PML View

ep_141.02

a-layerPDTSC/full/ep_141.02.a.gz
m-layerPDTSC/pml/ep_141.02.m.gz
t-layerPDTSC/full/ep_141.02.t.gz
w-layerPDTSC/pml/ep_141.02.w.gz
mrp-layerPDTSC/mrp/ep_141.02.mrp.gz
treex-layerPDTSC/treex/ep_141.02.treex.gz

s-1Je to vzpomínka na kamarádku , se kterou jsem pak několik let udržovala kamarádství .

s-2Ona se pak ale vdala , dokonce do Austrálie , takže jsem s úplně ztratila kontakt a po letech jsem se o něco dozvěděla od rodičů .

s-3Ale nežije tady a je tedy daleko .

s-4Kdy jste se naučila lyžovat ?

s-5Nebyla jsem moc sportovní dítě , naučila jsem se lyžovat jako školní dítě .

s-6Zkoušela jsem to trošku v deseti letech .

s-7I když byli oba rodiče štíhlí , otec jezdil na kole , plaval , sporty se tenkrát moc nevedly .

s-8Nebyl na to snad ani čas a finance .

s-9Začala jsem asi v deseti letech , ale extra jsem neprovozovala nic , s kamarádkami jsem občas jezdívala a samozřejmě se školou .

s-10Jaké jste měla zamlada záliby ?

s-11Nejvíc pokud jsem studovala .

s-12Na střední škole to byly takové nevyhraněné záliby .

s-13Ale pak když jsem studovala , tak jsem měla kamarádku , se kterou jsem chodila po umění .

s-14Hodně jsme chodily na výstavy , protože jsem začala dějiny umění studovat a tak co všechno k tomu náleželo , hlavně výstavy .

s-15Pak k tomu přibylo , že jsem začla chodit hodně plavat .

s-16V době než jsem vystudovala , jsme samozřejmě chodili hodně po kultuře , byla také divadla .

s-17Pak se zájmy a koníčky trošinku měnily .

s-18Člověk se vdá , děti a se to musí trošku přizpůsobit rodině .

s-19To znamená , že jsem se i přihlásila do kurzu šití , abych se trošku zorientovala .

s-20Protože jsme měli ze začátku málo peněz , tak jsem i hodně šila , háčkovala , pletla na děti .

s-21Byly to spíš , řekla bych , ruční práce , pokud byly děti malé , a pak se to . . .

s-22Šila jste podle Burdy ?

s-23Ano , šila jsem přesně podle Burdy , protože jsem absolvovala kurz a ten nás naučil si dělat i střihy a šít podle Burdy .

s-24Děkuji .

s-25Co je na této fotce ?

s-26Na této fotce je Jan Ámos Komenský v Karolinu , hlavně kromě nás lidí , kteří se tam shromáždili , a je to den promoce .

s-27Na této škole , co sedím , jsem dělala zkoušky , přijímačky , ale nakonec jsem na tuto školu nešla .

s-28Šla jsem na pedagogickou fakultu , kde jsem vystudovala matematiku a dějiny umění .

s-29I když se zdá , že to spolu moc nesouvisí , tak tenkrát to tak bylo .

s-30Docela mi to i vyhovovalo , jeden obor odreagovával druhý .

s-31Byla jsem ráda , že jsem si toto zvolila .

s-32Ještě bych řekla , kdo na této fotce je .

s-33Samozřejmě moji rodiče , můj táta měl dva bráchy , tak tady jsou oba dva bratři a jejich sestra .

s-34Ještě je tady můj budoucí manžel a samozřejmě také babička .

s-35Co vás baví na matematice ?

s-36Baví jako taková , že je velice zajímavá , že se prolíná každým naším dnem .

s-37Je to obor , který je tvárný , pořád se člověk něco dozvídá .

s-38Celý život ji používám , protože učím děti , takže se s celý život setkávám .

s-39A na historii umění ?

s-40Na historii zase , že člověk se dívá na to , co kdo vytvořil pro oči a pro ducha .

s-41V je skryto zase trošku víc duchovna a víc toho , že člověk podporuje fantazii .

s-42Tvořivost a i umění je vyvážení toho druhého suchopárného oboru , takže obojí se nějak prolíná .

s-43Bavilo vás obojí odmala ?

s-44Odmala ne .

s-45Když jsem byla dítě , začla jsem říkat , že půjdu do cirkusu .

s-46Chtěla jsem být krotitelkou tygrů , to bylo moje vysněné , co bych chtěla dělat .

s-47Pak přišlo to , že jsem se krotitelkou stejně stala , protože v školství to tak někdy musí být .

s-48Přeci jenom jsem ale trošku přesedlala .

s-49Po sedmnácti letech , když jsem učila , byla jsem tedy krotitelkou , to nešlo .

s-50Udělala jsem si další školu a šla jsem učit do nemocnice .


dependency treetext view