PML View

mf920925_012

mrp-layerPDT/mrp/tamw/train-7/mf920925_012.mrp.gz
a-layerPDT/pml/tamw/train-7/mf920925_012.a.gz
m-layerPDT/pml/tamw/train-7/mf920925_012.m.gz
t-layerPDT/pml/tamw/train-7/mf920925_012.t.gz
w-layerPDT/pml/tamw/train-7/mf920925_012.w.gz
treex-layerPDT/treex/tamw/train-7/mf920925_012.treex.gz

s-1 Nesmrtelný typ Tatra 613 AUTOMOBILKA V PŘÍBOŘE OBNOVÍ PRODUKCI ZAČÁTKEM ROKU 1993

s-2 Výroba osobních automobilů Tatra 613 být obnovena od 1. ledna 1993.

s-3 Ředitel odštěpného závodu Tatra Příbor Zdeněk Kalinec předpokládá, že v příštím roce bude vyrobeno asi tři sta vozů.

s-4 "Vyrábět je budeme tak dlouho, dokud se budou prodávat," řekl ředitel Kalinec.

s-5 Letos automobilka vyrobila 147 osobních vozů.

s-6 Prodala jich 157 (rozdíl tvoří zásoby z minulého roku).

s-7 Tuzemského zákazníka našlo 146 aut, vyvezeno jich bylo jedenáct.

s-8 Základní model (verze Tatra 613-4) stál 575 000 korun.

s-9 Orgány státní správy tvořily letos asi 35 procent zájemců o pětimetrové vozy Tatra 613.

s-10 Podniková sféra se na odbytu tatrovek podílela z 28 procent.

s-11 Novým jevem je zájem soukromých podnikatelů.

s-12 Ti odebrali přibližně dvacet procent prodaných vozů.

s-13 Na vývoz připadlo sedmnáct procent.

s-14 Přestože technické řešení luxusní Tatry 613 (vzduchem chlazený vidlicový osmiválec umístěný nad zadní poháněnou nápravou) je dnes raritou a tvary karosérie pocházejí z počátku sedmdesátých let, v období, kdy prudce poklesl zájem na domácím trhu, dokázala továrna podstatnou část výroby exportovat.

s-15 V roce 1991 bylo vyvezeno 273 vozů (76 procent výroby), v roce 1990 činil export 329 aut (55 procent vyrobeného množství), v roce 1989 bylo vyvezeno 38 aut ( 8,1 procenta produkce).

s-16 V roce 1988 přitom činil prodej do zahraničí jen 3,7 procenta a o rok dříve dokonce pouze 1,1 procenta.

s-17 Převážná většina vývozu směřuje na území bývalého Sovětského svazu.

s-18 Šestsettřináctky však v posledních letech našly kupce také v Maďarsku, Polsku, Korejské lidově demokratické republice, Saudské Arábii, Maroku, Jihoafrické republice, Francii, Švýcarsku a Německu.

s-19 "Snažíme se vyvážet co nejvíc," prohlásil ředitel Kalinec.

s-20 "Pro příští rok však vůz musí být znovu homologován.

s-21 V současném provedeních bychom nesplňovali nové ekologické požadavky, ale to máme plně vyřešeno.

s-22 Od 1. ledna budeme vyrábět motor s vícebodovým vstřikem a katalyzátorem.

s-23 Bude splňovat dokonce i americké předpisy."

s-24 Jednání o spolupráci se zahraničními partnery pokračují.

s-25 Podle ředitele Kalince se však Tatra zavázala, že o jejich průběhu zatím nebude informovat.


dependency treetext view