PML View
mf920925_012
mrp-layer | PDT/mrp/tamw/train-7/mf920925_012.mrp.gz |
---|
a-layer | PDT/pml/tamw/train-7/mf920925_012.a.gz |
---|
m-layer | PDT/pml/tamw/train-7/mf920925_012.m.gz |
---|
t-layer | PDT/pml/tamw/train-7/mf920925_012.t.gz |
---|
w-layer | PDT/pml/tamw/train-7/mf920925_012.w.gz |
---|
treex-layer | PDT/treex/tamw/train-7/mf920925_012.treex.gz |
---|
s-1
Nesmrtelný
typ
Tatra
613
AUTOMOBILKA
V
PŘÍBOŘE
OBNOVÍ
PRODUKCI
ZAČÁTKEM
ROKU
1993
s-2
Výroba
osobních
automobilů
Tatra
613
má
být
obnovena
od
1.
ledna
1993.
s-3
Ředitel
odštěpného
závodu
Tatra
Příbor
Zdeněk
Kalinec
předpokládá,
že
v
příštím
roce
bude
vyrobeno
asi
tři
sta
vozů.
s-4
"Vyrábět
je
budeme
tak
dlouho,
dokud
se
budou
prodávat,"
řekl
ředitel
Kalinec.
s-5
Letos
automobilka
vyrobila
147
osobních
vozů.
s-6
Prodala
jich
157
(rozdíl
tvoří
zásoby
z
minulého
roku).
s-7
Tuzemského
zákazníka
našlo
146
aut,
vyvezeno
jich
bylo
jedenáct.
s-8
Základní
model
(verze
Tatra
613-4)
stál
575 000
korun.
s-9
Orgány
státní
správy
tvořily
letos
asi
35
procent
zájemců
o
pětimetrové
vozy
Tatra
613.
s-10
Podniková
sféra
se
na
odbytu
tatrovek
podílela
z
28
procent.
s-11
Novým
jevem
je
zájem
soukromých
podnikatelů.
s-12
Ti
odebrali
přibližně
dvacet
procent
prodaných
vozů.
s-13
Na
vývoz
připadlo
sedmnáct
procent.
s-14
Přestože
technické
řešení
luxusní
Tatry
613
(vzduchem
chlazený
vidlicový
osmiválec
umístěný
nad
zadní
poháněnou
nápravou)
je
dnes
raritou
a
tvary
karosérie
pocházejí
z
počátku
sedmdesátých
let,
v
období,
kdy
prudce
poklesl
zájem
na
domácím
trhu,
dokázala
továrna
podstatnou
část
výroby
exportovat.
s-15
V
roce
1991
bylo
vyvezeno
273
vozů
(76
procent
výroby),
v
roce
1990
činil
export
329
aut
(55
procent
vyrobeného
množství),
v
roce
1989
bylo
vyvezeno
38
aut
(
8,1
procenta
produkce).
s-16
V
roce
1988
přitom
činil
prodej
do
zahraničí
jen
3,7
procenta
a
o
rok
dříve
dokonce
pouze
1,1
procenta.
s-17
Převážná
většina
vývozu
směřuje
na
území
bývalého
Sovětského
svazu.
s-18
Šestsettřináctky
však
v
posledních
letech
našly
kupce
také
v
Maďarsku,
Polsku,
Korejské
lidově
demokratické
republice,
Saudské
Arábii,
Maroku,
Jihoafrické
republice,
Francii,
Švýcarsku
a
Německu.
s-19
"Snažíme
se
vyvážet
co
nejvíc,"
prohlásil
ředitel
Kalinec.
s-20
"Pro
příští
rok
však
vůz
musí
být
znovu
homologován.
s-21
V
současném
provedeních
bychom
nesplňovali
nové
ekologické
požadavky,
ale
to
už
máme
plně
vyřešeno.
s-22
Od
1.
ledna
budeme
vyrábět
motor
s
vícebodovým
vstřikem
a
katalyzátorem.
s-23
Bude
splňovat
dokonce
i
americké
předpisy."
s-24
Jednání
o
spolupráci
se
zahraničními
partnery
pokračují.
s-25
Podle
ředitele
Kalince
se
však
Tatra
zavázala,
že
o
jejich
průběhu
zatím
nebude
informovat.
dependency tree
•
text view