PML View
lnd94103_116
mrp-layer | PDT/mrp/tamw/train-1/lnd94103_116.mrp.gz |
---|
a-layer | PDT/pml/tamw/train-1/lnd94103_116.a.gz |
---|
m-layer | PDT/pml/tamw/train-1/lnd94103_116.m.gz |
---|
t-layer | PDT/pml/tamw/train-1/lnd94103_116.t.gz |
---|
w-layer | PDT/pml/tamw/train-1/lnd94103_116.w.gz |
---|
treex-layer | PDT/treex/tamw/train-1/lnd94103_116.treex.gz |
---|
s-1
Brazilský
prezident
vyhlásil
státní
smutek
s-2
Autodrom
v
Imole
uzavřel
soud
O
s-3
Nejzranitelnější
je
hlava,
tvrdí
Niki
Lauda
s-4
Konec
podtitulku
s-5
Brasilia/Imola
(čt,
Reuter)
-
s-6
"Auta
jsou
příliš
rychlá
a
vymykají
se
kontrole.
s-7
Tato
sezona
bude
plná
havárií
a
budeme
šťastni,
když
se
nic
vážného
nepřihodí.
s-8
"
Tolik
přání
(nesplněné)
jezdce
formule
1
Ayrtona
Senny
v
nedělním
vydání
brazilského
listu
O
Globo.
s-9
Trojnásobný
mistr
světa
a
autor
tohoto
výroku
nepřežil
VC
San
Marina,
když
v
třísetkilometrové
rychlosti
nevytočil
zatáčku
Tamburello
a
narazil
do
betonové
zdi.
s-10
Po
sobotní
smrtelné
nehodě
Rakušana
Rolanda
Ratzenbergera
si
okruh
v
Imole
připsal
druhý
křížek
a
v
Brazílii
byl
vyhlášen
třídenní
státní
smutek.
s-11
Superrychlá
trať
byla
dosud
milosrdná,
další
Brazilec
Nelson
Piquet
vyvázl
ze
zatáčky
Tamburello
v
roce
1987
pouze
se
zlomenýma
nohama,
Rakušan
Gerhard
Berger
přežil
požár
vozu,
v
němž
byl
po
havárii
uvězněn.
s-12
"Věděl
jsem,
že
Rolanda
může
zachránit
jen
zázrak.
s-13
Jako
pilot
F1
s
tím
však
člověk
musí
stále
počítat.
s-14
Mezi
životem
a
smrtí
je
jen
malá
mezera,"
tvrdil
před
televizní
obrazovkou
v
depu
Gerhard
Berger.
s-15
"Musel
jsem
se
dlouho
přesvědčovat,
abych
pokračoval
v
tréninku.
s-16
Bylo
to
velmi
důležité,
jinak
bych
možná
už
nikdy
do
kokpitu
nevlezl,"
vysvětlil
Berger,
proč
po
tragédii
sedl
hned
za
volant.
s-17
Sám
Senna
si
šel
místo
havárie
obhlédnout
a
v
německém
nedělníku
Welt
am
Sonntag
se
rozpovídal
nad
bezpečností
okruhů
-
prý
má
v
Imole
na
hrubé
trati
s
táhlými
zatáčkami
problémy
s
ovládáním
svého
vozu.
s-18
"Můj
Williams-Renault
prokázal
technické
nedostatky,
reagoval
nervózně
a
Schumacherovu
Benettonu
jsem
mohl
jen
závidět,"
posteskl
si
v
článku
Senna
a
zamyslel
se
nad
dravým
mládím
za
volantem:
"Barrichellova
nehoda
a
smrt
Ratzenbergera
mě
utvrdily,
že
s
přibývajícími
nováčky
stoupá
nebezpečí.
s-19
Nezkušení
mladí
kluci
nadměrně
riskují.
s-20
"
Sennovy
problémy
postřehl
v
závodě
i
Michael
Schumacher,
pozdější
vítěz
VC:
"Jezdil
jsem
za
Ayrtonem
a
v
šestém
kole
jsem
si
všiml,
že
jeho
vůz
v
té
zatáčce
maličko
ztrácel
stabilitu,
o
kolo
později
se
tam
vyboural."
s-21
Teorií
o
příčinách
Sennovy
nehody
je
více,
o
možnosti
poruchy
zavěšení
kol
se
zmiňuje
chilský
jezdec
Eliseo
Salazar.
s-22
Podle
mechanika
Benettonu
neměl
Senna
optimálně
zahřáté
pneumatiky,
neboť
po
kolizi
hned
na
startu
jezdili
závodníci
pět
okruhů
za
vodícím
vozem.
