PML View
hs_120.04
a-layer | PDTSC/full/hs_120.04.a.gz |
---|
m-layer | PDTSC/pml/hs_120.04.m.gz |
---|
t-layer | PDTSC/full/hs_120.04.t.gz |
---|
w-layer | PDTSC/pml/hs_120.04.w.gz |
---|
mrp-layer | PDTSC/mrp/hs_120.04.mrp.gz |
---|
treex-layer | PDTSC/treex/hs_120.04.treex.gz |
---|
s-1Jak
poznáte
,
že
je
dítě
nadané
?
s-2To
jsou
takové
určité
parametry
.
s-3Dítě
musí
mít
základní
předpoklady
.
s-4To
je
sluch
,
vrozený
rytmus
.
s-5Hlavně
je
potřeba
píle
.
s-6Sebevětší
nadání
je
naprosto
k
ničemu
,
když
žák
systematicky
necvičí
,
nepracuje
.
s-7Každopádně
nutně
musí
mít
podporu
rodiny
,
obzvlášť
v
začátcích
,
když
jako
šesti
,
sedmileté
dítě
začíná
.
s-8Není
nutné
,
aby
někdo
z
rodičů
uměl
hrát
,
to
vůbec
ne
.
s-9Právě
tahleta
moje
žákyně
,
Alice
,
neměla
v
rodině
nikoho
,
kdo
by
hrál
.
s-10Začínala
v
první
třídě
.
s-11Úspěšně
jsme
spolu
pojezdily
spoustu
soutěží
.
s-12Těsně
než
šla
na
konzervatoř
,
byla
dokonce
v
celostátním
kole
klavírní
soutěže
.
s-13Byla
druhá
z
celé
republiky
,
což
byl
výborný
úspěch
.
s-14A
je
to
dítě
z
nehudební
rodiny
.
s-15Její
bratr
má
taky
konzervatoř
.
s-16Studoval
bicí
a
skladbu
.
s-17Je
taky
výborný
muzikant
.
s-18Rodina
nemusí
umět
,
ale
musí
to
podporovat
.
s-19Když
je
dítě
hodně
nadané
a
rodiče
v
pátek
odjedou
na
chatu
,
v
neděli
se
vrátí
a
to
dítě
tři
dny
nemá
možnost
cvičit
,
tak
jde
bohužel
veškeré
nadání
vniveč
.
s-20Bez
práce
to
nejde
.
s-21Děkuji
.
s-22Podíváme
se
na
další
fotku
.
s-23Odkud
je
tato
fotka
?
s-24Tato
fotografie
je
z
posledního
srazu
ze
základní
školy
.
s-25Byli
jsme
báječná
třída
a
dodneška
se
scházíme
.
s-26Řady
už
samozřejmě
taky
trošku
prořídly
.
s-27Hlavně
je
mezi
spolužačkami
mimořádně
moc
vdov
.
s-28Tohle
bylo
setkání
letos
v
červnu
.
s-29Je
to
vždycky
skvělé
.
s-30Přijedou
lidi
z
různých
končin
republiky
,
co
jsou
odstěhovaní
.
s-31Dost
často
přijedou
i
ze
zahraničí
,
co
bydlí
někde
mimo
.
s-32Vždycky
se
na
to
moc
těším
.
s-33Myslím
,
že
se
na
to
těšíme
všichni
.
s-34Lituju
lidi
,
kteří
nemají
někoho
,
kdo
by
zorganizoval
,
aby
se
scházeli
taky
.
s-35Je
to
velice
přínosné
a
tak
nějak
to
obohatí
dneska
už
pro
většinu
důchodcovský
věk
.
s-36Co
zajímavého
dělají
vaši
spolužáci
?
s-37Spíš
řeknu
,
co
dělali
.
s-38Dneska
(
v
době
tohoto
posledního
srazu
)
pracujeme
jenom
dvě
-
jedna
spolužačka
,
která
pracuje
v
kanceláři
,
a
já
,
která
teda
pořád
učím
klavír
.
s-39Jinak
si
všichni
takříkajíc
užívají
zaslouženého
odpočinku
a
maximálně
se
věnují
svým
koníčkům
,
zahrádce
,
eventuelně
vnoučatům
nebo
něčemu
takovému
.
s-40Byli
jsme
ročník
,
který
vlastně
vycházel
z
povinné
školní
docházky
v
roce
1953
,
což
byla
z
politického
hlediska
velice
špatná
léta
.
s-41Mnozí
nadaní
nemohli
jít
studovat
to
,
co
chtěli
.
s-42Asi
bych
bývala
taky
špatně
dopadla
,
kdybych
nešla
na
muziku
.
s-43Tam
se
na
kádrové
problémy
nikdo
neptal
.
s-44Tam
šlo
o
nadání
,
o
to
,
co
člověk
umí
.
s-45Ostatní
je
nezajímalo
.
s-46Na
jiné
školy
to
ovšem
bylo
složité
.
s-47Třeba
jedna
spolužačka
,
Dáša
(
je
na
té
fotografii
taky
)
,
končila
školu
se
samými
jedničkami
.
s-48Jelikož
byl
její
otec
bývalý
živnostník
,
nemohla
jít
studovat
vůbec
nikam
.
s-49Ale
to
byl
živnostník
na
vozíčku
,
těžce
invalidní
.
s-50Jeho
živnost
spočívala
v
tom
,
že
šil
kožené
penály
,
pouzdra
na
manikýry
,
etuje
a
takové
různé
.
dependency tree
•
text view