PML View

mf920922_015

mrp-layerPDT/mrp/tamw/train-2/mf920922_015.mrp.gz
a-layerPDT/pml/tamw/train-2/mf920922_015.a.gz
m-layerPDT/pml/tamw/train-2/mf920922_015.m.gz
t-layerPDT/pml/tamw/train-2/mf920922_015.t.gz
w-layerPDT/pml/tamw/train-2/mf920922_015.w.gz
treex-layerPDT/treex/tamw/train-2/mf920922_015.treex.gz

s-1 Tvrdá opatření ve Škodě Plzeň

s-2 Omezení výroby pěti závodů koncernu Škoda Plzeň bude stát místo zhruba 2200 zaměstnanců.

s-3 Jedná se o 50 lidí v závodě Ostrov na Karlovarsku, 600 v závodě Výstavba a údržba, 100 400 v Energetickém závodě, 400 v závodě Obráběcí stroje a kromě dalších i 600 lidí v závodě Elektrické lokomotivy.

s-4 Tam se ale nezastaví práce na zakázce od Siemense, tedy na výrobě vagónů pro německé spolkové dráhy.

s-5 Ve stejném měsíci současně ukončí pracovní poměr 1300 lidí, mezi nimiž není započítáno dalších 800 pracovníků exekutivy a služeb, o jejichž odchodech se rozhodlo v červenci.

s-6 Podle šéfa kanceláře představenstva a. s. Škoda Zdeňka Lavičky jsou však v říjnu schopny fungovat prakticky všechny závody bez vážnějšího omezení

s-7 To je v rozporu s tvrzením vedení koncernu z minulého týdne, ve kterém škodovácký management tvrdil, že se odstávka dotkne většiny provozů a závodů Škody Plzeň, která v současnosti 28 000 zaměstnanců.

s-8 Vzniká tak podezření, že se vedení koncernu snažilo vyvinout tlak na vládu a donutit ji k zaplacení dluhů.

s-9 "Vyhlášení plošného zastavení výroby skutečně nebylo příliš šťastné," řekl nám včera náměstek ministra obchodu a průmyslu ČR Rudolf Hanus.

s-10 "Zároveň však oceňuji, že vedení podniku se k prvnímu kroku - nevyrábět na sklad - rozhodlo již dnes a nikoliv třeba za půl roku, kdy by se vzniklá situace pravděpodobně stala naprosto neřešitelnou."

s-11 Rudolf Hanus zároveň komentoval některá tvrzení, která obviňují vedení Škody Plzeň ze záměru přivést podnik do krizové situace, a snížit tak jeho tržní hodnotu.

s-12 Tyto názory jednoznačně odmítá: "Koncern jako celek ztrátou trhů zákonitě ztrácí svoji cenu.

s-13 Tržní hodnota závodů, ve kterých se očekává vstup zahraničního kapitálu, je však na stejné úrovni jako před rokem."

s-14 Jedná se o závody Škoda Transport a Škoda Energo, o které se uchází německý koncern Siemens.

s-15 Jeho představitelé minulý týden potvrdili, že připravované smlouvy krize Škody Plzeň neovlivní.

s-16 Plzeňský koncern vedle omezování výroby přijal také další radikální opatření.

s-17 Budou zřízeny samostatné bankovní účty závodů, další výroba se může realizovat jen z dodaného materiálu nebo z materiálu nakoupeného z obdržených plateb s tím, že je nutné přednostně hradit ze získaných peněžních prostředků povinné platby.

s-18 Výplaty mezd budou po převedení příslušných prostředků ze závodových účtů.

s-19 Přijatá opatření platí do doby úhrady již vyrobených elektrických lokomotiv Československými státními drahami.

s-20 O splacení této pohledávky Škody Plzeň v hodnotě 1,3 miliardy budou do konce října pokračovat jednání s českou vládou.

s-21 Ve sporu o platnost uzavřených smluv s ČSD se od obchodního soudu očekává rozsudek ve prospěch Škodovky.

s-22 ČSD však peníze na zaplacení objednaných lokomotiv nemají.

s-23 Celkové pohledávky Škody Plzeň činí 3,4 miliardy korun, což představuje nezaplacené faktury 1500 podniků.

s-24 K největším dlužníkům patří Válcovny trub Chomutov - 158 miliónů korun, ČSD Praha - 98 miliónů, ČSD Olomouc - 94 miliónů a Turčianské strojírny Martin - 55 miliónů korun.

s-25 Dluhy plzeňského koncernu dodavatelským podnikům činí 2,8 miliardy a úvěry 4,4 miliardy korun.

s-26 V případě bankrotu a následného vyrovnávání dluhů by však nemusel být jasný právní vztah koncernu a jeho jednotlivých podniků.

s-27 Nicméně podle představitelů ministerstva průmyslu koncern za své závody ručí.

s-28 Samostatné jsou pouze vydělené společnosti s ručením omezeným - Škoda Engineering, Hotely Škoda, letecká společnost Škoda-air a obchodní část Škoda Trading.

s-29 JAN ČECH, ERICH HANDL, LUKÁŠ HAVLAS

s-30 Slévárně Škoda v Českých Budějovicích dluží plzeňská Škoda 61 miliónů Kčs.

s-31 "Potřebujeme je hned a na stůl.

s-32 Situace je vážná a z naší strany téměř neřešitelná.

s-33 Bez finančních prostředků se neobejdeme," řekl nám včera Milan Fučík, technickovýrobní náměstek Slévárny Škoda.

s-34 Výše jejích pohledávek u odběratelů dosáhla 135 miliónů Kčs, sama dluží, zejména dodavatelům energie, 62 miliónů Kčs.

s-35 Získat peníze se v tuto chvíli snaží i u dalších 13 řádově miliónových dlužníků, některé dlouhodobé neplatiče předala k soudu.

s-36 Na neproplacené dodávky ocelových odlitků pro plzeňské lokomotivy řádné smlouvy, před dvěma měsíci omezila spolupráci se Škodou jen na finančně kryté zakázky.

s-37 Jaké by byly důsledky případné nedobytnosti pohledávek v plzeňské Škodě pro zaměstnance českobudějovické Slévárny, to její technickovýrobní náměstek odmítl včera blíže specifikovat.

s-38 (ria)


dependency treetext view