PML View

mf930713_067

mrp-layerPDT/mrp/tamw/train-3/mf930713_067.mrp.gz
a-layerPDT/pml/tamw/train-3/mf930713_067.a.gz
m-layerPDT/pml/tamw/train-3/mf930713_067.m.gz
t-layerPDT/pml/tamw/train-3/mf930713_067.t.gz
w-layerPDT/pml/tamw/train-3/mf930713_067.w.gz
treex-layerPDT/treex/tamw/train-3/mf930713_067.treex.gz

s-1 Na plyn jezdí jen policisté

s-2 Brno (jh,bau) -

s-3 Policejní vůz Škoda Favorit- -Forman je zatím jediným vozidlem, které využívá novou plnící stanici na zemní plyn v Brně-Slatině.

s-4 Vedle klasické benzínové nádrže tlakovou láhev na plyn a druh pohonu je volen přepínačem.

s-5 Dojezd při použití sedmdesátilitrové lahve je 250 kilometrů a například oxidy dusíku ve výfukových plynech jsou patnáctkrát nižší než u benzínových zplodin.

s-6 Přestavba prvního policejního favoritu na plyn u nás stála včetně daně z přidané hodnoty kolem 40 000 korun, a protože provoz je o polovinu levnější, náklady na úpravu by se měly vrátit po ujetí 30 000 kilometrů.

s-7 Brněnská plnící stanice, vybudovaná z bývalého policejního kontrolního objektu na staré výpadovce do Vyškova, zatím čeká na 20 autobusů Dopravního podniku.

s-8 Jejich přestavbu podnik pro nedostatek finančních prostředků musel odložit.

s-9 Podle údajů Ivana Moudrého, ředitele firmy EKOSS Velké Opatovice, je u nás již osm plynových čerpacích stanic.

s-10 Na levnější a ekologický pohon jezdí např. autobusy městské dopravy v Praze a v Uherském Hradišti.

s-11 Zemědělské družstvo v Tečovicích na Zlínsku svá vozidla pohání bioplynem.

s-12 Kromě výstavby dalších stanic probíhá i vývoj směšovačů na plyn pro běžné benzínové i naftové motory.

s-13 Náklady na plynofikaci dopravy zatím prodražuje dovoz italských tlakových lahví, které jsou jako jediné u nás k tomuto účelu homologovány.

s-14 Itálie je také se 171 plnícími stanicemi nejdál v zapojení do eurosystému ekologické dopravy, rozsáhlou plynofikaci realizuje i Německo.


dependency treetext view