PML View

mf930709_053

mrp-layerPDT/mrp/tamw/etest/mf930709_053.mrp.gz
a-layerPDT/pml/tamw/etest/mf930709_053.a.gz
m-layerPDT/pml/tamw/etest/mf930709_053.m.gz
t-layerPDT/pml/tamw/etest/mf930709_053.t.gz
w-layerPDT/pml/tamw/etest/mf930709_053.w.gz
treex-layerPDT/treex/tamw/etest/mf930709_053.treex.gz

s-1 Mezinárodní herecká pyramida

s-2 Chrudim -

s-3 Šest mladých herců a hereček: Australan Robert Parsons, Češka Kristyna Maděričová, Francouz Philippe Rodriguez-Jorda, Japonec Noriyu - kiSawa, Němka Bettina Vielhaberová a Řekyně Ekaterini Antonakaki.

s-4 Šestice, jeden lidský hlas, pyramida postavená na špičce a v pozadí režisér Josef Krofta - tak začíná mezinárodní divadelní projekt Babylónská věž.

s-5 Světovou premiéru měl na konci června ve francouzském Charleville Meziéres, v úterý se představil na přehlídce Loutkářská Chrudim a oficiální premiéra české verze představení se uskuteční v pondělí na scéně pražského Divadla v Celetné.

s-6 Hrát se bude každý den do konce července, na jaře vyjedou na evropské turné, které zakončí vystoupením na festivalu v Avignonu.

s-7 První impuls k Babylónské věži získal Krofta před dvěma lety, když vedl stáž v Charleville Meziéres: "Pracoval jsem s šestadvaceti stážisty a slyšel od nich angličtinu v nejrůznějších verzích.

s-8 Původní podoba byla ovšem mnohem monumentálnější - opíjeli jsme se představou, že takové poselství bude zajímat celý svět.

s-9 Nyní jde o setkání čerstvých absolventů a studentů dvou škol."

s-10 Fakt, že hrají "jen" studenti, kvalitu představení nikterak nesnižuje.

s-11 Inscenace není rekonstrukcí jedné biblické legendy - zmatení jazyků je jenom klíčem k dějinám, jimiž prochází šest "vylosovaných diváků".

s-12 Konstrukce pyramidy - výprava Petr Matásek - se stává divadlem světa, jevištěm, na němž je humor o několik odstínů mrazivější než v Kroftových "drakovských" inscenacích.

s-13 Trochu nezvykle zní i komentář - místy mnohomluvně pateticky.

s-14 Tenhle pocit však okamžitě mizí ve vrcholných scénách - třeba když si lidé rozeberou končetiny sochy klauna-Krista namísto kyjů, aby s nimi bojovali za pravou víru...

s-15 Na vzniku inscenace se vedle International Institut de la mario z Charleville Meziéres podílela pražská DAMU, a především Mezinárodní institut figurativního divadla při divadle Drak z Hradce Králové.

s-16 "Chceme uvádět loutkové divadlo do širších souvislostí, se stejnou prestiží a respektem, s jakými se díváme na ostatní druhy umění," říká o zaměření institutu Josef Krofta.

s-17 "Připadám si jako kamikadze.

s-18 Rozjíždíme věc, která by nás nemusela zajímat.

s-19 Většina divadel se dnes podvoluje tlaku, aby z něčeho ubírala, my přidáváme."


dependency treetext view