PML View

mf930709_101

mrp-layerPDT/mrp/tamw/train-7/mf930709_101.mrp.gz
a-layerPDT/pml/tamw/train-7/mf930709_101.a.gz
m-layerPDT/pml/tamw/train-7/mf930709_101.m.gz
t-layerPDT/pml/tamw/train-7/mf930709_101.t.gz
w-layerPDT/pml/tamw/train-7/mf930709_101.w.gz
treex-layerPDT/treex/tamw/train-7/mf930709_101.treex.gz

s-1 Křehké lodě stále víc polepené

s-2 KAJAKÁŘ HILGERT O VLÁSEK UNIKL DISKVALIFIKACI

s-3 M -

s-4 Luboši Hilgertovi, českému kajakáři, se zastavil dech, když mu v cíli první jízdy kvalifikace na mistrovství světa ve vodním slalomu zvážili loď.

s-5 Měla o 60 gramů méně, než je nejnižší přípustná hmotnost kajaků - 9 kg.

s-6 To mohlo znamenat diskvalifikaci.

s-7 Při trojnásobném kontrolním měření ukazovala váha dvakrát o čtyřicet a jednou o dvacet gramů méně.

s-8 Odborné znalosti tu uplatnil předseda Českého svazu Jaroslav Pollert.

s-9 "Pánové," prohlásil, "ta váha musí mít zcela fixovanou podlahu, aby byla dokonale znivelizována.

s-10 A jak tak koukám..."

s-11 Hilgertovi to prošlo.

s-12 "Když byla loď suchá, vážila 8,970 kg, a když byla mokrá, 9,110 kg," řekl Hilgert.

s-13 " jsem počítal, že mi do při jízdě trochu nateče."

s-14 To se nestalo.

s-15 Hilgert chtěl pro další závod dovážit kajak olověným plechem, ale ten nebyl k mání.

s-16 Dostal od pořadatelů mosazné válečky o hmotnosti 200 400 gramů.

s-17 "Upevním je do pěnových držáků na dně lodi," prohlásil.

s-18 Křehké skořápky pro vodní slalom, s velkou mírou točivosti na vlnách, nevydrží dlouho.

s-19 "Dobré lodě se dnes stavějí tak, že jsou hodně tvrdé, ale tím méně vydrží při nárazech na kameny.

s-20 Moje nová loď praskala, i když jsem ji měl jen tři dny.

s-21 A tak jedu na staré," říká olympijský vítěz Lukáš Pollert.

s-22 " si ostatně nejsem schopen udělat stejné sezení do dvou lodí.

s-23 A když si na jednu loď zvyknu, nerad ji měním."

s-24 Pollertova kanoe je polepena pryskyřicí, četné rány i boule.

s-25 Ale nenese žádnou firmu sponzora.

s-26 S firmou Real se Pollert nedohodl, a tak nálepku odstranil.

s-27 "Slíbili mi peníze, auto, ale nic jsem nedostal," říká Pollert.

s-28 V současné době je povolena jakákoli reklama.

s-29 Je zakázáno propagovat pouze cigarety.

s-30 Někteří zahraniční závodníci toho bohatě využívají, jejich barevné lesklé lodě jsou polepeny od špičky na záď.

s-31 Zvláštní výjimkou v tomto veletrhu firem je Hilgertův kajak.

s-32 Nese logo HIKO.

s-33 "To je moje a bráchova firma, vyrábíme všechno pro vodní sporty," říká Hilgert.

s-34 Je pravděpodobně jediným závodníkem, který na své lodi propaguje svou firmu.

s-35 Marcela Sadilová jede na kajaku s reklamou herny Bohemia Ringo a bratří Šterclové nalepovali velké logo na svou debl kanoi na poslední chvíli.

s-36 Přivezl je do Mezzany zástupce firmy informační technologie Syscom.

s-37 "Nikdo nás nechtěl sponzorovat, ale nakonec se jedna firna našla.

s-38 Dala málo, ale dala.

s-39 Nejezdíme pro peníze, ale z něčeho žít musíme," prohlásili bratří Šterclové.

s-40 Pro české reprezentanty založil svaz bankovní konto, z něhož mohou čerpat pouze na své vybavení, na lodě, pádla, výstroj.

s-41 Dobrá loď přijde průměrně na dvacet tisíc korun, u domácích výrobců, bratislavského Vajdy a teplického Nováka, je podstatně lacinější.

s-42 Nápis Vajda jako jediné logo mají na své debl kanoi Šimek a Rohan.

s-43 "Sponzorskou smlouvu s Vajdou nemáme," říká Miroslav Šimek.

s-44 "Loď jsem si koupili, ale Vajdovu reklamu vezeme."

s-45 "Nám to nic neudělá," doplňuje Jiří Rohan, "a jemu to může pomoct.

s-46 Na olympiádě měl jako výrobce jednu zlatou a jednu stříbrnou medaili."

s-47 Jednou z nejdražších lodí na mistrovství světa je sjezdová debl kanoe, na níž Slováci Vladimír Vala, někdejší Čech, který se ve Zvolenu oženil, a Jaroslav Slúčik vyhráli stříbrnou medaili ve sjezdu.

s-48 Ureflex II, postavená z karbonových vláken, přišla na 120 000 slovenských korun.


dependency treetext view