PML View
mf920925_044
mrp-layer | PDT/mrp/tamw/dtest/mf920925_044.mrp.gz |
---|
a-layer | PDT/pml/tamw/dtest/mf920925_044.a.gz |
---|
m-layer | PDT/pml/tamw/dtest/mf920925_044.m.gz |
---|
t-layer | PDT/pml/tamw/dtest/mf920925_044.t.gz |
---|
w-layer | PDT/pml/tamw/dtest/mf920925_044.w.gz |
---|
treex-layer | PDT/treex/tamw/dtest/mf920925_044.treex.gz |
---|
s-1
Jsem
opotřebovaný
s-2
AUTOKROSAŘ
JIŘÍ
BARTOŠ
PO
SVÉ
21.
SEZÓNĚ
s-3
Jedenadvacet
sezón
v
autokrosu
prožil
mladoboleslavský
Jiří
Bartoš
(42),
dnes
závodník
pražského
týmu
Fotofast.
s-4
Letos
získal
už
čtvrtý
titul
mistra
republiky
a
také
páté
stříbro
v
mistrovství
Evropy.
s-5
Avšak...
s-6
"Chtěl
jsem
víc,
ale
v
posledních
třech
závodech
ME
se
mi
motor
Porsche
rozsypával,"
říká
Bartoš.
s-7
"Potížím
jsem
hodně
'pomohl'
já
sám.
s-8
Měl
jsem
pocit,
že
je
motor
obsahem
handicapován
a
nasadil
dvojité
zapalování,
ale
se
zvýšením
výkonu
mi
nedošly
jiné
souvislosti.
s-9
Dvakrát
se
propálily
písty,
bylo
tam
moc
komprese."
s-10
Rok
ještě
nekončí,
ale
autokrosař
už
myslí
na
druhý.
s-11
"Příští
sezóna
závisí
na
tom,
jestli
se
mi
podaří
dát
dohromady
tolik
peněz,
abych
se
mohl
spolehnout
na
auto
a
na
lidi,
kteří
je
postaví.
s-12
Budu
závodit,
dokud
nepřijdou
horší
umístění.
s-13
Jen
se
vozit
a
končit
šestý,
na
to
jsem
už
moc
starý.
s-14
A
nebylo
by
to
ani
seriózní
vůči
sponzorům.
s-15
Nehodlám
hazardovat
se
jménem.
s-16
Dneska
to
z
fleku
můžu
zabalit
a
odejít
se
ctí."
s-17
Mluvíte,
jako
byste
opravdu
chtěl
končit.
s-18
"Podnikám
a
nezakrývám,
že
závodění
a
firma
někdy
nejdou
dohromady,
jedno
druhému
zabírá
čas.
s-19
Ano,
jsem
opotřebovaný.
s-20
Po
každém
závodě
stavíte
prakticky
novou
buginu.
s-21
Autokros
je
devadesát
procent
práce
a
jen
deset
procent
jezdeckého
umění.
s-22
Už
tři
roky
tvrdím,
že
ta
příští
sezóna
bude
poslední.
s-23
Kdybych
však
letos
dopadl
špatně,
tak
jsem
se
už
nerozmýšlel.
s-24
Ale
každý
člověk
je
ješitný,
jen
to
někdo
přizná
a
jiný
ne.
s-25
Ve
Francii
mi
říkali,
že
kdyby
moje
auto
šlapalo
tak
jako
mistru
Evropy
Dubourgovi,
koukali
by
se
mi
všichni
na
záda
s
kilometrovým
odstupem.
s-26
Jasně,
přeháněli,
ale
vás
to
potěší
a
motivuje
pokračovat."
s-27
Neuvažujete
o
změně
značky
motoru?
s-28
"Od
porsche
odcházet
nechci.
s-29
Ani
k
Fordovi,
který
se
nabízel.
s-30
Pozoroval
jsem
Kačírkův
ford
v
divizi
cestovních
vozů.
s-31
Do
buginy
se
nehodí.
s-32
V
letošním
mistrovství
Evropy
jen
tři
závody
nevyhrálo
porsche.
s-33
Ovšem
pořídit
nový
motor
s
maximálním
obsahem
3,5
litru
je
nutností.
s-34
Můj
dosavadní
třílitr
byl
konkurenceschopný
jen
v
superstavu.
s-35
Na
vyhrávání
nestačil."
s-36
Neustoupil
trochu
autokros
z
popularity
minulých
let?
s-37
"U
nás
nějak
zmírá,
což
považuji
za
důsledek
všeobecných
změn.
s-38
Lidé,
kteří
se
v
něm
točili,
se
teď
realizují
jinde,
podnikají
atd.
s-39
Když
třeba
začínaly
jezdit
buginy
se
šestnáctistovkovým
motorem,
bylo
jich
v
tréninku
šedesát.
s-40
Dneska
jich
tam
uvidíte
s
bídou
dvacet.
s-41
Možná
by
se
měly
zrušit
třídy."
s-42
Ale
"šestnáctky"
přece
nemohou
soupeřit
s
výkonnějšími
motory?!
s-43
"Závodníci
ze
šestnáctek
by
přešli
právě
na
silnější
motory.
s-44
Dříve
byly
ty
slabší
lacinější,
ale
když
slyšíte,
kolik
teď
stojí
připravit
špičkový
šestnáctkový
motor...
s-45
Ty
sumy
jsou
stejné,
ne-li
někde
vyšší
než
u
obsahů
do
tří
a
půl
litru."
dependency tree
•
text view