PML View
hs_044.11
a-layer | PDTSC/full/hs_044.11.a.gz |
---|
m-layer | PDTSC/pml/hs_044.11.m.gz |
---|
t-layer | PDTSC/full/hs_044.11.t.gz |
---|
w-layer | PDTSC/pml/hs_044.11.w.gz |
---|
mrp-layer | PDTSC/mrp/hs_044.11.mrp.gz |
---|
treex-layer | PDTSC/treex/hs_044.11.treex.gz |
---|
s-1Takových
deset
let
.
s-2Bylo
to
,
než
jsem
šel
do
penze
.
s-3Do
penze
jsem
šel
v
roce
2000
.
s-4Ta
fotka
mohla
být
focená
tak
rok
nebo
dva
předtím
.
s-5Kde
to
bylo
vyfocené
?
s-6Je
to
ve
Furth
im
Waldu
v
Německu
,
kam
jsme
přitáhli
rychlík
a
pak
jsme
se
vraceli
.
s-7Lokomotiva
se
jmenovala
Líza
.
s-8Kdy
se
tenhle
model
začal
vyrábět
?
s-9Zhruba
po
roce
1970
.
s-10Předcházely
tomu
tři
série
,
které
se
postupně
modernizovaly
.
s-11Vzhledem
se
to
trošku
zachovávalo
,
ale
modernizací
,
vybavením
a
jízdními
vlastnostmi
byla
toto
poslední
série
.
s-12Ale
skončila
taky
brzo
.
s-13Jak
se
tyhle
lokomotivy
jmenovaly
?
s-14Kvůli
oknům
jsme
jim
řikali
"
brejlovci
"
.
s-15Dali
jsme
si
na
ni
nápis
"
Líza
"
,
ale
číselně
označené
byly
754
.
s-16Ještě
se
pořád
vyrábí
?
s-17Ne
,
nevyrábí
se
možná
už
od
roku
1987
.
s-18Ještě
pořád
jezdí
?
s-19Jezdí
,
samozřejmě
.
s-20Jezdí
po
různých
dílnách
a
generálních
opravách
.
s-21Vy
jste
na
ní
tedy
také
jezdil
?
s-22Ano
,
jezdil
jsem
na
ní
asi
devět
let
.
s-23Jak
se
taková
lokomotiva
vlastně
řídí
?
s-24Je
to
trošku
složitější
.
s-25Je
to
dieselelektrická
lokomotiva
,
její
výkon
se
řídí
otáčkami
dieselu
,
který
se
přenáší
na
generátor
.
s-26Podle
velikosti
otáček
je
velikost
napětí
a
proudu
a
tak
dále
.
s-27Výkon
se
řídí
ruční
pákou
,
směr
se
řídí
ruční
pákou
,
a
to
se
musí
ještě
obsluhovat
brzda
a
"
živák
"
.
s-28To
je
tlačítko
bdělosti
,
kterému
jsme
říkali
"
živák
"
.
s-29Jsou
při
tom
plné
ruce
práce
.
s-30Je
to
dieselová
lokomotiva
a
jezdí
na
elektřinu
?
s-31Ano
,
dieselelektrická
.
s-32Je
to
dieselová
lokomotiva
,
přenos
na
nápravy
je
přes
elektromotory
.
s-33To
je
zajímavé
.
s-34Je
těžké
ji
řídit
?
s-35Asi
takhle
:
Řídit
se
ji
může
naučit
každý
,
řekl
bych
.
s-36Ale
máte
dva
zedníky
.
s-37Oba
jsou
vyučení
,
jeden
je
zedník
a
druhý
zedník
nikdy
nebude
.
s-38Tak
je
to
třeba
i
se
strojvedoucím
.
s-39Je
to
asi
velká
zodpovědnost
,
viďte
?
s-40Na
zodpovědnost
je
to
velice
náročné
.
s-41Na
psychiku
člověka
a
na
smyslové
zatížení
je
to
obrovsky
náročné
.
s-42Zdravotně
je
to
náročné
.
s-43Každý
rok
jsme
museli
vykonávat
periodické
prohlídky
,
kde
se
zkoumal
zrak
,
sluch
,
barvocit
-
celá
zdravotní
prohlídka
.
s-44Bylo
to
dost
náročné
.
s-45Do
toho
noci
,
zničené
oči
,
koukat
furt
ze
světla
do
tmy
.
s-46Trošku
náročné
to
bylo
.
s-47Rozumím
.
s-48Byla
tahle
lokomotiva
v
něčem
lepší
než
ostatní
?
s-49Byla
lepší
v
čistotě
,
protože
jsme
na
tom
jezdili
dobrá
parta
.
s-50Clonítko
na
okně
jsme
si
třeba
koupili
za
vlastní
peníze
.
dependency tree
•
text view