PML View
lk_060.06
a-layer | PDTSC/full/lk_060.06.a.gz |
---|
m-layer | PDTSC/pml/lk_060.06.m.gz |
---|
t-layer | PDTSC/full/lk_060.06.t.gz |
---|
w-layer | PDTSC/pml/lk_060.06.w.gz |
---|
mrp-layer | PDTSC/mrp/lk_060.06.mrp.gz |
---|
treex-layer | PDTSC/treex/lk_060.06.treex.gz |
---|
s-1Maminka
se
mu
také
velice
věnuje
.
s-2Pomáhá
mu
hodně
zase
v
tom
,
co
se
týče
cizích
jazyků
,
angličtiny
nebo
němčiny
.
s-3Někdy
mu
to
přepisuji
silným
fixem
hodně
,
až
několik
centimetrů
velkými
tiskacími
písmeny
,
aby
si
dovedl
i
něco
přečíst
.
s-4Zvlášť
tehdy
,
když
děláme
nějaké
výtahy
ze
skript
,
ze
kterých
se
učíme
.
s-5Když
studoval
na
gymnáziu
,
tak
právě
hlavně
za
pomoci
tady
toho
znázorňování
silným
fixem
jsme
spolu
prostudovali
středoškolskou
matematiku
,
aby
si
dovedl
aspoň
představit
,
když
jsme
propočítávali
třeba
něco
s
geometrickými
tělesy
.
s-6Musí
to
být
těžké
.
s-7Pro
něj
je
to
náročné
a
pro
nás
zase
časově
náročné
.
s-8Ale
nelituju
toho
,
protože
mu
ráda
pomáhám
.
s-9Je
asi
hodně
chytrý
.
s-10Je
velice
bystrý
.
s-11Obdivuju
u
něj
paměť
,
protože
si
to
musí
zapamatovávat
jedině
tehdy
,
když
se
mu
to
namlouvá
a
předčítá
.
s-12Sama
za
sebe
musím
říct
,
že
mám
paměť
spíš
vizuální
.
s-13Pamatuju
si
,
kde
a
jak
se
text
nebo
část
textu
,
který
zrovna
čtu
,
na
listu
nebo
ve
skriptech
nachází
.
s-14Musí
si
pamatovat
to
,
co
já
mu
jenom
pročítám
.
s-15Takže
něco
čteme
třeba
i
dvakrát
,
někdy
se
k
tomu
vracíme
i
potřetí
.
s-16Už
má
svoji
techniku
poslouchání
tak
promyšlenou
.
s-17Rozděluje
si
to
na
úseky
,
aby
byly
kratší
a
aby
si
dovedl
i
ten
určitý
úsek
,
který
si
chce
zopakovat
,
když
to
potom
poslouchá
,
vyhledat
a
znovu
přečíst
.
s-18To
je
zajímavé
.
s-19Co
ho
baví
nejvíc
?
s-20V
podstatě
ho
baví
všechno
.
s-21Gymnáziem
procházel
velice
dobře
.
s-22Chodil
na
církevní
gymnázium
.
s-23Kromě
jazyků
tam
měli
třeba
ještě
i
základy
filozofie
,
ekonomie
,
sociologie
a
základní
poznatky
z
práva
.
s-24Předmět
základy
společenských
věd
velice
dobře
zvládal
a
zvláště
z
filozofie
si
hodně
odnesl
.
s-25Měli
taky
religionistiku
,
což
byl
předmět
,
který
se
asi
na
jiných
gymnáziích
neučí
.
s-26Nesmírně
ho
to
zajímalo
.
s-27Myslím
si
,
že
mu
to
hodně
dalo
,
co
se
týče
vědomostí
,
i
pro
budoucí
život
.
s-28A
taky
pro
to
,
aby
pochopil
i
různá
umělecká
díla
,
když
pozná
historii
křesťanství
,
ale
i
jiných
náboženství
.
s-29Velice
ho
zajímá
také
fyzika
a
rád
by
se
věnoval
i
počítačům
.
s-30Uvidíme
,
jak
to
se
svým
vzděláním
a
se
svým
studiem
propojí
dál
.
s-31Rozumím
.
s-32Má
naději
,
že
by
se
někdy
uzdravil
?
s-33Sama
doufám
,
že
naději
má
.
s-34Lékařská
věda
ale
zatím
ještě
není
tak
daleko
.
s-35Ta
jeho
oční
vada
,
kterou
má
,
se
zatím
ještě
operovat
nedá
.
s-36Takže
zatím
musí
být
s
takovým
stavem
zraku
a
vidění
,
jaký
má
v
současné
době
a
měl
úplně
od
narození
.
s-37Jeho
vidění
se
mu
nezhoršuje
,
ale
ani
nezlepšuje
.
s-38Zatím
,
jak
jsem
řekla
,
lékaři
neumějí
jeho
chorobu
žádným
způsobem
odstranit
a
vyléčit
.
s-39To
je
opravdu
smutné
.
s-40Chcete
se
podívat
na
další
fotku
?
s-41Ano
.
s-42Copak
máme
tady
?
s-43Je
to
opět
vnouček
Jaromírek
se
svým
věrným
přítelem
pejskem
Bobešem
.
s-44Jako
malý
si
strašně
přál
mít
nějaké
zvířátko
.
s-45Rodiče
mu
tedy
koupili
pejska
a
pojmenovali
ho
Bobeš
.
s-46Takovou
zajímavostí
je
,
že
se
domnívali
,
že
to
bude
taková
malá
rasa
,
ale
nakonec
z
něho
vyrostl
pejsek
ne
příliš
veliký
,
ale
větší
,
než
očekávali
.
s-47Přesto
je
ale
velice
oblíbený
jak
u
Jaromírka
,
tak
u
celé
rodiny
.
s-48Stále
s
námi
ještě
je
,
i
když
už
je
hodně
starý
.
s-49Teď
už
má
bohužel
taky
nějaké
své
stařecké
psí
neduhy
.
s-50V
rodině
je
ale
velice
oblíbený
a
s
Jaromírkem
si
dobře
rozumí
.
dependency tree
•
text view