PML View

mf920925_044

mrp-layerPDT/mrp/tamw/dtest/mf920925_044.mrp.gz
a-layerPDT/pml/tamw/dtest/mf920925_044.a.gz
m-layerPDT/pml/tamw/dtest/mf920925_044.m.gz
t-layerPDT/pml/tamw/dtest/mf920925_044.t.gz
w-layerPDT/pml/tamw/dtest/mf920925_044.w.gz
treex-layerPDT/treex/tamw/dtest/mf920925_044.treex.gz

s-1 Jsem opotřebovaný

s-2 AUTOKROSAŘ JIŘÍ BARTOŠ PO SVÉ 21. SEZÓNĚ

s-3 Jedenadvacet sezón v autokrosu prožil mladoboleslavský Jiří Bartoš (42), dnes závodník pražského týmu Fotofast.

s-4 Letos získal čtvrtý titul mistra republiky a také páté stříbro v mistrovství Evropy.

s-5 Avšak...

s-6 "Chtěl jsem víc, ale v posledních třech závodech ME se mi motor Porsche rozsypával," říká Bartoš.

s-7 "Potížím jsem hodně 'pomohl' sám.

s-8 Měl jsem pocit, že je motor obsahem handicapován a nasadil dvojité zapalování, ale se zvýšením výkonu mi nedošly jiné souvislosti.

s-9 Dvakrát se propálily písty, bylo tam moc komprese."

s-10 Rok ještě nekončí, ale autokrosař myslí na druhý.

s-11 "Příští sezóna závisí na tom, jestli se mi podaří dát dohromady tolik peněz, abych se mohl spolehnout na auto a na lidi, kteří je postaví.

s-12 Budu závodit, dokud nepřijdou horší umístění.

s-13 Jen se vozit a končit šestý, na to jsem moc starý.

s-14 A nebylo by to ani seriózní vůči sponzorům.

s-15 Nehodlám hazardovat se jménem.

s-16 Dneska to z fleku můžu zabalit a odejít se ctí."

s-17 Mluvíte, jako byste opravdu chtěl končit.

s-18 "Podnikám a nezakrývám, že závodění a firma někdy nejdou dohromady, jedno druhému zabírá čas.

s-19 Ano, jsem opotřebovaný.

s-20 Po každém závodě stavíte prakticky novou buginu.

s-21 Autokros je devadesát procent práce a jen deset procent jezdeckého umění.

s-22 tři roky tvrdím, že ta příští sezóna bude poslední.

s-23 Kdybych však letos dopadl špatně, tak jsem se nerozmýšlel.

s-24 Ale každý člověk je ješitný, jen to někdo přizná a jiný ne.

s-25 Ve Francii mi říkali, že kdyby moje auto šlapalo tak jako mistru Evropy Dubourgovi, koukali by se mi všichni na záda s kilometrovým odstupem.

s-26 Jasně, přeháněli, ale vás to potěší a motivuje pokračovat."

s-27 Neuvažujete o změně značky motoru?

s-28 "Od porsche odcházet nechci.

s-29 Ani k Fordovi, který se nabízel.

s-30 Pozoroval jsem Kačírkův ford v divizi cestovních vozů.

s-31 Do buginy se nehodí.

s-32 V letošním mistrovství Evropy jen tři závody nevyhrálo porsche.

s-33 Ovšem pořídit nový motor s maximálním obsahem 3,5 litru je nutností.

s-34 Můj dosavadní třílitr byl konkurenceschopný jen v superstavu.

s-35 Na vyhrávání nestačil."

s-36 Neustoupil trochu autokros z popularity minulých let?

s-37 "U nás nějak zmírá, což považuji za důsledek všeobecných změn.

s-38 Lidé, kteří se v něm točili, se teď realizují jinde, podnikají atd.

s-39 Když třeba začínaly jezdit buginy se šestnáctistovkovým motorem, bylo jich v tréninku šedesát.

s-40 Dneska jich tam uvidíte s bídou dvacet.

s-41 Možná by se měly zrušit třídy."

s-42 Ale "šestnáctky" přece nemohou soupeřit s výkonnějšími motory?!

s-43 "Závodníci ze šestnáctek by přešli právě na silnější motory.

s-44 Dříve byly ty slabší lacinější, ale když slyšíte, kolik teď stojí připravit špičkový šestnáctkový motor...

s-45 Ty sumy jsou stejné, ne-li někde vyšší než u obsahů do tří a půl litru."


dependency treetext view