PML View
mf930709_053
mrp-layer | PDT/mrp/tamw/etest/mf930709_053.mrp.gz |
---|
a-layer | PDT/pml/tamw/etest/mf930709_053.a.gz |
---|
m-layer | PDT/pml/tamw/etest/mf930709_053.m.gz |
---|
t-layer | PDT/pml/tamw/etest/mf930709_053.t.gz |
---|
w-layer | PDT/pml/tamw/etest/mf930709_053.w.gz |
---|
treex-layer | PDT/treex/tamw/etest/mf930709_053.treex.gz |
---|
s-1
Mezinárodní
herecká
pyramida
s-2
Chrudim
-
s-3
Šest
mladých
herců
a
hereček:
Australan
Robert
Parsons,
Češka
Kristyna
Maděričová,
Francouz
Philippe
Rodriguez-Jorda,
Japonec
Noriyu - kiSawa,
Němka
Bettina
Vielhaberová
a
Řekyně
Ekaterini
Antonakaki.
s-4
Šestice,
jeden
lidský
hlas,
pyramida
postavená
na
špičce
a
v
pozadí
režisér
Josef
Krofta
-
tak
začíná
mezinárodní
divadelní
projekt
Babylónská
věž.
s-5
Světovou
premiéru
měl
na
konci
června
ve
francouzském
Charleville
Meziéres,
v
úterý
se
představil
na
přehlídce
Loutkářská
Chrudim
a
oficiální
premiéra
české
verze
představení
se
uskuteční
v
pondělí
na
scéně
pražského
Divadla
v
Celetné.
s-6
Hrát
se
bude
každý
den
až
do
konce
července,
na
jaře
vyjedou
na
evropské
turné,
které
zakončí
vystoupením
na
festivalu
v
Avignonu.
s-7
První
impuls
k
Babylónské
věži
získal
Krofta
před
dvěma
lety,
když
vedl
stáž
v
Charleville
Meziéres:
"Pracoval
jsem
s
šestadvaceti
stážisty
a
slyšel
od
nich
angličtinu
v
nejrůznějších
verzích.
s-8
Původní
podoba
byla
ovšem
mnohem
monumentálnější
-
opíjeli
jsme
se
představou,
že
takové
poselství
bude
zajímat
celý
svět.
s-9
Nyní
jde
o
setkání
čerstvých
absolventů
a
studentů
dvou
škol."
s-10
Fakt,
že
hrají
"jen"
studenti,
kvalitu
představení
nikterak
nesnižuje.
s-11
Inscenace
není
rekonstrukcí
jedné
biblické
legendy
-
zmatení
jazyků
je
jenom
klíčem
k
dějinám,
jimiž
prochází
šest
"vylosovaných
diváků".
s-12
Konstrukce
pyramidy
-
výprava
Petr
Matásek
-
se
stává
divadlem
světa,
jevištěm,
na
němž
je
humor
o
několik
odstínů
mrazivější
než
v
Kroftových
"drakovských"
inscenacích.
s-13
Trochu
nezvykle
zní
i
komentář
-
místy
mnohomluvně
až
pateticky.
s-14
Tenhle
pocit
však
okamžitě
mizí
ve
vrcholných
scénách
-
třeba
když
si
lidé
rozeberou
končetiny
sochy
klauna-Krista
namísto
kyjů,
aby
s
nimi
bojovali
za
pravou
víru...
s-15
Na
vzniku
inscenace
se
vedle
International
Institut
de
la
mario
z
Charleville
Meziéres
podílela
pražská
DAMU,
a
především
Mezinárodní
institut
figurativního
divadla
při
divadle
Drak
z
Hradce
Králové.
s-16
"Chceme
uvádět
loutkové
divadlo
do
širších
souvislostí,
se
stejnou
prestiží
a
respektem,
s
jakými
se
díváme
na
ostatní
druhy
umění,"
říká
o
zaměření
institutu
Josef
Krofta.
s-17
"Připadám
si
jako
kamikadze.
s-18
Rozjíždíme
věc,
která
by
nás
nemusela
zajímat.
s-19
Většina
divadel
se
dnes
podvoluje
tlaku,
aby
z
něčeho
ubírala,
my
přidáváme."
dependency tree
•
text view