PML View
mf930713_011
mrp-layer | PDT/mrp/tamw/train-7/mf930713_011.mrp.gz |
---|
a-layer | PDT/pml/tamw/train-7/mf930713_011.a.gz |
---|
m-layer | PDT/pml/tamw/train-7/mf930713_011.m.gz |
---|
t-layer | PDT/pml/tamw/train-7/mf930713_011.t.gz |
---|
w-layer | PDT/pml/tamw/train-7/mf930713_011.w.gz |
---|
treex-layer | PDT/treex/tamw/train-7/mf930713_011.treex.gz |
---|
s-1
Zpěv
a
proměnlivá
atmosféra
s-2
NOVÉ
ALBUM
PETERA
GABRIELA
PRO
ČESKÉ
POSLUCHAČE
s-3
Každé
jeho
album
je
netrpělivě
očekáváno,
neboť
Peter
Gabriel
je
jedním
z
mála,
který
dokáže
svými
písněmi
potěšit
širší
publikum
a
přitom
uspokojit
vyznavače
náročnější
tvorby.
s-4
Je
tomu
tak
i
v
případě
jeho
poslední
loňské
desky
US,
kterou
nedávno
uvedl
na
tuzemský
trh
Monitor.
s-5
Posluchači
si
na
ni
počkali
dlouhých
šest
let,
které
uplynuly
od
vydání
předchozího
So.
s-6
V
mezidobí
sice
vyšlo
album
Passion
s
Gabrielovou
hudbou
k
filmu
Poslední
pokušení
Krista,
ovšem
čistě
instrumentální
nahrávky
běžného
posluchače
neuspokojí.
s-7
Us
sice
není
tak
převratné
jako
druhá
a
třetí
Gabrielova
deska
z
přelomu
sedmdesátých
a
osmdesátých
let,
ale
milovníci
netradičních
postupů
a
etnické
hudby
z
celého
světa
si
přijdou
na
své.
s-8
Mimoevropskou
rytmiku
najdeme
v
řadě
skladeb
počínaje
úvodním
Come
Talk
To
Me
přes
Love
To
Be
Loved
až
po
závěrečný
Secret
Word.
s-9
Ovšem
nejsou
to
jen
africké
rytmy,
ale
také
arabská
melodika
v
Come
To
Talk
Me
a
minimalistické
figury
kytary
v
Digging
In
The
Dirt
a
Only
Us.
s-10
V
důrazu
kladeném
na
atmosféru
je
patrný
jak
vliv
dvou
předních
představitelů
ambientní
hudby
dotvářející
prostředí
-
Briana
Ena
a
Daniela
Lanoise,
kteří
na
desce
hrají,
tak
zkušenosti
s
prací
pro
film.
s-11
To
vše
však
vytváří
jen
pozadí
pro
písně,
jimž
dominuje
Gabrielův
procítěný
projev,
tu
hladivý,
tu
zas
rockově
exaltovaný.
s-12
Převažují
zklidněné
skladby,
připomínají
Mercy
Street
z
alba
So,
nebo
v
případě
duetu
Blood
Of
Eden
zase
Don't
Give
Up,
jen
Kate
Bushovou
vystřídala
Sinead
O'Connorová.
s-13
Písně
se
však
jedna
druhé
nepodobají
-
dominuje-li
úvodní
africká
rytmika,
určujícím
nástrojem
v
Only
Us
je
zkreslená
kytara
vytvářející
spolu
s
basou
a
bubny
rytmickou
strukturu,
zatímco
v
baladě
Washing
Of
The
Water
dlouho
doprovází
zpěv
jen
piano.
s-14
Vzruch
přinášejí
skladby
s
nervní
kytarou,
jako
je
divoké
Kiss
That
Frog
blízké
staršímu
Shot
The
Monkey
nebo
Digging
In
The
Dirt
s
výraznými
varhanami.
s-15
Nechybí
tu
ani
Steam
se
soulovými
žesti,
snažící
se
navázat
na
úspěch
Sledgehammeru.
s-16
Mnoho
nového
na
Us
nenajdeme,
ale
přesto
je
to
mistrovské
dílo
bez
slabých
míst.
dependency tree
•
text view