PML View
mf920925_019
mrp-layer | PDT/mrp/tamw/train-4/mf920925_019.mrp.gz |
---|
a-layer | PDT/pml/tamw/train-4/mf920925_019.a.gz |
---|
m-layer | PDT/pml/tamw/train-4/mf920925_019.m.gz |
---|
t-layer | PDT/pml/tamw/train-4/mf920925_019.t.gz |
---|
w-layer | PDT/pml/tamw/train-4/mf920925_019.w.gz |
---|
treex-layer | PDT/treex/tamw/train-4/mf920925_019.treex.gz |
---|
s-1
Dramata
tohoto
světa
VÝSTAVA
WORLD
PRESS
PHOTO
VČERA
OTEVŘENA
V
KAROLINU
s-2
Když
chlap
pláče,
to
není
jen
tak.
s-3
Jde
do
tuhého.
s-4
Na
fotografii
Davida
C.
Turnleye
pláče
třiadvacetiletý
americký
seržant
Ken
Kozakiewicz
nad
smrtí
svého
kamaráda
Andyho
Alanize.
s-5
Ostatky
Andyho
jsou
v
plastikovém
pytli,
u
Kozakiewiczových
nohou.
s-6
Scéna
je
rámována
stísněnou
prostorou
helikoptéry,
která
je
odváží
z
bojiště
v
Perském
zálivu.
s-7
Turnley
dostal
za
zmrazení
tohoto
výmluvného
okamžiku
ocenění
za
nejlepší
fotografii
roku
1991
v
soutěži
World
Press
Photo.
s-8
Od
včerejška
je
spolu
s
desítkami
dalších
vystavena
v
pražském
Karolinu.
s-9
Potřetí
je
v
Praze
přehlídka
superfotografií,
které
od
roku
1955
vybírá
devítičlenná
nezávislá
porota.
s-10
Ty
nejzajímavější
letošní
se
hodnotily
během
pěti
únorových
dní:
ona
devítka
expertů
musela
zvažovat
celkem
17 887
snímků
od
1607
autorů.
s-11
To
není
málo.
s-12
WPP
si
klade
za
jeden
z
cílů
odrážet
nejdůležitější
události,
které
co
nejvíce
postihují
atmosféru
roku.
s-13
Kde
jsou
ty
časy,
kdy
si
primát
odnesl
Stanislav
Tereba
za
fotografii
brankáře
v
dešti...
psal
se
devětapadesátý.
s-14
Vítězné
snímky
od
té
doby
prakticky
nikdy
nebyly
idylické,
většinou
zachycovaly
a
zachycují
hrůzy
válek,
revolucí,
pučů
nebo
přírodních
katastrof.
s-15
Stačí
připomenout
jen
dva
poslední
ročníky.
s-16
1989:
tank
v
čele
kolony
obrněnců
na
pekingském
náměstí
Nebeského
míru
se
řítí
na
studenta.
s-17
1990:
truchlící
pozůstalí
v
Kosovu.
s-18
Taková
je
realita
a
vyhnout
se
jí
prostě
nelze.
s-19
Nicméně,
stane-li
se
jednou
ten
zázrak
a
svět
obletí
fotografie
s
jiným
než
podobně
tragickým
vyzněním,
bude
to
jasný
signál,
že
časy
se
mění
-
k
lepšímu.
s-20
Prvenství
Davida
C.
Turnleye
je
mimo
jakékoliv
diskuse.
s-21
Turnley
je
v
současnosti
absolutní
špička
mezi
fotoreportéry,
jako
přízrak
se
zjevuje
všude,
kde
o
něco
jde.
s-22
Bývá
zpravidla
u
všeho
první.
s-23
Konkurenci
měl
tentokrát
především
v
Sebastiaovi
Salgadovi
(držitel
Ceny
Oskara
Barnacka),
členu
elitní
agentury
Magnum,
který
přinesl
seriál
o
partě
kanadských
specialistů
snažících
se
uzavřít
ventily
od
unikající
nafty
v
Kuvajtu.
s-24
To
černobílé
drama
o
důsledcích
války
je
brilantní,
nepatetickou
ódou
na
lidské
hrdinství.
s-25
Stejné
téma
mapoval
také
Stéfane
Compoint,
jenž
získal
první
místo
v
kategorii
Lidé,
o
nichž
se
mluví
(série)
z
francouzské
Sygmy:
opět
hasiči,
opět
vrt.
s-26
Jenomže
přinesl
snímky
barevné.
s-27
Podařilo
se
mu
dokonale
vystihnout
boj
člověka
s
živlem,
Compointova
kompozice
je
příkladná
-
na
první
pohled
se
člověku
zdá,
že
je
to
nějaká
expresívní
malba.
s-28
A
tak
bychom
mohli
pokračovat
od
fotografie
k
fotografii.
s-29
Co
snímek,
to
příběh.
s-30
Pšenka
po
době
zase
vykvetla
i
pro
Československo
v
podobě
druhé
nejlepší
fotografie
v
kategorii
Lidé,
o
nichž
se
mluví.
s-31
Pavel
Štecha
fotografoval
Václava
Havla
u
slavného
gotického
obrazu
od
Mistra
Theodorika.
s-32
V
Karolinu
zůstanou
všechny
fotografie
do
18.
října,
letos
zhlédly
výstavu
desítky
tisíc
lidí
v
padesáti
zemích
celého
světa.
s-33
Dobře,
že
jsme
mezi
nimi.
dependency tree
•
text view