PML View
mf930713_006
mrp-layer | PDT/mrp/tamw/train-2/mf930713_006.mrp.gz |
---|
a-layer | PDT/pml/tamw/train-2/mf930713_006.a.gz |
---|
m-layer | PDT/pml/tamw/train-2/mf930713_006.m.gz |
---|
t-layer | PDT/pml/tamw/train-2/mf930713_006.t.gz |
---|
w-layer | PDT/pml/tamw/train-2/mf930713_006.w.gz |
---|
treex-layer | PDT/treex/tamw/train-2/mf930713_006.treex.gz |
---|
s-1
Talent
jako
sebezničující
energie
s-2
"K
UZOUFÁNÍ
OBYČEJNÉ
PLÁNY"
REŽISÉRA
PETRA
LÉBLA
V
DIVADLE
NA
ZÁBRADLÍ
s-3
P
-
Režisér,
výtvarník
a
herec
Petr
Lébl
(1965)
na
sebe
upozornil
již
v
amatérském
souboru
JELO...
inscenacemi
od
Vonnegutovy
Grotesky
přes
Eliadeho
Hada
až
po
Uhdeho
Výběrčího.
s-4
První
Léblova
režie
v
profesionálním
divadle
-
hra
Egona
Tobiáše
Vojcev
-
se
na
scéně
pražského
Labyrintu
dočkala
kontroverzního
přijetí:
s-5
"V
horším
případě
to
vypadalo,
že
si
v
divadle
drží
duševně
nemocného
člověka,
v
lepším,
že
jde
o
propadák,"
komentuje
tehdejší
ohlasy
P.
Lébl.
s-6
Ale
hned
s
následující
inscenací
Dorstovy
hry
Fernando
Krapp
mi
napsal
dopis
obsadil
v
anketě
kritiků
za
loňský
rok
druhé
místo.
s-7
Lébl
patří
i
k
tvůrcům
televizního
Studia
Kroměříž
a
v
Divadle
Na
zábradlí,
kde
nedávno
nastudoval
Pokojíček
od
J.
A.
Pitínského,
je
od
příští
sezóny
uměleckým
šéfem.
s-8
V
osmadvaceti
jste
uměleckým
šéfem
profesionálního
divadla.
s-9
Splnil
se
tak
jeden
z
vašich
snů?
s-10
"Ocitl
jsem
se
na
pokraji
splněného
snu
-
z
čehož
lze
odhadnout,
že
mne
brzy
někdo
bude
chtít
probudit.
s-11
Pokusím
se
ubránit
ten
spánek
co
nejdéle
-
začnu
sběrem
kaštanů
a
výrobou
budek
pro
ptáky.
s-12
Ostatně,
o
mé
sny
vůbec
nejde.
s-13
Kdyby
se
tak
podařilo
splnit
sny
těm
druhým."
s-14
Nebojíte
se,
že
vás
řada
lidí
odmítne
jako
příliš
mladého
šéfa
respektovat?
s-15
"Myslím,
že
to
nebude
otázka
věku."
s-16
Svými
inscenacemi
-
zejména
jejich
výtvarným
pojetím
-
jste
si
vysloužil
pověst
postmodernistického
tvůrce.
s-17
Nastane
nyní
na
Zábradlí
postmodernistická
éra?
s-18
"Nenastane.
s-19
O
postmodernismu
mluví
většinou
lidé,
kteří
se
doslechli,
že
by
to
mohlo
znamenat,
'jako
že'
se
plete
do
sebe
cokoli
s
čímkoli.
s-20
Mé
plány
jsou
proti
tomu
k
uzoufání
obyčejné:
herci
budou
hrát
hry
pro
lidi."
s-21
S
kým
se
o
splnění
svých
plánů
pokusíte?
s-22
"Rád
bych
pozval
ke
spolupráci
režiséry
Jana
Nebeského,
J.
A.
Pitínského
a
Hanu
Burešovou."
s-23
Představuje
pro
vás
DAMU
školu,
která
talenty
rozvíjí,
nebo
ubíjí?
s-24
"Studuji
DAMU
trpělivě
již
osm
let,
žádného
ubíjení
jsem
si
nevšiml.
s-25
Je
ale
docela
možné,
že
nepatřím
mezi
talentované
studenty."
s-26
Co
si
vlastně
pod
pojmem
talent
představujete?
s-27
"Talent
je
určitý
druh
energie,
která
se
za
ideálních
podmínek
může
dokonce
sama
zahubit.
s-28
Je
to
ale
otázka
úhlu
pohledu:
nejde
o
žádné
zničení
-
jde
o
směr,
směřování,
které
se
-
je-li
upřímné
a
zásadní
-
brzy
ztratí
z
dohledu.
s-29
Diváci
potom
stojí
na
okraji
kráteru
a
vzpomínají:
tady
byla
kdysi
vysoká
hora,
jo,
jo."
s-30
Pověstné
jsou
vaše
dopisy
a
vzkazy
recenzentům.
s-31
Znamená
to,
že
odmítáte
kritiku
jako
takovou?
s-32
"Recenzentům
píšu
proto,
že
je
mi
líto,
když
neumějí
to,
co
viděli,
promyslet
a
pojmenovat.
s-33
Vadí
mi,
jak
nedostatečně
se
věnují
práci
herců.
s-34
Kdyby
tušili,
jak
jejich
pitomé
výplody
dokážou
hercům
ublížit,
praštili
by
se
přes
ruce
sami.
s-35
Z
deseti
článků
o
mé
předposlední
inscenaci
jich
sedm
dopodrobna
popisovalo
první
scénu
-
tedy
první
tři
minuty
hry.
s-36
Připadalo
mi
to
zvláštní
-
proč
třeba
nenapíšou
něco
o
prostředku?
s-37
Zeptal
jsem
se
na
to
pana
profesora
Vyskočila
-
laskavého
a
trpělivého
patrona
mého
divadelního
snažení
-
a
on
se
tomu
smál."
dependency tree
•
text view