěli .

s-42Asi bych bývala taky špatně dopadla , kdybych nešla na muziku .

s-43Tam se na kádrové problémy nikdo neptal .

s-44Tam šlo o nadání , o to , co člověk umí .

s-45Ostatní je nezajímalo .

s-46Na jiné školy to ovšem bylo složité .

s-47Třeba jedna spolužačka , Dáša ( je na fotografii taky ) , končila školu se samými jedničkami .

s-48Jelikož byl její otec bývalý živnostník , nemohla jít studovat vůbec nikam .

s-49Ale to byl živnostník na vozíčku , těžce invalidní .

s-50Jeho živnost spočívala v tom , že šil kožené penály , pouzdra na manikýry , etuje a takové různé .


dependency treetext view