PML View

hs_044.11

a-layerPDTSC/full/hs_044.11.a.gz
m-layerPDTSC/pml/hs_044.11.m.gz
t-layerPDTSC/full/hs_044.11.t.gz
w-layerPDTSC/pml/hs_044.11.w.gz
mrp-layerPDTSC/mrp/hs_044.11.mrp.gz
treex-layerPDTSC/treex/hs_044.11.treex.gz

s-1Takových deset let .

s-2Bylo to , než jsem šel do penze .

s-3Do penze jsem šel v roce 2000 .

s-4Ta fotka mohla být focená tak rok nebo dva předtím .

s-5Kde to bylo vyfocené ?

s-6Je to ve Furth im Waldu v Německu , kam jsme přitáhli rychlík a pak jsme se vraceli .

s-7Lokomotiva se jmenovala Líza .

s-8Kdy se tenhle model začal vyrábět ?

s-9Zhruba po roce 1970 .

s-10Předcházely tomu tři série , které se postupně modernizovaly .

s-11Vzhledem se to trošku zachovávalo , ale modernizací , vybavením a jízdními vlastnostmi byla toto poslední série .

s-12Ale skončila taky brzo .

s-13Jak se tyhle lokomotivy jmenovaly ?

s-14Kvůli oknům jsme jim řikali " brejlovci " .

s-15Dali jsme si na ni nápis " Líza " , ale číselně označené byly 754 .

s-16Ještě se pořád vyrábí ?

s-17Ne , nevyrábí se možná od roku 1987 .

s-18Ještě pořád jezdí ?

s-19Jezdí , samozřejmě .

s-20Jezdí po různých dílnách a generálních opravách .

s-21Vy jste na tedy také jezdil ?

s-22Ano , jezdil jsem na asi devět let .

s-23Jak se taková lokomotiva vlastně řídí ?

s-24Je to trošku složitější .

s-25Je to dieselelektrická lokomotiva , její výkon se řídí otáčkami dieselu , který se přenáší na generátor .

s-26Podle velikosti otáček je velikost napětí a proudu a tak dále .

s-27Výkon se řídí ruční pákou , směr se řídí ruční pákou , a to se musí ještě obsluhovat brzda a " živák " .

s-28To je tlačítko bdělosti , kterému jsme říkali " živák " .

s-29Jsou při tom plné ruce práce .

s-30Je to dieselová lokomotiva a jezdí na elektřinu ?

s-31Ano , dieselelektrická .

s-32Je to dieselová lokomotiva , přenos na nápravy je přes elektromotory .

s-33To je zajímavé .

s-34Je těžké ji řídit ?

s-35Asi takhle : Řídit se ji může naučit každý , řekl bych .

s-36Ale máte dva zedníky .

s-37Oba jsou vyučení , jeden je zedník a druhý zedník nikdy nebude .

s-38Tak je to třeba i se strojvedoucím .

s-39Je to asi velká zodpovědnost , viďte ?

s-40Na zodpovědnost je to velice náročné .

s-41Na psychiku člověka a na smyslové zatížení je to obrovsky náročné .

s-42Zdravotně je to náročné .

s-43Každý rok jsme museli vykonávat periodické prohlídky , kde se zkoumal zrak , sluch , barvocit - celá zdravotní prohlídka .

s-44Bylo to dost náročné .

s-45Do toho noci , zničené oči , koukat furt ze světla do tmy .

s-46Trošku náročné to bylo .

s-47Rozumím .

s-48Byla tahle lokomotiva v něčem lepší než ostatní ?

s-49Byla lepší v čistotě , protože jsme na tom jezdili dobrá parta .

s-50Clonítko na okně jsme si třeba koupili za vlastní peníze .


dependency treetext view