PML View
mf920922_015
mrp-layer | PDT/mrp/tamw/train-2/mf920922_015.mrp.gz |
---|
a-layer | PDT/pml/tamw/train-2/mf920922_015.a.gz |
---|
m-layer | PDT/pml/tamw/train-2/mf920922_015.m.gz |
---|
t-layer | PDT/pml/tamw/train-2/mf920922_015.t.gz |
---|
w-layer | PDT/pml/tamw/train-2/mf920922_015.w.gz |
---|
treex-layer | PDT/treex/tamw/train-2/mf920922_015.treex.gz |
---|
s-1
Tvrdá
opatření
ve
Škodě
Plzeň
s-2
Omezení
výroby
pěti
závodů
koncernu
Škoda
Plzeň
bude
stát
místo
zhruba
2200
zaměstnanců.
s-3
Jedná
se
o
50
lidí
v
závodě
Ostrov
na
Karlovarsku,
600
v
závodě
Výstavba
a
údržba,
100
až
400
v
Energetickém
závodě,
400
v
závodě
Obráběcí
stroje
a
kromě
dalších
i
600
lidí
v
závodě
Elektrické
lokomotivy.
s-4
Tam
se
ale
nezastaví
práce
na
zakázce
od
Siemense,
tedy
na
výrobě
vagónů
pro
německé
spolkové
dráhy.
s-5
Ve
stejném
měsíci
současně
ukončí
pracovní
poměr
1300
lidí,
mezi
nimiž
není
započítáno
dalších
800
pracovníků
exekutivy
a
služeb,
o
jejichž
odchodech
se
rozhodlo
už
v
červenci.
s-6
Podle
šéfa
kanceláře
představenstva
a.
s.
Škoda
Zdeňka
Lavičky
jsou
však
v
říjnu
schopny
fungovat
prakticky
všechny
závody
bez
vážnějšího
omezení
s-7
To
je
v
rozporu
s
tvrzením
vedení
koncernu
z
minulého
týdne,
ve
kterém
škodovácký
management
tvrdil,
že
se
odstávka
dotkne
většiny
provozů
a
závodů
Škody
Plzeň,
která
má
v
současnosti
28 000
zaměstnanců.
s-8
Vzniká
tak
podezření,
že
se
vedení
koncernu
snažilo
vyvinout
tlak
na
vládu
a
donutit
ji
k
zaplacení
dluhů.
s-9
"Vyhlášení
plošného
zastavení
výroby
skutečně
nebylo
příliš
šťastné,"
řekl
nám
včera
náměstek
ministra
obchodu
a
průmyslu
ČR
Rudolf
Hanus.
s-10
"Zároveň
však
oceňuji,
že
vedení
podniku
se
k
prvnímu
kroku
-
nevyrábět
na
sklad
-
rozhodlo
již
dnes
a
nikoliv
třeba
za
půl
roku,
kdy
by
se
vzniklá
situace
pravděpodobně
stala
naprosto
neřešitelnou."
s-11
Rudolf
Hanus
zároveň
komentoval
některá
tvrzení,
která
obviňují
vedení
Škody
Plzeň
ze
záměru
přivést
podnik
do
krizové
situace,
a
snížit
tak
jeho
tržní
hodnotu.
s-12
Tyto
názory
jednoznačně
odmítá:
"Koncern
jako
celek
ztrátou
trhů
zákonitě
ztrácí
svoji
cenu.
s-13
Tržní
hodnota
závodů,
ve
kterých
se
očekává
vstup
zahraničního
kapitálu,
je
však
na
stejné
úrovni
jako
před
rokem."
s-14
Jedná
se
o
závody
Škoda
Transport
a
Škoda
Energo,
o
které
se
uchází
německý
koncern
Siemens.
s-15
Jeho
představitelé
minulý
týden
potvrdili,
že
připravované
smlouvy
krize
Škody
Plzeň
neovlivní.
