PML View

mf930709_010

mrp-layerPDT/mrp/tamw/train-8/mf930709_010.mrp.gz
a-layerPDT/pml/tamw/train-8/mf930709_010.a.gz
m-layerPDT/pml/tamw/train-8/mf930709_010.m.gz
t-layerPDT/pml/tamw/train-8/mf930709_010.t.gz
w-layerPDT/pml/tamw/train-8/mf930709_010.w.gz
treex-layerPDT/treex/tamw/train-8/mf930709_010.treex.gz

s-1 Praha (čtk, rep) -

s-2 Většina zákazníků dává při nákupech přednost potravinám tuzemské výroby před zahraničními, protože jsou levnější.

s-3 Stejně tak většina kupujících považuje domácí produkty za chutnější a zdravější nebo alespoň stejně chutné a zdravé jako zahraniční.

s-4 Zahraniční výrobky jsou považovány za lepší, jen pokud jde o jejich balení.

s-5 Vyplývá to ze šetření Institutu pro výzkum veřejného mínění z prvního červnového týdne letošního roku.

s-6 Výzkum se snažil zjistit, čím se občané řídí při nákupech potravin a jakou roli přitom hraje fakt, že jde o české nebo zahraniční potraviny.

s-7 Pro prakticky všechny zákazníky - 96 procent - je rozhodující chutnost potravin a jako velmi důležitá se ukazuje i jejich cena - u 85 procent respondentů.

s-8 Menší důraz se klade na zdravotní hodnotu potravin, i když i tu berou do úvahy tři čtvrtiny zákazníků.

s-9 Momentální nabídka prodejny je rozhodující pro 78 procent dotázaných.

s-10 Pouze jedna třetina lidí si všímá, zda jde o české či zahraniční výrobky.

s-11 Vzhledem k tomu, že rozhodující pro zákazníky je chuť a cena potravin, lze předpokládat, že lidé dávají přednost spíše českým potravinám.

s-12 Výzvy ke koupi českého zboží již nejsou tedy nutné, vyvozuje z toho IVVM.


dependency treetext view