PML View
mf930709_059
mrp-layer | PDT/mrp/tamw/train-6/mf930709_059.mrp.gz |
---|
a-layer | PDT/pml/tamw/train-6/mf930709_059.a.gz |
---|
m-layer | PDT/pml/tamw/train-6/mf930709_059.m.gz |
---|
t-layer | PDT/pml/tamw/train-6/mf930709_059.t.gz |
---|
w-layer | PDT/pml/tamw/train-6/mf930709_059.w.gz |
---|
treex-layer | PDT/treex/tamw/train-6/mf930709_059.treex.gz |
---|
s-1
Hostiny
imaginace
a
humoru
s-2
"Jazyk
byl
dán
člověku
proto,
aby
jej
užíval
surrealisticky,"
napsal
kdysi
André
Breton.
s-3
Pavel
Řezníček,
který
nyní
vydal
v
nakladatelství
Pragma
další
ze
svých
románů,
ZVÍŘATA,
vzal
jeho
tvrzení
za
své.
s-4
Tak
jako
jsou
jeho
básně
vlastně
malými
povídkami,
jsou
jeho
romány
"rozepsanou"
básní.
s-5
Spíš
než
fantaskní
prózou
jeví
se
jako
většina
surrealistické
prózy
zobecněním
utopie.
s-6
Na
pozadí
v
podstatě
banálního
příběhu
rozehrává
Řezníček
s
nenasytnou
chutí
hraničící
až
s
obžerstvím
hostiny
imaginace
a
humoru,
které
však
zdaleka
nejsou
samoúčelné.
s-7
Prokazuje
v
nich
důvěrnou
znalost
světa
i
dnes
stále
vzácnější
smysl
pro
skutečnost:
"Každá
kalhota
mu
připomněla,
kde
v
ní
kdy
byl.
s-8
Bylo
to
čichové
album...zažil
toho
ve
svých
kalhotách
opravdu
hodně."
s-9
Jeho
humor
stejně
jako
básnické
obrazy
je
absurdní
i
smyslově
názorný.
s-10
Nevynalézá
iracionální
objekty
jenom
pro
jejich
snovost
a
magii
obraznosti.
s-11
Spíš
než
opojením
slastí
jsou
výrazem
znechucení
a
katastrofou
rozumu;
s-12
jakkoli
nemožné,
jsou
současně
až
podezřele
skutečné.
s-13
Řezníčkův
nezaměnitelně
agresivní
styl
je
vzácným
příkladem
toho,
že
nejen
v
automatickém,
ale
i
ve
vědomém
psaní
proudí
básnické
fluidum
schopné
fascinovat.
s-14
Agresivní
jsou
i
erotické
pasáže
a
obcování
nešťastné
učitelky
s
lesbickou
kozou
či
masturbace
talířů
patří
k
nejsilnějším
pasážím
Zvířat.
s-15
Autorův
třetí
román
si
nedělá
nároky
na
"konečnou"
pravdu
o
světě.
s-16
Končí
jako
většina
němých
grotesek,
aby
se
scéna
vyčistila
a
vše
mohlo
začít
znovu.
dependency tree
•
text view