PML View

lk_060.06

a-layerPDTSC/full/lk_060.06.a.gz
m-layerPDTSC/pml/lk_060.06.m.gz
t-layerPDTSC/full/lk_060.06.t.gz
w-layerPDTSC/pml/lk_060.06.w.gz
mrp-layerPDTSC/mrp/lk_060.06.mrp.gz
treex-layerPDTSC/treex/lk_060.06.treex.gz

s-1Maminka se mu také velice věnuje .

s-2Pomáhá mu hodně zase v tom , co se týče cizích jazyků , angličtiny nebo němčiny .

s-3Někdy mu to přepisuji silným fixem hodně , několik centimetrů velkými tiskacími písmeny , aby si dovedl i něco přečíst .

s-4Zvlášť tehdy , když děláme nějaké výtahy ze skript , ze kterých se učíme .

s-5Když studoval na gymnáziu , tak právě hlavně za pomoci tady toho znázorňování silným fixem jsme spolu prostudovali středoškolskou matematiku , aby si dovedl aspoň představit , když jsme propočítávali třeba něco s geometrickými tělesy .

s-6Musí to být těžké .

s-7Pro něj je to náročné a pro nás zase časově náročné .

s-8Ale nelituju toho , protože mu ráda pomáhám .

s-9Je asi hodně chytrý .

s-10Je velice bystrý .

s-11Obdivuju u něj paměť , protože si to musí zapamatovávat jedině tehdy , když se mu to namlouvá a předčítá .

s-12Sama za sebe musím říct , že mám paměť spíš vizuální .

s-13Pamatuju si , kde a jak se text nebo část textu , který zrovna čtu , na listu nebo ve skriptech nachází .

s-14Musí si pamatovat to , co mu jenom pročítám .

s-15Takže něco čteme třeba i dvakrát , někdy se k tomu vracíme i potřetí .

s-16 svoji techniku poslouchání tak promyšlenou .

s-17Rozděluje si to na úseky , aby byly kratší a aby si dovedl i ten určitý úsek , který si chce zopakovat , když to potom poslouchá , vyhledat a znovu přečíst .

s-18To je zajímavé .

s-19Co ho baví nejvíc ?

s-20V podstatě ho baví všechno .

s-21Gymnáziem procházel velice dobře .

s-22Chodil na církevní gymnázium .

s-23Kromě jazyků tam měli třeba ještě i základy filozofie , ekonomie , sociologie a základní poznatky z práva .

s-24Předmět základy společenských věd velice dobře zvládal a zvláště z filozofie si hodně odnesl .

s-25Měli taky religionistiku , což byl předmět , který se asi na jiných gymnáziích neučí .

s-26Nesmírně ho to zajímalo .

s-27Myslím si , že mu to hodně dalo , co se týče vědomostí , i pro budoucí život .

s-28A taky pro to , aby pochopil i různá umělecká díla , když pozná historii křesťanství , ale i jiných náboženství .

s-29Velice ho zajímá také fyzika a rád by se věnoval i počítačům .

s-30Uvidíme , jak to se svým vzděláním a se svým studiem propojí dál .

s-31Rozumím .

s-32 naději , že by se někdy uzdravil ?

s-33Sama doufám , že naději .

s-34Lékařská věda ale zatím ještě není tak daleko .

s-35Ta jeho oční vada , kterou , se zatím ještě operovat nedá .

s-36Takže zatím musí být s takovým stavem zraku a vidění , jaký v současné době a měl úplně od narození .

s-37Jeho vidění se mu nezhoršuje , ale ani nezlepšuje .

s-38Zatím , jak jsem řekla , lékaři neumějí jeho chorobu žádným způsobem odstranit a vyléčit .

s-39To je opravdu smutné .

s-40Chcete se podívat na další fotku ?

s-41Ano .

s-42Copak máme tady ?

s-43Je to opět vnouček Jaromírek se svým věrným přítelem pejskem Bobešem .

s-44Jako malý si strašně přál mít nějaké zvířátko .

s-45Rodiče mu tedy koupili pejska a pojmenovali ho Bobeš .

s-46Takovou zajímavostí je , že se domnívali , že to bude taková malá rasa , ale nakonec z něho vyrostl pejsek ne příliš veliký , ale větší , než očekávali .

s-47Přesto je ale velice oblíbený jak u Jaromírka , tak u celé rodiny .

s-48Stále s námi ještě je , i když je hodně starý .

s-49Teď bohužel taky nějaké své stařecké psí neduhy .

s-50V rodině je ale velice oblíbený a s Jaromírkem si dobře rozumí .


dependency treetext view