PML View

mf930709_059

mrp-layerPDT/mrp/tamw/train-6/mf930709_059.mrp.gz
a-layerPDT/pml/tamw/train-6/mf930709_059.a.gz
m-layerPDT/pml/tamw/train-6/mf930709_059.m.gz
t-layerPDT/pml/tamw/train-6/mf930709_059.t.gz
w-layerPDT/pml/tamw/train-6/mf930709_059.w.gz
treex-layerPDT/treex/tamw/train-6/mf930709_059.treex.gz

s-1 Hostiny imaginace a humoru

s-2 "Jazyk byl dán člověku proto, aby jej užíval surrealisticky," napsal kdysi André Breton.

s-3 Pavel Řezníček, který nyní vydal v nakladatelství Pragma další ze svých románů, ZVÍŘATA, vzal jeho tvrzení za své.

s-4 Tak jako jsou jeho básně vlastně malými povídkami, jsou jeho romány "rozepsanou" básní.

s-5 Spíš než fantaskní prózou jeví se jako většina surrealistické prózy zobecněním utopie.

s-6 Na pozadí v podstatě banálního příběhu rozehrává Řezníček s nenasytnou chutí hraničící s obžerstvím hostiny imaginace a humoru, které však zdaleka nejsou samoúčelné.

s-7 Prokazuje v nich důvěrnou znalost světa i dnes stále vzácnější smysl pro skutečnost: "Každá kalhota mu připomněla, kde v kdy byl.

s-8 Bylo to čichové album...zažil toho ve svých kalhotách opravdu hodně."

s-9 Jeho humor stejně jako básnické obrazy je absurdní i smyslově názorný.

s-10 Nevynalézá iracionální objekty jenom pro jejich snovost a magii obraznosti.

s-11 Spíš než opojením slastí jsou výrazem znechucení a katastrofou rozumu;

s-12 jakkoli nemožné, jsou současně podezřele skutečné.

s-13 Řezníčkův nezaměnitelně agresivní styl je vzácným příkladem toho, že nejen v automatickém, ale i ve vědomém psaní proudí básnické fluidum schopné fascinovat.

s-14 Agresivní jsou i erotické pasáže a obcování nešťastné učitelky s lesbickou kozou či masturbace talířů patří k nejsilnějším pasážím Zvířat.

s-15 Autorův třetí román si nedělá nároky na "konečnou" pravdu o světě.

s-16 Končí jako většina němých grotesek, aby se scéna vyčistila a vše mohlo začít znovu.


dependency treetext view