s-23
Právě
počáteční
nehoda
mohla
zanechat
na
trati
drobné
úlomky,
které
mohly
poškodit
Brazilcovy
pneumatiky.
s-24
Spekulací
je
pak
tvrzení,
že
Senna,
aby
si
udržel
vedení,
prostě
přecenil
své
síly.
s-25
Trojnásobný
mistr
světa
Brit
Jackie
Stewart
se
pak
stejně
jako
Ital
Alessandro
Nannini
přiklání
k
názoru,
že
v
Imole
by
se
už
nikdy
jezdit
nemělo.
s-26
Okruh
byl
skutečně
včera
ráno
rozhodnutím
soudu
uzavřen.
s-27
Přesto
se
fanouškům
podařilo
položit
pod
modrou
skvrnu
na
bílé
zdi
(memento
osudného
nárazu)
květiny,
které
se
objevily
i
u
sídla
Williamsu
v
Didcotu
v
jižní
Anglii.
s-28
Williams
stejně
jako
ředitelství
tratě
v
Imole
se
zatím
k
tragédii
nevyjádřily.
s-29
To
ostatně
neudělal
ani
čtyřnásobný
mistr
světa
Alain
Prost,
kterého
po
skončení
kariéry
Senna
loni
u
týmu
Williams
Renault
nahradil,
zato
opět
vystoupil
s
kritikou
odpovědných
za
apatii
vůči
bezpečnosti
závodníků.
s-30
"Jezdci
jsou
tak
dobře
placení,
že
se
očekává
jejich
mlčení.
s-31
Léta
jsem
se
je
snažil
dát
dohromady,
ale
nikdo
mě
neposlouchal,"
rozčiluje
se
Prost,
někdejší
Sennův
rival.
s-32
Oba
se
před
závodem
potkali
v
depu
a
potřásli
si
rukou.
s-33
Právě
Prost
by
se
měl
chopit
role
mluvčího
pilotů,
do
které
ještě
v
neděli
v
poledne
v
rozhovoru
pro
agenturu
Reuter
navrhoval
Niki
Lauda
právě
Sennu.
s-34
"Jezdci
momentálně
do
ničeho
nemluví.
s-35
Nechci
říct,
že
lidé
z
FIA
dělají
špatnou
práci,
ale
řídit
vůz
formule
1,
nebo
obyčejný
automobil
je
rozdíl.
s-36
Piloti
by
se
měli
dát
dohromady
a
vést
by
je
měl
Ayrton.
s-37
"
Podobně
jako
Schumacher
určil
i
Lauda
za
nejzranitelnější
místo
hlavu:
"Piloti
na
tom
mají
také
svůj
díl
viny:
nepodnikli
nic
proto
,
aby
byla
jejich
hlava
lépe
chráněna.
s-38
Tam
je
podle
mého
kámen
úrazu:
hlava
je
při
podobném
nárazu
jedinou
částí
těla,
která
není
pevně
fixována
a
musí
pohltit
obrovské
množství
energie,"
přidal
se
Lauda
a
zamyslel
se
nad
touto
motoristickou
disciplínou:
"Formule
1
je
extrémně
nebezpečný
sport
a
člověk
si
musí
neustále
klást
otázku,
jestli
to
má
vůbec
nějaký
smysl.
s-39
Nyní
znám
pouze
jedinou
odpověď:
Ne!
s-40
Senna
byl
nejlepším
pilotem,
kterého
jsem
znal.
s-41
Byl
perfektní
a
věděl
o
řízení
závodního
vozu
úplně
všechno.
s-42
"
Na
černý
víkend
motoristického
sportu
reagoval
brazilský
prezident
Itamar
Franco
vyhlášením
státního
smutku
k
uctění
památky
zahynuvšího
krajana.
s-43
Tři
dny
budou
v
Brazílii
na
všech
veřejných
budovách
na
půl
žerdi
vyvěšeny
smuteční
vlajky
a
veškeré
oficiální
společenské,
kulturní
a
sportovní
akce
budou
zrušeny.
s-44
Prezident
Franco
již
projevil
rodině
34letého
sportovce
soustrast
a
předal
instrukce
brazilskému
velvyslanectví
v
Itálii,
aby
Sennovo
tělo
bylo
co
nejrychleji
přepraveno
do
jeho
rodné
země,
což
by
mělo
být
učiněno
nejdříve
dnes
večer
po
soudně
nařízené
pitvě.
s-45
"Pro
Brazilce
je
to
obrovský
šok,
ztratili
symbol
národní
hrdosti,"
prohlásil
Francův
prezidentský
předchůdce
Jose
Sarney.
dependency tree
•
text view