s-16
Plzeňský
koncern
vedle
omezování
výroby
přijal
také
další
radikální
opatření.
s-17
Budou
zřízeny
samostatné
bankovní
účty
závodů,
další
výroba
se
může
realizovat
jen
z
dodaného
materiálu
nebo
z
materiálu
nakoupeného
z
obdržených
plateb
s
tím,
že
je
nutné
přednostně
hradit
ze
získaných
peněžních
prostředků
povinné
platby.
s-18
Výplaty
mezd
budou
až
po
převedení
příslušných
prostředků
ze
závodových
účtů.
s-19
Přijatá
opatření
platí
až
do
doby
úhrady
již
vyrobených
elektrických
lokomotiv
Československými
státními
drahami.
s-20
O
splacení
této
pohledávky
Škody
Plzeň
v
hodnotě
1,3
miliardy
budou
do
konce
října
pokračovat
jednání
s
českou
vládou.
s-21
Ve
sporu
o
platnost
uzavřených
smluv
s
ČSD
se
od
obchodního
soudu
očekává
rozsudek
ve
prospěch
Škodovky.
s-22
ČSD
však
peníze
na
zaplacení
objednaných
lokomotiv
nemají.
s-23
Celkové
pohledávky
Škody
Plzeň
činí
3,4
miliardy
korun,
což
představuje
nezaplacené
faktury
1500
podniků.
s-24
K
největším
dlužníkům
patří
Válcovny
trub
Chomutov
-
158
miliónů
korun,
ČSD
Praha
-
98
miliónů,
ČSD
Olomouc
-
94
miliónů
a
Turčianské
strojírny
Martin
-
55
miliónů
korun.
s-25
Dluhy
plzeňského
koncernu
dodavatelským
podnikům
činí
2,8
miliardy
a
úvěry
4,4
miliardy
korun.
s-26
V
případě
bankrotu
a
následného
vyrovnávání
dluhů
by
však
nemusel
být
jasný
právní
vztah
koncernu
a
jeho
jednotlivých
podniků.
s-27
Nicméně
podle
představitelů
ministerstva
průmyslu
koncern
za
své
závody
ručí.
s-28
Samostatné
jsou
pouze
vydělené
společnosti
s
ručením
omezeným
-
Škoda
Engineering,
Hotely
Škoda,
letecká
společnost
Škoda-air
a
obchodní
část
Škoda
Trading.
s-29
JAN
ČECH,
ERICH
HANDL,
LUKÁŠ
HAVLAS
s-30
Slévárně
Škoda
v
Českých
Budějovicích
dluží
plzeňská
Škoda
61
miliónů
Kčs.
s-31
"Potřebujeme
je
hned
a
na
stůl.
s-32
Situace
je
vážná
a
z
naší
strany
téměř
neřešitelná.
s-33
Bez
finančních
prostředků
se
už
neobejdeme,"
řekl
nám
včera
Milan
Fučík,
technickovýrobní
náměstek
Slévárny
Škoda.
s-34
Výše
jejích
pohledávek
u
odběratelů
už
dosáhla
135
miliónů
Kčs,
sama
dluží,
zejména
dodavatelům
energie,
62
miliónů
Kčs.
s-35
Získat
peníze
se
v
tuto
chvíli
snaží
i
u
dalších
13
řádově
miliónových
dlužníků,
některé
dlouhodobé
neplatiče
už
předala
k
soudu.
s-36
Na
neproplacené
dodávky
ocelových
odlitků
pro
plzeňské
lokomotivy
má
řádné
smlouvy,
už
před
dvěma
měsíci
omezila
spolupráci
se
Škodou
jen
na
finančně
kryté
zakázky.
s-37
Jaké
by
byly
důsledky
případné
nedobytnosti
pohledávek
v
plzeňské
Škodě
pro
zaměstnance
českobudějovické
Slévárny,
to
její
technickovýrobní
náměstek
odmítl
včera
blíže
specifikovat.
s-38
(ria)
dependency tree
•
text view