PML View
ez_039.07
a-layer | PDTSC/full/ez_039.07.a.gz |
---|
m-layer | PDTSC/pml/ez_039.07.m.gz |
---|
t-layer | PDTSC/full/ez_039.07.t.gz |
---|
w-layer | PDTSC/pml/ez_039.07.w.gz |
---|
mrp-layer | PDTSC/mrp/ez_039.07.mrp.gz |
---|
treex-layer | PDTSC/treex/ez_039.07.treex.gz |
---|
s-1Vídáte
se
s
někým
ze
školy
i
mimo
srazy
?
s-2Ty
,
co
zůstali
doma
kolem
Horaždovic
mimo
srazy
ne
-
my
tam
moc
nejezdíme
.
s-3Setkávám
se
akorát
s
kamarádem
sousedem
,
který
žije
tady
v
Plzni
,
a
který
tam
pořád
má
vlastní
chalupu
.
s-4Dozvídam
se
,
co
je
v
obci
nového
,
ale
jinak
jsem
tam
byl
od
roku
1951
asi
dvakrát
-
právě
u
tohohle
kamaráda
.
s-5Vzpomínáte
rád
na
školní
léta
?
s-6Určitě
.
s-7I
když
po
válce
,
když
jsme
přišli
z
vesnice
do
Horažďovic
,
byli
jsme
mezi
posledními
,
poněvadž
jsme
přišli
hodně
nepřipravení
.
s-8Ke
konci
války
ve
školách
na
Horažďovicku
byli
tak
zvaní
národní
hosté
.
s-9Byli
to
Němci
,
kteří
sem
šli
z
polských
vystěhovaleckých
území
,
čili
my
jsme
do
školy
nechodili
.
s-10My
jsme
chodili
jenom
pro
úlohy
a
Horažďovičtí
nebo
tam
,
kde
chodili
,
tak
...
s-11Zkrátka
jsme
měli
mezery
,
které
se
potom
ve
škole
hodně
těžko
doháněly
.
s-12Rozumím
.
s-13Ještě
něco
mi
k
tomu
povíte
?
s-14Myslím
,
že
ne
.
s-15Tak
se
podíváme
na
další
fotku
.
s-16Copak
to
máme
tady
?
s-17To
navazuje
na
školu
.
s-18Je
to
nástup
do
železničního
učiliště
.
s-19Do
železničního
učiliště
jsme
nastupovali
jako
zámečník
pro
opravu
lokomotiv
.
s-20De
facto
jsme
ale
byli
vedení
jako
strojvůdcovský
dorost
,
kdy
jsme
poučeni
byli
nasazováni
do
různých
lokomotivních
dep
.
s-21Po
válce
,
po
padesátých
letech
byl
nedostatek
strojvedoucích
,
takže
takhle
se
připravoval
dorost
k
doplnění
stavu
strojvedoucích
.
s-22Vy
jste
tedy
potom
pracoval
jako
strojvůdce
?
s-23Ano
,
po
vojně
jsem
pracoval
jako
strojvůdce
.
s-24Kolik
vám
je
na
té
fotce
let
?
s-25Je
to
první
ročník
,
tak
mezi
patnáctým
a
šestnáctým
rokem
.
s-26Řeknete
mi
ještě
něco
o
téhle
fotce
?
s-27To
je
asi
všechno
.
s-28Bylo
zajímavé
,
že
v
té
době
,
nám
už
jako
učedníkům
nebo
čekatelům
na
povolání
dali
uniformy
.
s-29Byli
jsme
už
jaksi
opravdu
železničáři
,
ale
jinak
jsme
byli
připravováni
v
dílnách
v
"
Lokomotívce
"
v
Plzni
.
s-30Kolik
vás
tak
bylo
ve
třídě
?
s-31Ve
třídě
nás
bylo
tehdy
32
.
s-32Co
všechno
jste
se
učili
?
s-33Protože
tehdy
byly
jenom
parní
lokomotivy
,
učili
jsme
se
,
jak
na
parní
lokomotivě
fungují
parní
stroje
,
parní
kotle
,
rozvody
a
tak
dále
.
s-34Měli
jste
i
praxe
na
lokomotivách
?
s-35Ano
.
s-36To
se
ještě
dělaly
soboty
:
tři
dny
jsme
chodili
do
školy
a
tři
dny
jsme
byli
v
dílně
na
lokomotivě
.
s-37V
kolika
letech
jste
jel
poprvé
sám
?
s-38Ve
22
.
s-39Jak
vás
učili
řídit
?
s-40Příprava
byla
od
učňovských
let
,
ale
k
řízení
se
člověk
dostal
,
až
když
se
absolvovaly
všechny
zkoušky
a
kurzy
k
přípravě
,
řikalo
se
tomu
druhý
strojvedoucí
.
s-41Šlo
se
ke
starším
strojvedoucím
,
u
kterých
se
jezdívalo
tak
zvaně
pod
dozorem
,
a
potom
se
absolvovaly
samostatné
jízdy
.
s-42Po
vojně
jste
tedy
už
rovnou
řídil
?
s-43Ne
,
po
vojně
jsem
šel
ještě
na
tři
měsíce
do
dílny
.
s-44Tak
se
podíváme
na
další
fotku
.
s-45Ano
.
s-46Co
je
tohle
za
fotku
?
s-47To
je
fotka
na
lokomotivě
,
se
kterou
jsem
začal
kariéru
strojvedoucího
.
s-48Tady
kontroluju
a
mažu
kompresor
,
který
je
nezbytný
u
každé
lokomotivy
,
poněvadž
ovládání
brzd
a
různých
pohonů
je
tlakovým
vzduchem
.
s-49Musí
tam
být
kompresor
,
který
do
zásobníků
nebo
jímek
stlačí
tlak
,
který
je
z
jímek
rozvedený
na
jednotlivé
věci
k
ovládání
píštal
-
rozvody
,
písty
a
tak
dále
.
s-50Tohle
je
lokomotiva
414
-
jsou
vyrobené
většinou
ve
Vídni
ještě
v
předmimulém
století
.
dependency tree
•
text view